Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb een paar pitten die ik al een tijdje heb maar ben vergeten wat het is.

Heb lang gezocht naar wat het was maar kon helemaal niets vinden.

De pitten zijn langwerpig en wit.

Dus in een potje gedaan en na een paar dagen kreeg ik er een plantje uit.

Ik wil graag weten wat het precies is

Weet iemand wat het is?

Hier is de foto:

Onbekende-plant82031401382108.jpg

Groetjes,

Ilias

aangepast door Gast
Geplaatst:

Tsja. Ik kan wel zeggen : Zonnebloem ?. Maar dit is alleen maar een steeltje met kiembladeren. Dat is echt moeilijk te herkennen dan. Dus het wachten is op de eerste echte blaadjes ( die komen hierna )

Dan nóg eens een foto plaatsen, en kun je vragen in het identificatie topic ook als je wilt.

Geplaatst:

Wie kan mij helpen met dit kruid? Vorig jaar geplant, helaas is het kaartje verdwenen.

IMG3225-800x53329361401385181.jpg

IMG3226-800x53341191401385209.jpg

Geplaatst:
Hallo,

Weet iemand wat het is?

Hier is de foto:

Groetjes,

Ilias

Kan augurk/pompoen/meloen/komkommer /courgette zijn.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@Mari. lijkt me een steenvrucht ? Prunus ( kers ( wel een rare die ik niet ken ) of perzik / abrikoos ? Zoiets ?

Geplaatst:

Bit een steenvrucht gaat het niet zijn. Het lijkt wel een klein boompje nu, maar dat komt omdat ik niet goed wist hoe het te snoeien. Dus heb ik maar een deel van die verhouten takken laten staan en een deel terug gesnoeid. Is echt wel een kruid hoor, ruikt naar citroen

Geplaatst:
Hallo,

Weet iemand wat het is?

Hier is de foto:

Groetjes,

Ilias

Kan augurk/pompoen/meloen/komkommer /courgette zijn.

ik heb alle mogelijkheden verder googelt en het is een Flespompoen, Heel erg bedankt Thea

Geplaatst:

@ Mari : Ow ?? Echt ? Zag er echt uit als een boompje.

Kom ik met een hele rare. Is het wellicht een Vitex ? Vitex agnus oid is de naam geloof ik.

Kan nog wel meer zijn ook hoor, maar daar denk ik als 1e aan. Najaarsbloeier. werkt een beetje als een Vlinderstruik. iets houtiger.

Vitex zie je niet veel in tuinen, maar zeer aan te bevelen.

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb nog 2 vreemde planten getroffen in onze tuin, Ik weet niet precies of het hier om een Plant gaat of om onkruid.

Kan iemand mij daarmee helpen.

Foto 1:

Onkruid-of-wat83211401392046.jpg

Foto 2(Ik twijfel of dit wel onkruid is aangezien er mieren/luizen te vinden zijn want ik heb in dit gebied vorig jaar wat pitten gedaan van Pruimen maar volgens mij is dit geen pruimenplant):

Onkruid-of-wat-met-mierenluizen41511401392011.jpg

Sorry voor de niet scherpe fotos

Groetjes,

Ilias

Geplaatst:

Jazeker Jorieke, absoluut citroenverbena bij Mari..

Enne Ilias, jij hebt daar twee onkruiden te pakken, ik moet gokken maar ik denk melkdistel en wilgenroosje of een wilgenroosjes-achtige.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heel erg bedankt voor de snelle respons appelvrouw

De eerste foto ga ik dat ding zo snel mogelijk verwijderen.

De tweede foto laat ik ff bloeien om te zien hoe dat verder gaat vind m best wel mooi

Geplaatst:

Is dit iets? Ik bedoel dat kleine friemelige spul (2x) en dat grotere rozet. Ik heb daar in de buurt namelijk volgens mij wortels, peterseliewortel en/of rapunselklokje gezaaid... geloof ik? En dat vervolgens niet aangegeven. Handig he?

10430855_10152477598366967_130258377238259406_n.jpg

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Breek es een mini stukje van het blad af, van die grote rozet. Komt er oranje sap uit ? Is een onkruid: Stinkende gouwe. Dacht ik hoor. Niet zeker.

De anderen kamille ja.

edit : bij nader inzien , inderdaad ook goed mogelijk : papaver. weet eigenlijk niet ( sorry Jorieke )

Geplaatst:

oh in dat geval is mijn bloemenstukjezaad aan de wandel Thnx!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Dit is zich nogal sterk aan het verspreiden in onze tuin. Wat is het? Aan het tempo waarop het groeit, vermoed ik dat het niet zo makkelijk weg te krijgen zal zijn

1571101401649130.JPG

1687871401649131.JPG

1729801401649132.JPG

Geplaatst:

Nee geen engelwortel volgens mij maar een plant die gerelateerd is aan de berenklauw. Ik heb hem hier in de wilde stukken ook..je kunt je er ook aan branden. uittrekken lukt niet, je moet hem echt uitscheppen en intensief bestrijden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...