Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een roerbak gemaakt van Karillo kool en eeuwig moes uet met sjalot, knoflook en linzen.

Een beetje weinig kool in verhouding met de linzen. Maar ik had niet zo veel.
Ze zeggen altijd dat je maar 1 eeuwig kool nodig hebt voor 2 personen, maar dat vind ik niet, wij zijn grote eters. Dus ik moet even gaan sparen. 😊

Ook de Karillo kool (2 stuks) daarvan kon ik er wel 8 zetten, maar ik had toen geen plek meer. Alles staat vol.

20250702_202635.jpg

Geplaatst:

Gisteren peultjes en sugarsnaps uit eigen tuin in een wok gerecht.

Geplaatst:

Vanavond andijvie rijstsalade gegeten. Ik kreeg het idee van @Vrouw Holle maar ik heb nog het e.e.a. aan toegevoegd, zoals mijn mini sjalotjes, knoflook, gekookt ei, mayonaise en peterselie.

Ik heb nog een hoop andijvie over, dus morgen weer wat anders ervan maken, ik weet al wat, dat wordt weer smullen hoop ik.

20250704_203632.jpg

20250704_194347.jpg

20250704_194822.jpg

20250704_200216.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ziet er lekker uit @Petrasmoestuin . Heeft niets met moestuin te maken, maar wat een mooie tonijnfilet in dat potje!

Geplaatst:

😊😉@Dahli hele lekkere tonijn dit keer. Jij hebt het goed gezien!

Geplaatst:

Ik heb vandaag 2 van mijn blauwe koolrabi’s geoogst en klaar gemaakt.

Deze keer als een “ snitsel” gefrituurd in koolzaad olie .

We aten er 3 kleur wokkel pasta bij in een saus van veel gebakken ui en knoflook in tomaten saus bij.😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_4751.jpegIk bereide het begin van de middag vast voor….

IMG_4752.jpegSchillen ff door het snijmolentje en in mijn bakje voor de compostton 😊

IMG_4753.jpegSchaaltje bloem.. schaaltje los geklopt ei… schaaltje paneer met oregano en geraapte parmezaan peper en zout.

IMG_4769.jpegPlakje koolrabi door de bloem …

Dan onderdompelen in het ei…

Dan in de schaal met gekruide paneer met bergje paneer erop… eruit en in de pan met hete koolzaadolie…

IMG_4770.jpegAndere kant ook bruin bakken en op een bord verzamelen….IMG_4771.jpegOndertussen de pasta met saus gemaakt en het was weer heelijk😋

O ja bestrooid met zeezout uit de molen…🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_4737.jpegNiet moeders mooiste exemplaren maar evengoed lekker … Ik heb er nu nog 3 staan…😊

Geplaatst:

Donderdag sla soep gegeten. Met een krop test botersla van de mm, knoflook, rode ui uit eigen moestuin. Twee derde van de krop sla gebruikt.

Gisteren een gemengde sla gegeten van de overgebleven sla, komkommer en groene paprika.

Geplaatst:

Wat een leuk idee @Vrouwholle dat ga ik ook een keer proberen. Ik heb veel recepten met koolrabi, maar dit had ik nog niet gedaan. Lijkt mij ook erg lekker. En ik heb altijd koolzaadolie in huis. Goedkoper dan olijfolie.

Geplaatst:

Vanavond hebben wij aardappelpannenkoekjes met andijvie en diverse salade gegeten.
Sla met Trendita, Greens en Batavia en Cugoe Spinazie die niet snel gaat bloeien maar het dus wel doet, dus eruit gehaald.

Met bieslook, lente-uitjes en avocado en uiteraard een lekkere dressing erbij.

20250705_203554.jpg

20250705_203238.jpg

20250705_191830.jpg

20250705_193112.jpg

Geplaatst:

b92c23173ed7b91f4539f69376879c15.jpg

3 zachtgekookte eitjes met veel chili (en Tom en kom en avocado) als ontbijt. Maar het hadden 4 eitjes kunnen zijn…

c999a4f3458f8ddfaf4773b7398e976f.jpg

Vanavond restant gisteren met een soepje erbij. Iets met eigen kruiden, suppengewürz, chili en tomatenpuree. Soep zelf neig ik naar een Turkse sehriye. Maar misschien iets met linzen.

Geplaatst:

Hier ook een soepje met wortelen en courgette en prei en heel veel kruiden uet. O en de eerste tetragon uit de bloempot, fijngesneden even in de laatste minuut meeverwarmd. Verder een vers gebakken broodje met uet een flinke eetlepel tijm en idem bietenpoeder; de bieten uJt. En een schaaltje sla uJt met enkele tomaatjes uet.

DFC8ED4A-E03F-499D-B9CA-D8608508B09E.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik had nog steeds rosbief in mijn vriezer liggen en ik bak of stoof eigenlijk nooit grote lappen vlees, omdat wij haast geen vlees eten.
Maar dit zag ik een half jaar geleden in de winkel in de aanbieding, en dat zag er mooi uit. En ja, in een opwelling koop je dat dan voor eens als je tijd en zin hebt.... Normaal als ik een biefstuk bak, dan is het meer een schoenzool. Ik houd niet van medium-rare namelijk en dan gaat het te hard, dus nu is het weer spannend.

Gisteren uit mijn vriezer gehaald en ik had nog een Duits recept liggen waarbij ik sla, tomaat en avocado zag en dus stukjes vlees en dat heb ik dan gepakt.

Nou, ik moet zeggen: verrukkelijk! Ik heb niet de tortilla chips erop gestrooid, dat in het recept stond. Ik had alleen nog oude Tortilla chips en het leek mij nu geen goed idee om dat erop te doen.

Het moest eigenlijk met rumpsteak, maar met mijn ossenhaas was het ook perfect. Die dressing! Die ga ik zeker vaker maken. Ja, er zit knoflook in en chili, jamjam.

Met 3 soorten sla uet en de knoflook, zo lekker! Ook de knoflookpers is gemakkelijk schoon te maken, want er blijven geen velletjes achter.

20250707_201213.jpg

20250707_195911.jpg

20250707_195941.jpg

20250707_195915.jpg

20250707_195827.jpg

Geplaatst:

Met bietjes en erwten uet maakte ik vandaag een pokebowl 😀

PXL_20250708_161102007~2.jpg

Geplaatst:

De Rosbief van gisteren met de heerlijke dressing erop opgemaakt met wat rijst en sugarsnaps uet en een mango-avocadosalsa bestaande uit o.a. lenteuitjes uet.
Alles weer koud gegeten, maar zo heerlijk!

20250708_205800.jpg

Geplaatst:

Elke dag handenvol van de Japanse wijnbes, heerlijk!

IMG_1611.jpeg

Geplaatst:

Gisteren de laatste peultjes en sugarsnaps in een wok gerecht. Ook een pepertje uet erbij.

Geplaatst:

Vandaag een spitskool, ui, knoflook en aardappelen uet gegeten. Het was heerlijk.

Geplaatst:

Was jouw spitskool al goed? Hoe kun je dat exact zien dat hij klaar is? Ze gaan van mij nu wel sluiten, maar de buitenste bladeren staan nog open, klopt dat?

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Dat klopt! Kijk maar naar deze foto. Ik heb de laatste paar weken in de punt geknepen. Zolang deze nog zacht aanvoelde heb ik hem daar laten groeien. Nu voelde hij stevig aan. Dus klaar om te oogsten.

Foto net na de oogst

20250709_162719.jpg

En foto na het doormidden snijden.

20250709_170258.jpg

Geplaatst:

Wouw! Geweldig zeg! Die ziet er mooi uit. Ik ga morgen als ik tijd heb gelijk kijken naar mijn kolen. Ik kwam ook weer diverse slakken in die bak tegen en te veel mieren, pffff, ben het soms zo zat die rotbeesten!

Geplaatst:

Vanavond een salade gemaakt met schorseneren, zalm, Gruyere kaas en veel bieslook uet.
De schorseneren helaas niet, die heb ik 2 jaar gezaaid, maar er kwam niets op. Nu een pot open getrokken.

Alleen stom van mij, ik had zout toegevoegd, dat had ik niet moeten doen. Kaas en zalm is al zout van zichzelf.20250709_210746.jpg

20250709_204731.jpg

20250709_203154.jpg

Geplaatst:

Mijn laatste sperziebonen van vorig jaar in een prutje met gehakt, de laatste uien van vorig jaar, paprika van vorig jaar en een saté sausje.

Geplaatst:

Alle basilicum getopt en een paar mini knoflookbolletjes geoogst. Dat gaat vanavond heerlijke pasta pesto worden.

Geplaatst:

Vanavond kapucijners. Jonkies om precies te zijn. Vanochtend geplukt en gedopt en toen hadden mijn vingers dezelfde kleur als de peulen. Blauwschokkerblauw. 😉Mmmmjummie, spekdobbeltjes erdoor wat zoet/zure augurkjes en dat wordt smikkelen en smullen zoals Lowieke placht te zeggen.

Geplaatst:

Spitskool uet in bladerdeeg. Mijn man was zo enthousiast over het recept en Ik dat ik mijn eerste spitskolen had geoogst.
Het recept komt later, ik loop nog een beetje achter.

20250710_211836.jpg

20250710_212213.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic