Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteravond overheerlijke pannenkoeken met spinazie gegeten. Vergeten fotos te maken, maar deze liggen in de vriezer
Ik heb ze zelf verzonnen en was goed geslaagd. Ik had NZ spinazie ervoor gebruikt. Volgende keer met snijbiet denk ik.

20250918_171830.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Pompoensoep met appel en paprika en ui, met wat gekruimelde gebakken kastanje en hazelnoten er bovenop. Vrijwel alles uet.

PXL_20250918_161814441~2.jpg

Geplaatst:

Zopas, bruine bonen schotel met uien, knoflook, bieslook en paprika, alles van eigen bodem.

Geplaatst:

Aardappelen, spruiten. Pittige jus, kip en kastanjes. Alleen de ui en knoflook uet.

20250918_192252.jpg

Geplaatst:
49 minutes ago, Petrasmoestuin said:

Niets uet.

Het is in dit topic wel de bedoeling dat het over eten uit eigen tuin gaat.

Geplaatst:

Sorry, alleen de ui en knoflook wel uit de tuin. @Arja

Geplaatst:

Nu: uJt

IMG_6498.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En de meloen aten we ook uit jouw tuin en ik eendenborst🍉

Geplaatst:

Gisteren spekbonen met ui en knoflook uet.

Vandaag het restant daarvan opgegeten als kliekje met nog meer andere kliekjes.

Geplaatst:

Gisteren en vandaag alle groente uet door elkaar gedaan en macaroni meegekookt. Ik had nog wat kip, toen in de oven met kaas, heerlijk!

Gelukkig snijdt mijn man haast alles, dat scheelt mij tijd.

Wortel, courgette, groene puntpaprika, 4 soorten bonen, ui, knoflook, mais, aubergine en tomaat.
Zo blij met mijn tuin.

20250919_173942.jpg

20250919_184122.jpg

Geplaatst:

Vandaag een primeur: artisjok uet! Mjammie. En daarna overschotel/groentenlasagna van courgette, tomaat en paprika plus kruiden uet. Aangevuld met ui en knoflook.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Oh Artisjok! Nu spijt dat ik het niet eerder heb klaargemaakt. Ik had er eentje van vorig jaar, maar die lag al 1 jaar in de vriezer en ik wou hem niet meer gaan koken, etc. Een beetje te lang gelegen. Ik had maar 1 bloem toen. Lukken die bij jou goed?

Geplaatst:

Eigenlijk boven verwachting! We hadden twee zaailingen in de grond gezet, beide zijn ook aangeslagen, maar ik verwachtte het eerste jaar eigenlijk geen oogst. Een van de twee is ook vooral blad aan het maken, geen bloemen. De andere maakt wel bloemen, maar je ziet dat dat ten koste gaat van de plant. Waarschijnlijk was het beter geweest de bloemen er eerder uit te halen, maar ik was zo blij met artisjok oogst dat ik dat niet heb gedaan.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Mijn eerste Kornoeljekers taart klaar. Ik kan het hoofstuk niet meer vinden. Staat het onder fruit? De 2e net klaar. Iets anders gedaan.

Maar de eerste smaakt goddelijk! Heel veel werk, maar wel iets bijzonders nu.

Volgens Recept: https://www.chefkoch.de/rezepte/2905861442920658/Aronia-Streuselkuchen.html

Maar ik schrijf hem voor mijzelf uit, omdat ik toch wat aantekeningen maak.
Bij de eerste taart 26 cm genomen en 55 minuten op boven en onderwarmte 190 graden 55 minuten.

Nu bij de tweede 24 cm en 25 minuten op 200 graden boven en onderwarmte en daarna 25 minuten op 190 graden.

Bij de eerste taart slagroomkwark genomen, bij de tweede gewone kwark 40%.

Bij beide taarten wel bakpapier op de bodem gelegd.

Bij de eerste taart alleen bodem bedekt en bij de tweede taart ook een opstaande rand gemaakt.
Ik vind de tweede taart wat mooier, ik houd van een wat hogere taart.

20250920_144436.jpg

Kornoeljekers taart 2.jpg

Geplaatst:

Het is een recept voor de Aronia maar je hebt er kornoelje vruchten voor gebruikt begrijp ik ( ik vind het lastig ze kersen te noemen omdat het botanisch bessen zijn) ging het ontpitten redelijk gemakkelijk?

Geplaatst:
56 minuten geleden, appelvrouw zei:

ontpitten

Nee niet gemakkelijk, best wat werk geweest. Ik zal wat fotos op de Kornoelje pagina zetten. Ik heb 5 minuten een pureestamper gebruikt tijdens het koken. Daarna gezeefd en pitje voor pitje eruit gevist, soms nog wat vruchtvlees eraan en dat met een vork eraf gepulkt.
Ik zit net aan de 2e taart te eten. Wel erg machtig, erg zoet en vet. Dit moet je niet elke dag eten. Ik heb alles ingevroren.

Geplaatst:

Omdat wij de laatste dagen geen brood eten, maar laat gebak met koffie. Dan maar broodjes afgebakken en mijn eigen pesto uit de vriezer gehaald tegen 16.00 uur. En 's avonds zalmpotje met 300 gram snijbiet uit de vriezer en 100 gr verse spinazie erdoor. Heerlijk!

De spinazie die je koopt smaakt altijd een beetje naar staal, maar uit de tuin zo lekker.

Dat potje hebben jullie al eens gezien.

20250921_163418.jpg

Geplaatst:

Een broodje verse kweeperenjam. En toen nog een en nog een ( en Lie ook) 😋😋

ADFC2679-F52E-4B81-91C9-9046A30A6F32.jpeg

Geplaatst:

Tussen de middag een broodje kaas dik besmeerd met de gisteren gemaakte mango hotsauce met daarin 3 soorten pepers uet. Goddelijk, al zeg ik het zelf 😊.

Vanavond pasta met kaassaus spiced up met 2 Jalapeno’s uet. Salade erbij van tomaten en winterpostelein, beiden uet.

Geplaatst:

Orechiette met wortel pastinaak en paprika udw salie selderijblad majoraan en rozemarijn uet en een stukje trompe d’Albenga van ldw 😉

Geplaatst:

Gevulde pepers paprika’s en aardappel met eigen pepers paprika’s knof, tomaten, kruiden en yoghurt. Lekkkkerrrrr

IMG_2018.jpeg

IMG_2019.jpeg

Ow en een prachtige salade met accordeon bicolor tomaat (geel) en wat cherry tomaatjes in diverse kleuren en 2 soorten basilicum.

IMG_2017.jpeg

Geplaatst:

Wat een idee @Mellie om de pepers (soort paprika's) te vullen, gepofte aardappel erbij en ja lekker met mijn knoflooksaus.

Geplaatst:

Mijn diverse sla doen het nu opeens heel goed, dus ik moet de komende dagen veel sla eten, of weer stamppot maken.
Dus vandaag 2 soorten sla, peterselie, zuring, tomaatjes, ui, knoflook, bieslook, komkommers alles uet.

En pijnboompitjes, niet uet.

20250922_164917.jpg 20250922_125919.jpg 20250922_194250.jpg

Geplaatst:

@Petrasmoestuin de aardappels zijn ook gevuld met hetzelfde mengsel als van de capsicum.

Hier in de maak wegens drukke dag: pompoensoep met suppengewürz, eigen knof(lookpasta), prei, peper, wortel en kruiderij. Ruikt nu al heerlijk.

IMG_2021.jpeg

IMG_2020.jpeg

Dit zat trouwens (met een paar knolletjes meer) aan mijn prei bij de wortels. Iemand eerder gezien? Zit nu in de soep.

Restje gevulde groente van gisteren met eigen yoghurt erover. Klaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.