Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gele vlekken op tomatenblad


Lolala

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Hoewel ik al eerdere topics over dit onderwerp gelezen heb, wil ik toch even mijn tomatenbladeren laten zien, voor zover ik weet is er niets bijzonders aan de onderkant van de bladeren te zien en worden de bladeren ook niet slapper maar er is toch iets aan de hand, wat is dit en wat kan ik het beste doen?

 

tomatenplant68741339443412.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten. Haal maar wat kieseriet op. Dat is tegen magnesiumgebrek.

Normaal dien je bij te mesten met Patentkali waar ook al magnesium in zit maar daar is het nu eigenlijk te laat voor, gezien het schadebeeld.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk gewoon een vraag terug : waar mest je mee ? Als je een complete mest gebruikt ( ik gebruik zelf vloeibare mest voor tomaten ) dan voorkom je dit zeker. Kortom wat de anderen ook al zeggen : voedselgebrek. Verder geen ramp hoor , geen ziekte. Maar wel bijmesten nu dus. Met het juiste. Zie ook andere topics

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Ik maak me een beetje zorgen. Mijn tomatenblad verkleurd ook geel. De planten staan in de kas en toen ik de bladeren zag verkleuren heb ik ze een flinke hoeveelheid compost gegeven. Ik ben me toen gaan inlezen over hoe of wat met voeding maar al snel ging het me duizelen. Ik heb toen de tuinboer gevraagd om advies en hij raadde me aan om 'Osmo Bio koemestkorrels' te geven, dat heb ik toen gedaan. Bij elke plant een klein handje. Omdat ik via pet-flesjes water geef, heb ik de korrels in de flesjes gedaan maar omdat ik bang was dat ik de wortels zou verbranden, heb ik maar een keer de osmo-korrels gegeven. Op zoek naar informatie kwam ik 'noekepoekensap' tegen en gemaakt. Het sap heb in totaal twee keer gegeven. Omdat ik las dat noekepoekensap alleen niet genoeg is voor tomaten, heb ik vloeibare tomatenvoeding gekocht en ook in totaal twee keer gegeven. De tomaat in pot is helemaal bijgetrokken maar de planten in de grond gaan toch niet zo lekker. Moet ik ipv een keer in de week twee keer in de week vloeibare tomatenvoeding geven? Moet ik die korrels ook geven, bijv de ene week korrels en de andere week vloeibare tomatenvoeding? En het noekepoekensap wat doe ik daar mee? Ook kieseriet geven? Het zou jammer zijn als ik de planten te veel voeding zou geven

 

24/6 compost met osmo-korrels

19/7 noekepoekensap

26/7 vloeibare tomatenvoeding

2/8 noekepoekensap

9/8 vloeibare tomatenvoeding

16/8 ...?

 

DSC0053840991439449860.jpg

 

DSC0053971331439449865.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan, elke keer als je je tomaten giet, een scheut Noekepoekensap bij in het gietwater geven. Maar het Noekepoekensap is dus géén volledige voeding, zoals je ook al opmerkte.

En daar zit dus ook al dat Bitterzout in.... is dus Magnesiumsulfaat...

Kieseriet is ook Magnesiumhoudend... Het lijkt mij dubbelop om dat ook nog toe te voegen... (maar ben geen expert... )

 

Dat bijvoegen van de gewone plantenvoeding naast de Noekepoekensap lijkt mij genoeg...

(Voor degenen die het niet weten: Noekepoekensap bestaat uit koffie, bier, ammonia en bitterzout.)

 

Maar er zijn hier wel wat mensen die er meer verstand van hebben... misschien hebben die er een ander idee over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...