Jorieke123 Posted December 31, 2024 Share Posted December 31, 2024 Het topic van 2024: Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricusg Posted January 1 Share Posted January 1 De eerste goede daad van 2025 zit er op. Ik heb 5 soorten Thaise pepers gezaaid ( van peperzaden.nl ) en 1 rijtje cayenne ( van der Wal: thai hot culinary, thai hot, thai dragon, thai garden bird en thai prik moon. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted January 1 Share Posted January 1 Sjweikeser Rengelaot, in een pot. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 7 Share Posted January 7 Ik graaide in mijn knoflookpot en had nog maar 4 knofjes. 1 ervan een olifantenknof. Die heb ik maar buiten gepoot. Ik heb ook shishito gezaaid. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted January 8 Share Posted January 8 Dapper! ( qua shishito dan, die OK redt zich vast wel 🙂) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted January 8 Share Posted January 8 De Bolster stuurde vandaag een mailtje om maar vooral tuinbonen te gaan zaaien, bladibla... 😉 Zal ik toch eerst eens moeten zien om die grond een beetje los te krijgen, het was vanochtend weer mooi stevig...🤣 We wachten nog eventjes.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Ik zaai nog niets, al kan ik wel weer eens even wat tuinkers en andere kiemgroenten in schaaltjes en potten gooien. 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted January 13 Share Posted January 13 Ja, dat had ik ook al gedaan om mijn zaaiwoede te beteugelen @Jorieke123 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted January 13 Share Posted January 13 Mijn zaaiwoede zijn gang laten gaan. ( eigenwijs als ik ben! ) en dus de zoete piepers in de aarde gelegd, en uien en prei gezaaid in bakjes. Morgen paprika an peper! Yeah! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 13 Share Posted January 13 Vandaag verse jalapeño zaden in de watten gelegd. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted January 13 Share Posted January 13 Morgen een zakje zaai en stekgrond scoren… en een zakje zomerprei. Ik wil óók!! 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted January 13 Share Posted January 13 Ik ga morgen ook maar weer wat kiemgroente zaaien. Ik moet me even i houden. Te vroeg nog zonder groeilampen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted January 13 Share Posted January 13 Ik heb ook weer wat kiemgroente gezaaid in het kiemglas dat ik met kerst heb gekregen. De eerste ronde was tuinkers en dat viel zelfs bij de kinderen in de smaak. Nu is er mosterdkers uitgekozen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted January 15 Share Posted January 15 Ik zag dat de Candy bonen uit de diepvries (ingevroren 2023) best nog wel wat willen, dus die gaan dit jaar weer op de lijst 😀 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 17 Share Posted January 17 Ik heb de 2e koelkast uitgemest en vond 3 zakjes uitgelopen ingedroogde en beschimmelde aardappels… die had ik in maart gekocht en vergeten Ik heb er 1 weggegooid. Dat dreef…. Apache heb ik in de tuin gezet op de patio en een laag bescherming overheen en 1 heb ik maar buiten de koelkast binnen…Zaden van een mooie roestbruine dulce de espagna paprika en een aantal gezaaid. Heel mooie kleur. Morgen potgrond kopen! Ik ga pepers zaaien. Ben al te laat (gevoelsmatig dan, normaal nooit later dan 7/1) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted January 24 Share Posted January 24 Ik ben binnen aan het voorzaaien. De zoete aardappel in stukjes gesneden gisteren en laten drogen, vandaag in de grond gelegd. De gele uien voorgezaaid, de Rijnsburger 4, biologisch van vdWal, voor mij nieuw, schijnt een goede bewaarui te zijn. Ook de rode uien, de bloedrode Noord Hollandse, die deed het vorig jaar ook prima. Nu een zak vermiculiet halen en dan de zomerprei (zwitserse Reuzen) en herfstprei (Blauwgroene) voorzaaien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 24 Author Share Posted January 24 Ik heb maar eens wat uien gezaaid, alleen al om te zien wat er op gaat komen. Dat is toch elk jaar weer een verrassing met die dingen. 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted January 24 Share Posted January 24 En de prei is nu ook voorgezaaid. Alles staat in de bijkeuken op de warmtemat, met een groeilamp er boven. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted January 25 Share Posted January 25 13 uren geleden, Rookie zei: zoete aardappel in stukjes gesneden Waarom in stukjes? Dan heb je meer kans op rot lijkt mij. In 1 geheel geeft die ook zat stekjes. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted January 25 Share Posted January 25 Geen speciale reden eigenlijk, ik vind het wel makkelijk. Ik heb dan meer potjes en kan ze op verschillende plaatsen zetten. Ik heb dat al een paar jaar zo gedaan en dat bevalt me goed. Ik laat ze wel eerst drogen, net zoals je dat bij een gewone pootaardappel ook doet, dus tot nu toe geen last van rot gehad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted January 25 Share Posted January 25 Prei-, stengelui- en rode bieslookzaden in de week gezet om morgen voor te zaaien in de kas. Tweede batch pepers (baccatums en een paar annuums) gezaaid, staan lekker warm naast de kiemplantjes van de eerste batch. Zag tijdens het boodschappen bij de AH mooie citroengrasstengels, dus dat ga ik ook nog maar eens proberen. En een paarse zoete bataat ligt nu naast de Covington van de Aldi. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 25 Share Posted January 25 Kyra van @jorieke123 en paar andere pepers gezaaid. Ectt het te weinig tijd… vandaag eigenlijk ook, maar visite stond in de file en had ineens tijd over! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted January 26 Share Posted January 26 De Serrano, Jalapeño en de Espelette pepers liggen in hun warme bedje (Deno) in het keukenkastje bij de elektrische boiler. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MROE Posted January 27 Share Posted January 27 Ook uien en rozemarijn gezaaid. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazeltje Posted January 27 Share Posted January 27 Ik zaaide allerlei ui en prei, heel oud zaad, dus ik deed het deno. En ik zette nog wat lathyrus en mijn laatste paar tuinbonen in de week. Die zaaien we morgenochtend in de grond, wel nog in pot in de kas. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts