Tanja65 Posted January 8 Share Posted January 8 (edited) Wensen: - thaise basilicum (Acpronk) - cistus incanus=cistusroos (vernietigt biofilm) - bhumyamalaki= chanca piedra - meekrap bij voorkeur zaailing of stek maar zaad mag ook - mimosa pudica (kruidje-roer-me-niet) - zilversalie/witte salie (de mijne is overleden zonder zaai achter te laten) - honingmeloen salie (stek AcpronkJ) - cosmos sulphur - japanse indigo - wouw - tomaat Striped German - peper Aji Umba - peper Jalapeño Nadapeño (Rookie) - peper peach a dew - peper peppadew (Arja) - peper aji white fantasy En is er misschien iemand die voor mij een Luffa wil zaaien en meenemen naar de MTFD? Die van vorig jaar heeft het niet gehaald, tot mijn grote spijt. Nog te bestellen bij Vreeken - pompoen Naked Bear F1 - poezenmeloen - mini bindsla xanadu aanbod: - laurierstekken op water (april) of in aarde (najaar) - appelmoespotten (langwerpig) - zaailingen (nog te bepalen) - pannenkoekplantje zaailing (2x) - vermoedelijk Aloe Vera stekken - stek graslelie 2x en stel gerust een vraag voor specifieke zaadjes of iets anders, dan kijk ik wat heb. meenemen/krijgen: ACpronk geeft: stek honingmeloen en zaadjes thaise basilicum. Krijgt: Arja geeft: 2 stekken smeerwortel en peper peppadew (als opgekomen). Krijgt: papeika zaailing(en) Rookie geeft: peper nadapeño. Krijgt: Jorieke krijgt: suiker, … Appelvrouw geeft: boek vergeten groenten. Krijgt: stuk tijm. Bouwvrouwe krijgt: olijfkruidzaailing indien aangeslagen meenemen zoete of hartige hapjes Edited 8 hours ago by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 6 Share Posted February 6 Wil je van die grote HAK-potten, Tanja? Daarvan heb ik er wel een paar voor je. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 6 Author Share Posted February 6 Nee, dank je @Arja, ik wil ze juist kwijt 😜. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 6 Share Posted February 6 Haha niet goed gelezen 😆 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 6 Share Posted February 6 Als de mijne goed opkomen heb ik wel een of twee peppadews voor je. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 6 Share Posted February 6 Op 8-1-2025 om 20:40, Tanja65 zei: thaise basilicum Welke zoek je? Siam Queen of de horapa? Weet niet of dat dezelfde is, heb ze niet naast elkaar gehad. Horapa had ik vorig jaar, en zaad van geoogst. Honingmeloensalie heb ik sowieso, 7 stekken maar ook enkele voor mezelf 😁 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 6 Share Posted February 6 Is dat dezelfde soort salie als de ananas salie? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 6 Author Share Posted February 6 (edited) @acpronk als ik naar de plaatjes kijk, zijn deze basilicum inderdaad dezelfde. Maar internet is erg onduidelijk over ‘thaise basilicum’, leer ik nu, en het staat nergens. Ik zag ‘m bij De Bolster, gewoon als ‘thaise basilicum’ en ook bij de extra informatie wordt verder geen naam genoemd. Wel dat hij paarse bloemetjes heeft, die heeft Horapa ook volgens de foto’s. Ik probeer ‘m graag van je, en de honingmeloensalie ook. En ik houd uiteraard je ruillijst in de gaten of ik iets terug kan geven. Je mag uiteraard ook zelf een voorstel doen als je iets leuks ziet, ik zal mijn aanbod ook nog af en toe updaten de komende weken, afhankelijk van wat opkomt. Thanks! Edited February 6 by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 6 Share Posted February 6 @appelvrouwnee, het blad is anders. Honingmeloensalie lijkt meer op een schoppen (van het kaartspel), ananassalie blad is meer lancetvormig. Zal morgen wel een foto maken. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 6 Author Share Posted February 6 (edited) Oh oeps @acpronkwas me voor en ik begreep je bovendien verkeerd @appelvrouw. Edited February 6 by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 6 Author Share Posted February 6 2 uren geleden, Arja zei: een of twee peppadews voor je. Met eentje ben ik al blij! Een peper voor watjes!! 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted February 7 Share Posted February 7 Ik wil wel een paar nadapeños in de deno doen voor je. Is dat wat? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 7 Author Share Posted February 7 Oh lief @Rookie, graag! Ik sla de pepers altijd over want te heet wordt hier thuis niet zo op prijs gesteld. Dus de ‘pepers voor watjes’ spraken me wel aan! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted February 7 Share Posted February 7 Okee, doe ik! Watjespeper in de deno.✔️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 7 Share Posted February 7 Op 8-1-2025 om 20:40, Tanja65 zei: zaadjes honingmeloen Nee, een stek honingmeloensalie 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bouwvrouwe Posted Wednesday at 08:45 PM Share Posted Wednesday at 08:45 PM Heb je wellicht nog olijfkruidstekjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Wednesday at 08:48 PM Author Share Posted Wednesday at 08:48 PM Sorry @Bouwvrouwe, ik heb er één opgepot en die is gereserveerd voor @Nasuada (najaar MTFD). Ze stekken moeizaam. Ik wil wel proberen een stek voor je te maken, wie weet zitten er wortels aan voor de MTFD, we hebben nog even. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted Wednesday at 09:22 PM Share Posted Wednesday at 09:22 PM Oh wat goed om te horen dat dit stekje nog in proces is😍😍😍 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Wednesday at 10:10 PM Author Share Posted Wednesday at 10:10 PM Beloofd is beloofd @Nasuada 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts