Geplaatst: 5 oktober5 Okt Op 24-9-2025 om 19:50, Petrasmoestuin zei:Maar ik denk niet dat ik aubergine nog ga doen.Dat snap ik. Zonde van je ruimte als planten het niet doen. Dan kun je er beter iets neerzetten wat wel goed doet in jullie tuin. 5 oktober5 Okt aangepast door Gitta
Geplaatst: 5 oktober5 Okt @Lia56 mijn ingezonden ei staat er nog niet bij. Ik ga ervan uit dat mijn wedstrijd ei niet meer op tijd rijp zal zijn. Hij is nog spierwit. Dus mag je mijn eerder ingezonden ei er wel plaatsen, dan staat er in ieder geval iets.Onderaan op pagina 36. Hij woog 13 gram. 5 oktober5 Okt aangepast door Gitta
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Hier ook voorlopig resultaat.3 stuks geplukt van mijn reserveplant.Ze wogen resp.23, 31 en 31 gram.Mijn voorlopige score is dus 31 gram.Aan de andere plant hangt nog een iets grotere. Die pluk ik komend weekend.Sluitingsdatum nadert meen ik.
Geplaatst: 7 oktober7 Okt Mijn inzending: 40 gram(en nu trek ik die plant uit de grond hoor) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Stiekem even kijken hoe het met de gouden eitjes gaat. Wow er zitten echt prachtexemplaren bij You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 9 oktober9 Okt de gouden eitjes hier niet de mijne haha You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Mijn eieren zijn nog wit. Eentje is aangevroten en de andere zal niet zwaar zijn.Ik wil een foto bijvoegen, maar met de app kun je alleen eerder geposte foto's op het mtf bijvoegen. Dat schiet niet op, ik probeer dat dit weekend wel weer.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt @Flup : Je moet op het woord hier klikken, niet op het mappen-icoontje helemaal rechts(Ik liep daar ook tegenaan Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 11 oktober11 Okt Hier mijn finale inzending.De wedstrijdpunten had nog 2 gele vruchten.Eentje van 37 en een van 40 gram.40 gram is mijn beste resultaat.
Geplaatst: 11 oktober11 Okt Auteur Deelnemersgewicht AartvvAppelvrouw62 grArjaBonnie fDahli 49 grDriepinterFlupFombelFrans 53,63 grGitta13 grGoudsbloempjeHazeltjeHenkg38,7 grHoekmanHuubvGJorieke40 grKruidenvrouwtjeLia56Liekie35 grLoesMellieMROE44,8 grNasuadaPetrasmoestuinPlotiemoosRedzebra62,53 grRolandSimonTanja6532,39 grVeldjesgraaf40 gr
Geplaatst: 12 oktober12 Okt Van mijn vier planten hebben de twee die in de achtertuin in potten stonden, niet veel gedaan. Twee andere planten staan in de moestuin, overigens niet op een ideale plek. Het grootste ei heb ik er zojuist afgeknipt. Ik kom tot 69,4 gram 😅
Geplaatst: 12 oktober12 Okt Lia, de mijne staat ook nog niet in het overzicht. Die kanjer van 16 gram was mijn definitieve inzending.
Geplaatst: 12 oktober12 Okt Auteur 6 hours ago, AartVV said:Ik kom tot 69,4 gram 😅Zooooo dat is heel hele "zware"
Geplaatst: 12 oktober12 Okt O wat mooi @AartVV ! De mijne is misschien wel even zwaar😉maar ik heb helaas geen cijfer achter de komma op mijn weegschaal 12 oktober12 Okt aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 oktober12 Okt @appelvrouw oei …. Dat scheelt hééél weinig. Eigenlijk zouden we onze eitjes op dezelfde weegschaal moeten leggen….Even nog een paar dagen wachten. Er zullen nog wel meer kanjers volgen….
Geplaatst: 12 oktober12 Okt Nou hé! Maar idd de race is nog niet gelopen. Mocht er geen zwaarder ei langskomen dan neem ik met veel plezier mijn hoed af voor jouw prestatie👏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Mijn eigenlijke wedstrijd ei begint nu pas geel te worden. Dus mijn inzending blijft definitieve inzending. Aan gezien morgen de laatste dag is om in te zenden. Het andere gele ei is wel groter dan mijn inzending, maar zal niet meer dan 30 of gram wegen denk ik.
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Jammer, @Gitta . Maar als je hem nu oogst kun je hem misschien nog eten? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Ja, dat ga ik morgen doen. Die andere ga ik zaden van verzamelen voor volgend jaar. Want ik vind het wel een lekkere aubergine en ik heb er veel vruchten aan gehad. Dus ondanks de slechte en langdurige opkomst wel tevreden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.