Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 (aangepast) Hallo, Ik heb een paar pitten die ik al een tijdje heb maar ben vergeten wat het is.Heb lang gezocht naar wat het was maar kon helemaal niets vinden.De pitten zijn langwerpig en wit.Dus in een potje gedaan en na een paar dagen kreeg ik er een plantje uit.Ik wil graag weten wat het precies is Weet iemand wat het is?Hier is de foto: Groetjes,Ilias 29 mei 2014 aangepast door Gast
Bit Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Tsja. Ik kan wel zeggen : Zonnebloem ?. Maar dit is alleen maar een steeltje met kiembladeren. Dat is echt moeilijk te herkennen dan. Dus het wachten is op de eerste echte blaadjes ( die komen hierna )Dan nóg eens een foto plaatsen, en kun je vragen in het identificatie topic ook als je wilt.
Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Bedankt voor de info.Ik zal dan later weer een foto maken
Mari Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Wie kan mij helpen met dit kruid? Vorig jaar geplant, helaas is het kaartje verdwenen.
thea Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hallo, Ik heb een paar pitten die ik al een tijdje heb maar ben vergeten wat het is.Heb lang gezocht naar wat het was maar kon helemaal niets vinden.De pitten zijn langwerpig en wit.Dus in een potje gedaan en na een paar dagen kreeg ik er een plantje uit.Ik wil graag weten wat het precies is Weet iemand wat het is?Hier is de foto: Groetjes,IliasKan augurk/pompoen/meloen/komkommer /courgette zijn. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 @Mari. lijkt me een steenvrucht ? Prunus ( kers ( wel een rare die ik niet ken ) of perzik / abrikoos ? Zoiets ?
Mari Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Bit een steenvrucht gaat het niet zijn. Het lijkt wel een klein boompje nu, maar dat komt omdat ik niet goed wist hoe het te snoeien. Dus heb ik maar een deel van die verhouten takken laten staan en een deel terug gesnoeid. Is echt wel een kruid hoor, ruikt naar citroen
Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hallo, Ik heb een paar pitten die ik al een tijdje heb maar ben vergeten wat het is.Heb lang gezocht naar wat het was maar kon helemaal niets vinden.De pitten zijn langwerpig en wit.Dus in een potje gedaan en na een paar dagen kreeg ik er een plantje uit.Ik wil graag weten wat het precies is Weet iemand wat het is?Hier is de foto: Groetjes,IliasKan augurk/pompoen/meloen/komkommer /courgette zijn. ik heb alle mogelijkheden verder googelt en het is een Flespompoen, Heel erg bedankt Thea
Bit Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 @ Mari : Ow ?? Echt ? Zag er echt uit als een boompje. Kom ik met een hele rare. Is het wellicht een Vitex ? Vitex agnus oid is de naam geloof ik.Kan nog wel meer zijn ook hoor, maar daar denk ik als 1e aan. Najaarsbloeier. werkt een beetje als een Vlinderstruik. iets houtiger.Vitex zie je niet veel in tuinen, maar zeer aan te bevelen.
Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hallo mensen, Ik heb nog 2 vreemde planten getroffen in onze tuin, Ik weet niet precies of het hier om een Plant gaat of om onkruid.Kan iemand mij daarmee helpen. Foto 1: Foto 2(Ik twijfel of dit wel onkruid is aangezien er mieren/luizen te vinden zijn want ik heb in dit gebied vorig jaar wat pitten gedaan van Pruimen maar volgens mij is dit geen pruimenplant): Sorry voor de niet scherpe fotos Groetjes,Ilias
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 @Mari: Volgens mij is dat citroenverbena... toch? (Edit: niet gezien dat mijn bericht direct boven het nieuwe bericht van Ilias kwam. sorry voor de verwarring ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Jazeker Jorieke, absoluut citroenverbena bij Mari..Enne Ilias, jij hebt daar twee onkruiden te pakken, ik moet gokken maar ik denk melkdistel en wilgenroosje of een wilgenroosjes-achtige. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mari Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Bedankt Jorieke en appelvrouw die is het inderdaad
Ilias Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Heel erg bedankt voor de snelle respons appelvrouw De eerste foto ga ik dat ding zo snel mogelijk verwijderen.De tweede foto laat ik ff bloeien om te zien hoe dat verder gaat vind m best wel mooi
mijke Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Is dit iets? Ik bedoel dat kleine friemelige spul (2x) en dat grotere rozet. Ik heb daar in de buurt namelijk volgens mij wortels, peterseliewortel en/of rapunselklokje gezaaid... geloof ik? En dat vervolgens niet aangegeven. Handig he? schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Jorieke123 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Volgens mij is het antwoord D: geen van bovenstaande. De grootste pol lijkt mij klaproos? Van die kleine wilde soort. En het kleine geveerde plantje kan kamille zijn. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Breek es een mini stukje van het blad af, van die grote rozet. Komt er oranje sap uit ? Is een onkruid: Stinkende gouwe. Dacht ik hoor. Niet zeker.De anderen kamille ja. edit : bij nader inzien , inderdaad ook goed mogelijk : papaver. weet eigenlijk niet ( sorry Jorieke )
mijke Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 oh in dat geval is mijn bloemenstukjezaad aan de wandel Thnx! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Saffraan Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Dit is zich nogal sterk aan het verspreiden in onze tuin. Wat is het? Aan het tempo waarop het groeit, vermoed ik dat het niet zo makkelijk weg te krijgen zal zijn
Piroska Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik denk Engelwortel/Angelica http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Zo ziet het er wel uit ja. Maar dan moeten er nu ook bloeiende exemplaren staan...? De 2-jarigen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Nee geen engelwortel volgens mij maar een plant die gerelateerd is aan de berenklauw. Ik heb hem hier in de wilde stukken ook..je kunt je er ook aan branden. uittrekken lukt niet, je moet hem echt uitscheppen en intensief bestrijden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Je kan het pas echt zien als hij bloeit, maar van de berenklauwen heeft alleen de grote rode stengels, en dat is echt een enorme plant, deze lijkt niet zo enorm. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Dat klopt, hij is lang niet zo groot. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten