Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Dank je Greetje.

Ik weet het ook niet eigenlijk. Dus doe maar zo compleet mogelijk. In noodgeval snij ik er wel een stuk af; een stuk er aan plakken is lastiger

Ik doe je even een pb met adres.

Dank je, RvO

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is 100%zeker mierikswortel.

een klein stukje wortel is al genoeg om je tuin vol met dat spul te krijgen

stekken kán bijna niet mis gaan...

opeten is het beste antwoord dan maar weer!

overigens, ik heb ook de mierikswortel in de aanbieding. hoe zou dat nou komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Bastin wel wat vorstgevoelig, maar op een beschut plekje zou het moeten kunnen. Ik heb het struikje uiteindelijk niet gekocht omdat de bloemen in het echt nogal klein zijn. Ik ging af op de foto dus had veel grotere bloemen in gedachten . In een grote tuin komen die kleine bloemetjes alleen uit als ze rond het terras staan. Maar wel hele mooie bloemetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Dat is em! Na even koekelen kom ik uit op verschillende sites (en verkooppunten) en daar vind ik ook "goed winterhard" en "groenblijvend"...

 

Het zijn inderdaad maar kleine bloempjes, maar deze was aangeplant onder een boom (tenminste, zo zag t er uit...) en groeide daar nogal weelderig. Vol bloemen, kolibri hommels (of hoe heten die zenuwpezen die ik nooit op de foto krijg...??) en "gewone" hommels.

 

Echt een leuk ding!

 

Bedankt voor de ontcijfering!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen. Als je in het rijtje van alle topics kijkt van dit onderdeel Tuinvragen , zie je dat de bovenste bedoeld is om hiernaar te vragen.

Maar goed. Topic bestaat nu al.

 

Harig wilgeroosje dacht ik . Zeer algemeen kruid. Zaait als een gek. lastig wieden wel nu, je moet het haast uit de grond snijden. veel wortels. veel uitlopers óp de grond of net eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij klikken op 'nieuw bericht' maak je een nieuw topic ja ( ( bericht ) , en zo onstaan er tig dezelfde topics.

 

Je kunt aan het eind van het bestaande, daarvoor bedoelde topic, op 'antwoorden' klikken , en dan voeg je je nieuwe vraag of antwoord of nieuwe 'post' zoals dat wel heet , toe.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal!

 

Ik zoek geen plant, struik of boom, maar een aardappel!

 

Een aantal jaren geleden kreeg ik van mijn schoonmoeder een zak aardappels die zij op haar beurt weer had gekregen van een buurman met een moestuin. Nou, lekker en dank je wel!

En lekker waren ze inderdaad! ZO lekker zelfs dat ik inmiddels al 3 jaar op zoek ben naar die bewuste aardappel om zelf te kunnen poten.

Maar! Ik kan hem dus niet vinden

 

Het is een roodschillige aardappel, met geel vruchtvlees. Na het bakken is het een stevige aardappel en heerlijk hartig van smaak! Koken doe ik niet dus ik weet echt niet of een kruimige of vastkokende is, maar gok het laatste.

Het waren vrij grote aardappels, mooi rond van vorm, wel met wat ogen en bobbels.

 

Afgelopen jaren heb ik zelf gehad:

Irene

Desiree

Raja

 

Die waren het dus niet.

 

Wie heeft nog een idee?

Ohja, daar waar ze vandaan kwamen was Friesland, dus het is wel een aardappel die het goed doet in de klei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag weer wat onkruidwortels uit de tuin gehaald. Ik heb het idee dat ik al onkruiden begin te herkennen, maar zeker ben ik niet. Zouden jullie me kunnen helpen?

 

Ik heb het idee dat het bovenste stukje wortel kweekgras is en het onderste stukje heermoes. Klopt dat?

foto-1269501364917170.JPG

 

En wat zijn dit dan voor wortels (al die dunne, kleine witte worteltjes)?

foto-1345571364917208.JPG

 

En is dit nou een emelt?

foto-1461111364917348.JPG

Ik kwam er twee tegen op een stuk van 3 m2. Is dat zorgelijk? Of heb je altijd wel een paar van die engerds in je grond zitten?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...