Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bramen- en ook veel andere planten - hebben meerdere manieren om zich te vermenigvuldigen:

1) de ongeslachtelijke voortplanting, via wortelende afleggers, wortelstokken enz.

2) de geslachtelijke, via zaad.

Dit is echt een zaailing van een braam

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

ja denk al dat ik weet van welke braam hij komt maar die braam is altijd ziek dus aand deze uitloper heb ik niets mijn andere

soort braam is 5 keer zo groot wordt ook ziek maar pas na de oogst

Geplaatst:

Is er toevallig iemand die mij kan vertellen wat dit voor soort plantjes zijn?? Ze zijn door een medemoestuinierder in mijn moestuin geplant, maar ik weet niet door wie en wat dit is. Wel een leuke verrassing als je net 2 weken een moestuin hebt. En dus nog moet beginnen, zo laat in het seizoen. Haha

IMG300798841497033240.JPG

Geplaatst:

Soort kool...(die behoefte heeft aan voeding )...bloemkool? spitskool? savooye? witte? koolrabi? koolraap?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Haha! We zullen het dan maar aankijken. Ze zijn er gisteren of vandaag ingezet, dus of het te kort aan voeding nog steeds geldt? Wat kan ik bijvoorbeeld volgende week voor voeding geven, mocht het nodig zijn?

Geplaatst:

Ik bedoelde ook dat ze waarschijnlijk wat schraal en verkleurd zijn door lang in de zaaitray te staan. Op zich zullen ze in je tuin wel aan de groei gaan. Grondje op de foto ziet er goed uit. Ik zou in een nieuwe tuin gewoon eens kijken hoe alles groeit en niet in het wilde weg met mest gaan strooien of zo. Misschien heeft de vorige eigenaar al flink bemest..... Wat gedroogde koemest of compost kan nooit kwaad, maar dat is vooral langzame en lichte directe bemesting.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Dat van die zaaitray zou best eens kunnen. Het kluitje is cilindervormig en ongeveer 1,5x3 cm dus dat is bijna geen grond. Vorige week heb ik 1000kg compost besteld en over de tuin verdeeld. Dus dat gaat goedkomen. Nu maar afwachten wat het is en of ik het lust... (ben geen kool-liefhebber namelijk )

Bedankt Weknow!

Geplaatst:

Tip: zet er ikea vitrage gordijnen over of iets want anders zal er wss weinig kool te oogsten vallen. Bij ons op de volkstuin zijn zowel vogels, koolwitjes, Koolvliegjes zeer actief.

Geplaatst:

2 soorten waarvan ik vermoed dat het "planten zijn die ik niet wens in mijn tuin :p" Wie kan me helpen? De eerste is dat ook perzikkruid? Want ik zie geen kenmerkende donkere vlekken midden op het blad.

PHOTO2017061014141588741497097532.jpg

PHOTO2017061014143222771497097540.jpg

Geplaatst:

Wat een mooie wandeling moest worden door het Japanse deel van Esveld, is natuurlijk weer ontaard in een aankoop. Zo kon ik het niet laten om deze mooie 'boerenkool op een stokje' veilig onder mijn arm terug mee naar huis te nemen.

Op het kaartje staat: Brassica 'Dick's Acote Kale', maar als ik google op de Acote kale van Dick, dan kan ik weinig info vinden (die Dick toch). Eigenlijk niks. Heeft iemand enig idee welk soort kale dit is? Ik vermoed dat het een mergkool is, tree kale of tree collard. Maar welk soort?

IMG931121171497100326.JPG

IMG931224681497100329.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ziet er erg uit als 'Eeuwige Moes' ? Denk dus een vaste kool, zoals die eeuwige moes.

Maar dat is maar een vermoeden.

Esveld even bellen ?

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik heb erg last van onderstaand onkruid. Voorgaande jaren kwam ik het niet tegen. Nu overal, binnen 2 weken heeft het een vast en zeer dicht tapijt gevormd. Ik kan met de concurrentie van dit onkruid niets zaaien want dit groeit zeer snel. Weet iemand wat het is? Ik heb gerstestro als much gebruikt dus ik dacht eerst aan gerst, maar het is ook op plaatsen waar ik niet mulch en ik denk dat de zaden heel klein zijn omdat ze maar een mm van elkaar groeien op sommige plekken.

Ik stel deze vraag omdat ik niet kan begrijpen dat deze plant er vorig jaar niet was en nu overal. Ik heb verder geen compost o.i.d. opgebracht

1904704910211369458063922402547381o81521497169644.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat het inderdaad gerst is.

Gewoon wegschoffelen, dan is het weer schoon.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Vrijwillig opgekomen plantje naast de appelwortel. Het gaat om het geval met de gele bloemetjes. T lijkt wat op rucola, ruikt koolachtig en smaakt eigenlijk nergens naar. Wat is dit?

2017061020401275861497206375.jpg

Geplaatst:

Het zou natuurlijk erg gênant zijn als ik binnen een weekend twee keer met een plantje thuis kom waarvan ik niet weet was het is. En dus vraag ik onderstaande voor een vriendin.

Die vriendin was dus vandaag in een leuk dorpje, waar aan de wegkant van een hele mooie tuin wat uitdeelstekjes in een stalletje stonden, voor de liefhebber. Ze las 'cosey berry', maar is nogal kippig. Bij het googlen thuis bleek er helemaal geen cosey berry plant te bestaan. Wel gooseberries, maar die hebben doorgaans ander blad en zijn wat stekeliger. Kan iemand haar uit de brand helpen, zodat ze weet wat ze met dit plantje moet doen, qua verzorging?

IMG932811411497207297.JPG

IMG932939011497207299.JPG

IMG933030711497207302.JPG

Geplaatst:

@ Lavendula. Volgens mij is dat Herik ? Ben ik niet zeker van., foto is ook wel van ver weg.

@ Spitskool. Dat is een stekje van een Liguster. Ja, en die geeft ook besjes ( zwart ) maar of dat eetbaar is ? Dacht het niet, maar google eens.

Geplaatst:
@ Spitskool. Dat is een stekje van een Liguster. Ja, en die geeft ook besjes ( zwart ) maar of dat eetbaar is ? Dacht het niet, maar google eens.

Dank Bit! Een Liguster, dat had ik niet verwacht. Dan krijgt het plantje een klein plekje ergens in de voortuin of aan de zijkant. Ik zal eens kijken of ik de exacte soort van deze kan achterhalen.

Geplaatst: (aangepast)

Ha,

Het lukt mij echt niet om op de naam te komen en ik zal mijzelf vast voor mijn hoofd slaan als ik weet wat het is. Wie o wie?

Linked Image

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ligustrum ovalifolium / Haagliguster. ( voor spitskool ) Goyibes sluit ik inderdaad niet uit ( rotdingen )

en Gwen : Bosandoorn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...