Rookie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Ik kan het niet goed zien, maar wat voor batterij zit erbij dan? Of is dit alleen maar de omvormer plus panelen? Quote
driepinter Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari Ik ben een leek wat dat betreft, en ik ging er vanuit dat dit een kant-en klaar setje is, geen idee of er nog een acu bij hoort. Maar ook deze lijkt te mooi om waar te zijn voor deze prijs. En als het al waar is het misschien weer flutkwaliteit wat hooguit 1 seizoen meegaat (en dan kan ik net zo goed planten kopen ipv zelf zaadjes zaaiden).. Het gaat trouwens om deze. Specificaties staan in een apart tabblad vermeld maar ik weet iet welke getalltjes je nodig hebt. https://nl.aliexpress.com/item/1005006169113475.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.33513d00SVb1I2&algo_pvid=80e86bef-e741-4788-967a-32d3412d1db7&aem_p4p_detail=202502280614028571391069744470008832125&algo_exp_id=80e86bef-e741-4788-967a-32d3412d1db7-11&pdp_ext_f={"order"%3A"4"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!EUR!120.03!76.69!!!887.80!567.24!%40!12000036088981361!sea!NL!0!ABX&curPageLogUid=mmtcDvaiBaYI&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A&search_p4p_id=202502280614028571391069744470008832125_3 Quote
Rookie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Ik zie een omvormer, een display en zonnepanelen, maar geen accu. Dat kan ook niet voor die prijs... Quote
driepinter Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari Helaas, jammer dan. Ook de afmeting van het zonnepaneel ( 42cm X 28cm) lijkt te klein om zo'n groot wattage te kunnen leveren ??? Ik zie op Temu bijvoorbeeld zonnepanelen die veel groter zijn en maar 100 watt leveren,,,, Quote
Patrijs Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Die panelen leveren zeker geen 1200 W. De opbrengst van panelen wordt in Wp gegeven, geef anders eens een linkje. Ik heb een zonepanelen set op de tuin, maar let op. Zeker in het voor/ najaar/winter is het er vochtig in de kas., ik heb een waterdichte regelaar moeten kopen nadat de eerste (gekregen) regelaar kapot ging door oxidatie. Die omvormer gaat het ook niet lang redden, tenzij luchtdicht bewaard. Ik heb een gratis paneel, gekregen. Gratis accu's en gratis bedrading (gesoopt uit stofzuigers) Alleen de verbindingen/stekkers en zekeringen zijn gekocht. Ik gebruik het voor mijn tel te laden en om water op te pompen. Zonnepanelen kan je beter gebruikt op MP kopen of krijgen, die kosten geen drol meer . nieuw 400Wp voor > 100 Euro. 8-6-2023 - De moestuin van Patrijs - Moestuin Forum 1 Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari @Patrijs "Neem dan wel een echte van > 100 Ah ipv zo'n batterijbank van een dropshopper die maar 27Ah is," Zelfs die vergelijking is nog veel te hoog ingeschat, ze houden wel van misleiden en hoge getallen die dropshoppers Het bankje hier getoond heeft een capaciteit van 99Wh , die interne batterij heeft geen klemspanning van 12V maar veel lager, als je wil vergelijken met de capaciteit van een 12V, kan je een inschatting maken als volgt 99Wh/12 = 8,25Ah. Ah mag je alleen vergelijken bij dezelfde spanning, het klinkt natuurlijk goed 27000 milliampere , alleen is die hier gemeten bij 3,3V of in die buurt. Quote
Patrijs Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Het hele apparaat is 1,6 Kg dat zegt eigenlijk al genoeg. Met dat gewicht kan er nooit een flinke Lipo accu inzitten. Het zonnepaneel van het boven vermelde setje geeft volgens de specs 20-80W. bij 0,9A Je mag met zo'n klein paneeltje al blij zijn als die meer als 14V afgeeft zodat je een accu kan laden met een PWM laadregelaar. Ik had hier een klein paneel wat vanaf okt maar 10 V gaf. Die was bedoeld om een HH accu bij te houden in de winter maar daar heb je dus niets aan. Met deze set kan je nog niet een warmte matje laten werken, er komt niet genoeg stroom binnen. Ik schat max 18 W. En dan heb je nog de verliezen van de omvormer, die 250W moet kunnen leveren volgens de specs. Quote De moestuin van Patrijs
Dashbro Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Klein puntje ook nog, steenkoud op zolder, en mogelijk in de schuur, houden Lipo accus ook niet van. Vorstschade op een dure accu is zonde van je geld. Plus, een grote Lipo accu opladen met een goedkoop zonnepaneel... Dan ben ik bang dat de accu een groter brandgevaar kan worden dan de matjes. Quote
hazeltje Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Ik denk ook dat het slim is om te bedenken, nog af gezien van welke installatie je nodig hebt, wat je dan op je warmte matjes gaat zetten. Mijn propagator zegt dat hij het 8-9 C hoger kan verwarmen dan de omgeving temperatuur. Lekker je pepers laten ontkiemen gaat dan denk ik alsnog niet lukken in je kas. Of wil je ze voor iets anders gebruiken wat niet zo veel warmte nodig heeft? Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
driepinter Geplaatst: 10 maart Auteur Geplaatst: 10 maart Ik had gehoopt dat ik mijn tomaten, paprika en peperzaadjes kon opkweken in mijn kas waar geen elektriciteit is. Vooral omdat ik op zolder haast geen licht heb en het moet doen met een aantal ledstripjes.Terwijl er al veel teveel apparaten zijn aangesloten op het ene stopcontact en de ruimte beperkt is. Alleen er is dus kennelijk geen goedkope / makkelijker manier en ik kweek ze nu toch maar voor op zolder thuis. Dingen als sla , tuinbonen etc heb ik geen warmtematjes voor nodig. Overigens kweekt er iemand anders wel plantjes voor op kweekmatjes bij ons op het volkstuincomplex in een kas die wel aansluiting heeft op stroom. Maar die kas staat helemaal aan de andere kant , vlak bij de ingang. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.