Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Karmozijnbes is giftig bij onoordeelkundig gebruik of gunstig na veel wetenschappelijk speurwerk en in de juiste hoeveelheid. Het luistert dus heel nauw.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
Er groeien blijkbaar mooi dingen daar in N-O Frankrijk.

Dank je Marinus. De bloemen zijn inderdaad wit, eerst steenrood dan. En op de eerste foto is goed te zien dat de bloemaanzet blauw is..echt bijzonder.

Overigens: ik heb de plant via via uit de botanische tuin Costerus in Hilversum, maar de naam heb ik er nooit bij gehad. Deze smeerwortel is dus een veel lagere plant dan zijn grote blauwe broer...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Hoe hoog is die grassoort? Het lijkt op een timothee-soort. Welke weet ik zo niet.

Behoorlijk groot. kan zo tot een halve meter...of meer.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dan is het denk ik een rietachtige. Ik duik er even in voor je.

Geplaatst:

Wie weet wat dit is? Het groeit hier in het gras bij grote hoeveelheden. Het gras is hier erg slecht maar het bloemetje wel erg leuk.....

dsc0266368431367875838.JPG

Geplaatst:

Ereprijs. Het soortje ( er zijn er heul veel ) weet ik zo niet. Komt veel in gras voor, stekt waanzinnig makkelijk ( dan wel niet nu met deze droogte ), dat maaien voldoende is om het te verspreiden.

Geplaatst:

Dit struikje zat in een pot die ik van mijn moeder heb gekregen, geen idee wat het is.

2013-05-07-1564641367933145.21

Geplaatst:

Deze stond er ook tussen. De bloemetjes zijn in het echt meer paarser dan op de foto.

2013-05-07-1557451367933244.20

Geplaatst:

Weet iemand wat dit is? Ik heb werkelijk geen idee. Ik vond ze in Frankrijk afgelopen weekend in een tuintje dat voorheen een kruidentuin was.

Het hangt er hier een beetje slapjes bij vanwege watergebrek tijdens de reis naar Nederland. Er zitten een aantal knoppen in die best groot zijn en harig.

Ik hoor het graag!

plantjes-frankrijk-370241367939472.jpg

plantjes-frankrijk-220521367939484.jpg

Geplaatst:

@ Berry, volgens mij is dat een papavertje, weet alleen niet welke

Geplaatst:

@ ModestMouse: eerste is mss een rotsanjertje, tweede Maarts viooltje (denk ik )

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Vaste papaver.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Maar welke vaste papaver?

Geplaatst:

Dank jullie! Ik had deze papaverknoppen helemaal niet herkend. Heb weleens de kleine poppy's in de tuin maar deze grote knoppen ken ik niet.

Geplaatst:

Ja een maarts viooltje is het inderdaad! Die zijn erg leuk, mooie verassing is het om zo ineens te zien staan.

Die andere zouden dan bloemen in komen, dat is ook mooi

Geplaatst:

De poppy zegt het al klein,deze is groot rose/oranje/rood of.

De tijd even afwachten/verrassing

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@Thea Toch jammer dat het geen exotisch fruit oid is

Maar ik ben zeker benieuwd naar deze bloem en kleur!

Geplaatst:

Ik heb er geen foto van, maar bij mij in de tuin komen allerlei mini kerstboompjes naar boven, klein onkruid, misschien een halve centimeter breed en vijf centimeter hoog of zo. Het is een soort langgerekt naaldplantje met een hele lange wortel, zit heel stevig in de grond.

Weten jullie wat dat is? Anders probeer ik later even een foto te maken.

Geplaatst:

Heermoes....

MVG

Danuta

Geplaatst:

tuin-9-mei-2013-04632441368158974.JPG

Deze boom/struik? Hij groeit 2x in mijn tuin, alletwee de keren vlak langs het hek, hij heeft eerst hartvormige bladen, daarna gelobd, op de foto zie je zijn bloeivorm, ik weet niet of dat de knop of de volledige bloem is. Hij groeit heel hard.

Geplaatst:

Moerbei, morus

Geplaatst:

Ik heb twee soorten plantjes op mijn tuin waarvan ik graag wil weten wat het is:

00570611368203963.JPG00656751368204005.JPG

Het tweede lijkt wel op zuring vind ik en het kan zijn dat de vorige eigenaar dat had.

Geplaatst:

De bovenste lijkt me springbalsemien.

Geplaatst:

rechts is in ieder geval Zuring. ( Rumex huppeldepup , welk soortje weet ik niet : erg algemeen onkruid )

Links , kan springbalsemien zijn , maar lijkt mij wilgeroosje ( niet het harig wilgeroosje )

Ga ik nog even uitzoeken op internet

juist wél het harig wilgeroosje dus. Was ik ff in de war. Maar niet zeker hoor. dacht het. Ik heb het erg veel op de tuin.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.