Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is niet van mij maar een collega van mij, ik was vandaag even gaan kijken.

De boom is 6 jaar (ongeveer 3 meter), een gesteltak gaat over de hek heen, alleen waar het uitsteekt is daar ingang van de portiek (voetganger/de buren) geven elke keer grote schade aan de gesteltak.

Die willen weg halen maar de wond zal best groot zijn want het is paar cm dik.

Waar ze pech mee hebben is dat juist dat stukje meer pruimen aanhangen dan binnenkant van de tuin.

Verder is er kruising en er zijn ook takken die binnendoor gaan.

Verder viel het mij op dat bovenaan punt is en beneden breder dus soort driehoekig als een kerstboom. Volgens mij moest in het midden open zijn voor de lucht en licht?

Het boom ziet heel gezond uit.

Trouwens elke jaar kunnen ze niet genieten van hun pruimen terwijl paar tuin verderop (even hoog als de gebouw zelf "zeker 6 meter") kersenboom hebben, de vogels raken het niet eens aan.

De cd's zijn opgehangen maar dat trucje helpt niet, zijn er tips om zo min mogelijk last van te krijgen.

Heb geen foto's van gemaakt.

Geplaatst:

Pruimen (en alle andere prunus-soorten) snoei je typisch in de zomer na de oogst. Niet nu, teveel kans op ziektenoverdracht via de wonden die je maakt met snoeien.

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Top! Dacht eerst aan gestelde tak die gezondheid van de boom kan aantasten en beschadigde takken meteen meenemen. Dode takken zijn niet inbegrepen met 30% (denk ik)

Een jaar daarna, binnenin ruimte creëren en kruisende takken verwijderen.

IMG-20250217-WA0007.jpg

IMG-20250217-WA0005.jpg

IMG-20250217-WA0006.jpg

IMG-20250217-WA0004.jpg

IMG-20250217-WA0002.jpg

IMG-20250217-WA0003.jpg

aangepast door Nieuw
Paar foto's ontvangen en nu toegevoegd aan de bericht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...