Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ha,

Weknow heeft wel mooie entbare onderstammen als de appel die eruit komt niet lekker (genoeg) blijkt te zijn. Als het wel een schot in de roos is dan hebben we over 20 jaar de WeKnow- appel in het schap liggen

Gwen

Geplaatst:

Deze boom stond al hier toen we dit huis kochten. In de herfst is hij knal rood en nu fris groen. Vandaag kwam ik door het gezoem van bijen erachter dat deze vol in de bloei staat en heerlijk ruikt!

Is dit nou een japanse esdoorn?

2017-05-03-1454101493816472.57

2017-05-03-1444051493816489.57

2017-05-03-1474241493816508.58

Geplaatst:

Inderdaad. Esdoorn. Japanse ja : zie blad. Wélke precies kun je wellicht googlen. Ik weet het zo niet uit mn hoofd, maar zou bv de Acer palmatum “Shigitatsu sawa” kunnen zijn. Een ouwetje wel.

Geplaatst:

Dankjewel Bit voor het bevestigen van mijn vermoeden. Even gekeken voor welk ondersoort verder, maar dat is volgens mij onbegonnen werk

Geplaatst:

Hallo allemaal, 2 vraagjes:

Dit onkruid staat in mijn ouders tuin, die deze nooit eerder hebben gehad. Ik heb me suf gezocht op internet, maar kan het niet vinden, wie weet het?

2017-05-03-1948501493838916.15

De tweede: Na allerlei bloemen te hebben gezaaid, netjes alles gelabeld enz, gebeurde de horror ....zie foto ( en JA....ik heb een aantal ongepaste woordjes geroepen )

2017-03-27-2049541493838279.54

Ik heb toen die aarde in een grote ondiepe bak gegooid in een tunneltje buiten en van de vele soorten, is slechts 1 soort opgekomen, maar ik heb geen idee welke bloem dit is. Er zaten ook zaaimengsels bij.....Iemand een idee?

Screenshot328101493838293.jpg

Geplaatst:

De 1e is in ieder geval Winterpostelein

de 2e durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ziet er wat uit als Stokroos, maar kan ook gerust nog wat anders zijn hoor.

Geplaatst:

Hartelijk dank...winterpostelein....maar dat wordt bewust gezaaid om te eten lees ik? Komt dit vaak als onkruid in een (bloemen)-tuin voor?

En stokroos is het hoogstwaarschijnlijk niet, ik had bewust alle tweejarige zaden apart gehouden en de bloemmengsels waren 1 jarig...

Geplaatst:
stokroos is het hoogstwaarschijnlijk niet.

Toch wel een lid van de kaasjeskruidfamilie (Malvaceae) denk ik.

Die winterpostelein is een aanwinst: een van de eerste 'groentjes' in het voorjaar

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Screenshot328101493838293.jpg

Groot toeval, maar laat ik nou nét wat zaailingen van een tuinbuurman hebben gekregen :

2017-05-04-1512811493997377.24

Lijkt er wel heel erg op he ? Het domme is alleen dat die buurman dus niks van de naam wist ( voor mij dus echt onbegrijpelijk dat je dingen zaait zonder te weten wát ) Maar het zijn 60-80 cm hoge eenjarige roze bloeiende planten. I have no idea yet. Maar dikke kans iets malva-achtigs ja.

Geplaatst:

Langs de waterkant groeit dit plantje. Het tiert welig, maar is nog redelijk goed in toom te houden. Het staat bovendien ook best mooi op de plek waar het graag lijkt te groeien. Ik heb alleen geen idee wat het is.

Maar ik heb goede hoop dat iemand hier het wel weet. Dit forumdraadje is tot nu toe - in mijn geval - beter (en vaak sneller) dan Google als het gaat om planten identificeren.

IMG905553951494000887.JPG

IMG905891221494000865.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ruikt ook heerlijk en heeft mooie bloemetjes. Maar groeit snel (niet echt woekeren maar hij is toch fanatiek).

Geplaatst:

Echt waar? Ik zocht laatst op hondsdraf en kwam hier (http://www.floravannederland.nl/planten/hondsdraf) uit, maar ik kon de beelden uit de video niet helemaal koppelen aan het plantje hier in de tuin.

Nu ik op Google de afbeeldingen voor hondsdraf bekijk, herken ik het wel. Wat leuk. Ik ga morgen maar eens aan de hondsdraf-thee!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:
Het domme is alleen dat die buurman dus niks van de naam wist ( voor mij dus echt onbegrijpelijk dat je dingen zaait zonder te weten wát )

Doe ik ook. Ik heb op zolder veel potjes staan met zaden met opschriften als (vertaald); 'geel met wit', 'rose-achtig, klein', 'mauve, best mooi, groeit bij ouders achter huis in een pot', enz...

Bij deze wil ik graag van één hiervan een naam proberen te achterhalen, want die heb ik al op meerdere plaatsen vermeerderd. Dit is een vaste plant die bij mijn ouders uit de tuin komt - nee, die mensen weten absoluut nergens een naam bij - en hij breidt zich makkelijk uit, ik neem aan vooral via de wortelstokken. Hij sterft af in de winter, maar het is maar een heel korte periode dat we hem niet zien, ik kan me voorstellen dat hij iets zuidelijker gewoon wintergroen blijft. Wordt maar een paar decimeter hoog, vult de ruimte goed waar hij staat:

44752150.d771ea6d.640.jpg?r2

Geplaatst:

Symphytum azureum / Blauwe smeerwortel. Lekker makkelijke woekeraar en verder ook een beste gebruiksplant. Google maar es.

Geplaatst:
Mooi Smeerworteltje Roeier! Heb je wat stukjes over die je naar de NMM kunt meenemen?

Dat lijkt me wel! Dan ga ik wel gelijk morgen langs m'n ouders om te zorgen dat m'n vader er geen stukken van weghakt, want zo is hij wel, en dat moet ook eigenlijk wel bij deze plant als er weinig ruimte is.

De plant is een uitstekende bodembedekker, goed voor plaatsen waar je nog met enig onkruid zit - zo gebruik ik 'm tenminste.

Geplaatst:

Zijn dit een soort aardbeien of iets anders?

2017050711491429671494151644.jpg

2017050711493689211494151657.jpg

En wat kan dit wel zijn, komt in een hoek van de tuin voor.

2017050711503684461494151669.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Potentilla indica / Schijnaardbei. Smaakt naar niks. Woekeraar.

2e lijkt me op het eerste gezicht een Duivekervel. Kan ook wel een Gele helmbloem / Pseudofumaria lutea zijn . Lijken zo nogal op elkaar.

Geplaatst:

Ik denk dat 2e Robertskruid is. (Geranium robertianum)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...