Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Karmozijnbes is giftig bij onoordeelkundig gebruik of gunstig na veel wetenschappelijk speurwerk en in de juiste hoeveelheid. Het luistert dus heel nauw.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er groeien blijkbaar mooi dingen daar in N-O Frankrijk.

 

Dank je Marinus. De bloemen zijn inderdaad wit, eerst steenrood dan. En op de eerste foto is goed te zien dat de bloemaanzet blauw is..echt bijzonder.

Overigens: ik heb de plant via via uit de botanische tuin Costerus in Hilversum, maar de naam heb ik er nooit bij gehad. Deze smeerwortel is dus een veel lagere plant dan zijn grote blauwe broer...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ereprijs. Het soortje ( er zijn er heul veel ) weet ik zo niet. Komt veel in gras voor, stekt waanzinnig makkelijk ( dan wel niet nu met deze droogte ), dat maaien voldoende is om het te verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand wat dit is? Ik heb werkelijk geen idee. Ik vond ze in Frankrijk afgelopen weekend in een tuintje dat voorheen een kruidentuin was.

Het hangt er hier een beetje slapjes bij vanwege watergebrek tijdens de reis naar Nederland. Er zitten een aantal knoppen in die best groot zijn en harig.

Ik hoor het graag!

 

plantjes-frankrijk-370241367939472.jpg

plantjes-frankrijk-220521367939484.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen foto van, maar bij mij in de tuin komen allerlei mini kerstboompjes naar boven, klein onkruid, misschien een halve centimeter breed en vijf centimeter hoog of zo. Het is een soort langgerekt naaldplantje met een hele lange wortel, zit heel stevig in de grond.

Weten jullie wat dat is? Anders probeer ik later even een foto te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechts is in ieder geval Zuring. ( Rumex huppeldepup , welk soortje weet ik niet : erg algemeen onkruid )

Links , kan springbalsemien zijn , maar lijkt mij wilgeroosje ( niet het harig wilgeroosje )

 

Ga ik nog even uitzoeken op internet

 

juist wél het harig wilgeroosje dus. Was ik ff in de war. Maar niet zeker hoor. dacht het. Ik heb het erg veel op de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...