Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb net 1100 gram aan peultjes geoogst. En er hangt nog veel meer Note to self: volgend jaar MINDER peultjes zaaien.

Ik vries er wel wat in, maar misschien is er nog een lekker inmaak recept? Wecken kan... maar het klinkt me niet heel lekker in de oren om ze 120 minuten op 100 graden te wecken.

Heeft iemand een lekker (liefst zelf uitgeprobeerd) recept? Zoetzuur? jam? cake?

Posted

ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken over mijn eigen peultjesstruiken Dat zijn er zeker 50, maar misschien wel meer en ik heb net de tweede ronde gezaaid.

Tja, dat wordt dan toch wecken denk ik (of invriezen)

Ik had het ook gezien 120 minuten (heb hetzelfde boek als jij) en me afgevraagd waarom dat in vredespijp zo lang moest

• 1 year later...
Posted
Ik heb net 1100 gram aan peultjes geoogst. En er hangt nog veel meer Note to self: volgend jaar MINDER peultjes zaaien.

Ik vries er wel wat in, maar misschien is er nog een lekker inmaak recept? Wecken kan... maar het klinkt me niet heel lekker in de oren om ze 120 minuten op 100 graden te wecken.

Heeft iemand een lekker (liefst zelf uitgeprobeerd) recept? Zoetzuur? jam? cake?

Hoe is dit afgelopen, Jorieke? Heb je ze nog in zoetzuur ingemaakt? Zo ja.... hoe was het resultaat?

Posted

Ik vries het teveel aan peultjes in, nadat ik ze kort geblancheerd heb.

Bij dikke peulen haal ik de erwtjes eruit en doe ze door de groentesoep: wordt de soep lekker gebonden met een frisse smaak.