Vrouwholle Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Yes! De eerste bloemknoppen in mijn tuinbonen bloeien!🎉 foto met bloem van 10 April.😊 3 Febr binnen mee gestart. Listeria; witte bloem Violetta; getekende bloem 😍 laatste foto; mijn najaar gezaaide mm wintererwten !Lekker vroeg zodat op die plekken ( mijn op het zuiden slaapkamer balkonnetje) later de paprika planten kunnen staan👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 6 Quote
Rookie Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Dat ziet er weer mooi uit @Vrouwholle! Die wintererwten, heb je die gezaaid in de potten waar ze nu in staan? Of hebben die eerst nog in je afgedekte bakken gestaan? Ik wil dat aan het eind van dit jaar ook gaan doen. 1 Quote
CJodokus Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Heerlijk! Eet je ook de toppen van de wintererwten? En zie ik regen? 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Ik heb het ff terug gezocht..😊 @Rookie ik ontkiemd in de demo..,23 oktober 2024 ( ja te lang ik weet het!😬)… plante ze uit in deze bak. Die bak kocht ik in de opruiming bij de intratuin en is 30x30cm met kap en wateropslag eronder. Op mijn balkonnetje passen geen 60x1,20 mm bakken.,, volgende foto maakte ik op; 15 November 2024 en met die kap erop stonden ze heel de winter buiten. Soms haalde ik wat mos groei weg verder niks aan gedaan… Op 23 Febr maakte ik een klimrekje en bleef de kap eraf… Ik heb de toppen niet gegeten @CJodokus daarvoor zaai ik altijd in Januari binnen heel dicht opelkaar de gedroogde hak hele erwten uit een doos.. veel goedkoper😊 en ook lekker😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 4 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april En ik steeds maar van die dure zaai erwten kopen hahaha. @Vrouwholle 1 Quote
CJodokus Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Ja, dat kan natuurlijk ook, @Vrouwholle. Handige bak!! 1 Quote
Rookie Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Dankjewel @Vrouwholle! Eerst in de deno en daarna in de bak met kap. Ik ga oktober markeren in mijn moestuin agenda. 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Ik ga eerdaags nog een ronde paarse peultje zaai @Rookie en dan ga ik de deno op de rollade manier doen.., dus een rol van keukenpapier op plastic… bovenlangs de zaden.. en dan oprollen en rechtop in een bakje zetten… Als het goed is gaan de wortels dan gelijk naar beneden en worden gelijk mooi lang,,. Ik ben benieuwd… leuk om uit te proberen,..👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 2 Quote
Rookie Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Dat gaat heel goed juist! Ik weet niet meer van wie, maar ik heb daar een video over gezien. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Hier nog geen bloemen in de verschillende peulvruchten. Maar komt vanzelf goed. Ze groeien lekker. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april (aangepast) Inmiddels de eerste bloemen in de tuinbonen gezien. Bij de peultjes en sugarsnaps nog niks te zien. 22 april aangepast door Gitta Foto toegevoegd 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Update van mijn tuinbonen ; Ze zitten vol met prachtige bloemen!!😍Het eerste wat ik zie als ik mijn gordijnen van mijn slaapkamer open doe!! GENIETEN!!😍😍😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 5 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april (aangepast) Prachtig die bloemen. Mijn tuinbonen gaan nu wat bloemen geven, maar nog lang zo ver niet. vrijdag om 17:42 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 16:20 Geplaatst: vrijdag om 16:20 Zo maar een overpeinzing: Stambonen winden tegen de klok in, pronkbonen met de klok mee. Hoe zou dat op het zuidelijk halfrond zijn? 2 Quote
Gitta Geplaatst: zaterdag om 18:59 Geplaatst: zaterdag om 18:59 @Vrouwhollewat een prachtige bloemen. Hier ook steeds meer bloemen in de tuinbonen en veel zoemende bijtjes en hommels eromheen. 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: dinsdag om 05:23 Geplaatst: dinsdag om 05:23 Kijk hoe mooi; nieuwe ronde tuinbonen Violetta in de deno rollade gedaan…👍😊 Vandaag ga ik ze overleggen op moestuinmix in de rollade…🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 6 Quote
Rookie Geplaatst: dinsdag om 06:24 Geplaatst: dinsdag om 06:24 Whoop whoop, de eerste bloemetjes zitten in de erwten. 5 Quote
Dahli Geplaatst: gisteren om 12:56 Geplaatst: gisteren om 12:56 Opeens wat bloemen in de sugarsnaps gespot. De planten groeien ook erg hard nu. 4 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Gister “ineens” mijn paarse peultjes in bloei! 😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 6 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Die geb ik ook, maar niet gezaaid. Ik had er zo weinig opbrengst aan. Quote
loes Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Mijn peulvruchten zijn met het mooie weer verbrand. Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Dit is ook weer een bijzonder tuinjaar. De 2e poging zit nu in de grond. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Oei, hopelijk is het bij ons niet verbrand. Er zaten net beginselen van bloemen in toen we met vakantie gingen. Quote
Rookie Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) O, wat apart weer! Edit: ik heb bij mij ook even gekeken, de peulvruchten zijn niet verbrand, maar de randjes van sla en tatsoi wel.😮 2 uren geleden aangepast door Rookie 1 Quote
Gitta Geplaatst: 32 minuten geleden Geplaatst: 32 minuten geleden Ik zie wel wat ik aan ga treffen. Ik kan er weinig aan doen vanuit hier. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.