Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had ze al in de grond voordat al die nattigheid viel.

Maar het zou goed kunnen, te koud en te nat.

"Bonen mogen mei niet zien" is zo'n boerenwijsheid, heb ik wel eens gehoord.

• Like 2
Geplaatst:

@Arjaik ga dit weekend ook weer bonen leggen. Nog 2x stokbonen en2 weken daarna nog 2x stambonen. Ik had bij de eerste badge geen last van problemen met opkomen. Even afwachten hoe de bonen gaan die ik dit weekend wil gaan leggen. 

Ontopic:

Vandaag toch nog wat kunnen zaaien aan het eind van de dag. Paksoi en krul peterselie. 

• Like 2
Geplaatst:

5 soorten komkommer
3 x aubergine
Spinazie
Heel veel bloemen gezaaid zoals lobelia en korenbloem
Cosmea 2 soorten geplant
2 x kuiflavendel
Restant dwergzonnebloem volgens mij 4 met 1 top eraf geknaagd dus denk dat die niets doet
Reuze zonnebloem
Nog een zonnebloemsoort
Zinnia
Nog 2 soorten zomerbloeiers
Rapen
En nog iets. Vergeten.

Ow ja. Bonen klaargelegd. Nog niks mee gedaan. Nog even kiezen welke. Purple king purple queen en purple teepee. En dan ook nog groene. Maar is wel een boel paars zo.

f46531f2bcdfd5997a3cf5c64e80b3f1.jpg

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Vanmorgen nog snel even andijvie gezaaid. De dille een plekje in de volle grond gegeven. 

aangepast door Gitta
  • Like 1
Geplaatst:

Al mijn tomatenplanten (nou ja al, ik heb er 6) verpot na wat voorlopig hun definitieve pot wordt, je weet maar nooit of ik dat later nog ga aanpassen. Idem voor de twee Golden Eggs, de munt planten. Verder in het voedselbos een plek gezocht voor de Japanse gember en er ook maar wat stokjes omgeen gezet, kans dat ik ga vergeten waar t staat als alles eromheen hard gaat groeien. Een paprika uit een bak gehaald en in een andere gezet, de courgette kreeg toch wel erg grote bladeren al en de tuinbonen waar deze plant dan na zou komen zijn nog niet klaar. Zaailingen koriander in de grond gezet. 

image.jpg

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...