Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: Stekkie van Anijsverbena (Lippia alba)


Aanbevolen berichten

Ik zoek ik zoek, een stekje (liefst geworteld, maar dat wil ik ook wel zelf doen ) van Lippia alba, ofwel anijsverbena.

Heb er een plant van gehad, maar die is in de winter dood gegaan door het 'overwinteren' bij een open raam

 

Ik heb heel wat leuke muntsoorten, vaste groenten, en weet-ik-het-wat-nog-meer te ruil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je deze 8 ook wel vragen dan heb je 10 Lippia's

 

 

1 Lippia dulcis, Aztekenkruid, honingverbena,

 

In de tuin: halfschaduw, vruchtbare rijke, goed doorlatende bodem. Hanging basket, bodembedekker. Kuipplant, vorstvrij overwinteren, bloeit jaarlijks.

 

In de keuken: Honingtoetsen met complexe aroma’s, als infusie voor desserten, als zoetmaker in thee en gerechten, harmonie met chocolade, andere lippia’s, bramen, bosbessen, munt, ijsroom, gegrilde groenten. Bloemen als zoet toetje in vernieuwende gerechten.

 

 

 

2 Lippia javanica, Javaanse geurlippia, medicinale plant.

 

 

 

3 Lippia graveolens Mexicaanse oregano, oreganoverbena : voor de authentieke Maya’s keuken .Bijzonder Mexicaans oreganoaroma met pit. Niet winterhard.

 

 

 

4 Lippia gratissima, syn. Aloysia gratissima. Vanille bloesem verbena, theeplant, NINARUPA

 

Blad aromatisch niet specifiek, bloesem vanille, matig winterhard. Theeplant.

 

 

 

5 Lippia nodiflora, syn. Phylla nodiflora. Kruipverbena, kikkerfruit, Yerba de la Santa Maria

 

Medicinale plant, theeplant, geen uitgesproken aroma, bodembedekker, vochtig, halfschaduw, symbolische plant, mooie lange schattige kleine bloei, knuffelkruid, aan de oevers of in bosrijke grond als bedekking.

 

 

6 Lippia micomeria Domenicaanse oreganoverbena : compacte struik, zonnig en droge grond, oregnoaroma met honine toets, zéér verfijnt.

 

7 Lippia polystacha. Argentijnse muntverbena : subliem aroma zéér verfijnde munt, met een vleug citroen, culinair topkruid, langzame groeier, niet winterhard.

 

8 Lippia scaberrima Braziliaanse muntverbena, munt, eucalyptusaroma : sterke lippiasoort, matig winterhard, aroma tussen munt en eucalyptus, theekruid

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooh, en als je op verbena zoekt bij Vreeken, dan kom je ook Nashia inganuensis tegen.

 

"Het blad heeft een fris citroenaroma met tintjes vanille en ananas, je maakt er een heerlijke thee van! De minuscuul kleine, witte bloemetjes geuren heerlijk en vormen na bevruchting oranjerode minibesjes. Het struikje groeit van oorsprong op de Caraïbische Eilanden, snoeien wordt goed verdragen. Bonsaikwekers zijn ook gek op dit struikje omdat je er mooie boompjes van kan snoeien. Zet de planten vanaf september (als het kouder wordt) binnen, ze kunnen niet tegen kou onder de 5C. Vanaf mei mogen ze eventueel naar buiten en houden van volle zon. Wel voortdurend vochtig houden!"

 

Verdorie Hans!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow sjips, die Bahamathee ben ik vergeten mee te nemen vorige week, stond ook nog op mijn lijstje.

Maar ja verkeerde lijstje meegenomen naar de winkel

 

Jorieke ik heb evt. wel wat Aztekenkruid zaadjes voor je?? Zelf ook nog niet gezaaid.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...