Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je er eentje neemt met koeling/vriezer kan je ook ijsjes verkopen door t dorp

Of gelijk je spruitjes invriezen terwijl je naar huis fiets.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Die bedoel ik precies, ach al die regels wordt ik moe van ben ik veels te dwars voor, zou ik gewoon toch doen als hij luisterd en in je eigentuin blijft maakt het niks uit, gaat hij overal piesen ja dan snap ik het dat kan niet, maar heb je zo'n ongehoorzame hond of jonkie dan zou hij mooi in de bakbrommer kunnen blijven die kun je toch naast je tuin parkeren, dat mag best.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Die bedoel ik precies, ach al die regels wordt ik moe van ben ik veels te dwars voor, zou ik gewoon toch doen als hij luisterd en in je eigentuin blijft maakt het niks uit, gaat hij overal piesen ja dan snap ik het dat kan niet, maar heb je zo'n ongehoorzame hond of jonkie dan zou hij mooi in de bakbrommer kunnen blijven die kun je toch naast je tuin parkeren, dat mag best.

Dat is de reden dat ik die regel ver afschuw, mijn hond kan niet de tuin af, pist en poept alleen waar hij mag, bijt nog niet als een olifant op z'n staart stapt, maar omdat andere baasjes zich niet kunnen gedragen mag ik de hond niet meer meenemen!

Ik heb ook al een paar keer de regel aan m'n laars gelapt, maar betreft hond toch de laatste waarschuwing gehad

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Hans het is meer mijn inbeelding hoe ik Koert zie rijden op een bakbrommer dat ik dat grappig vind.

Niet om de hond. Dat is idd erg sneu voor zowel baasje als beestje Ik vind, als je zo'n gehoorzame hond á la 'Dog Whisperer' hebt dan heb je nergens problemen mee. Maar er zijn altijd andere mensen die het voor je verstieren omdat zij geen gehoorzame hond hebben ofwel het beestje niet kunnen opvoeden. In dat laatste zit m de kneep.

Ik kan me wel voorstellen dat het erg lastig is om met zon bakfiets een lekker band te hebben. Dan kan je nog beter een fiets met bakkersmand hebben.

Geplaatst:

Ik was tot 2 jaar terug een echte stadse en wist amper waar boter van werd gemaakt. (bij wijze van). Dus wij leren ook terwijl we doen. En internet

Ik heb er zeker geen dagtaak aan, heb er ook gewoon mijn hondjes en mijn webshop naast.

Vooral tijdens het zaaien en het oogsten is het druk. Maar de meeste gewassen hoef je amper aandacht aan te besteden de hele zomer. Ook de schapen en geiten redden zichzelf, alleen in de winter moet je ze voeren.

Geplaatst:

Dat is ook zo

Ik ben nu elke dag wel een paar uurtjes aan t lezen in moestuin boeken, op t internet, en uiteraard op dit forum.

Vanmiddag heb ik mijn zoon aangezet tot t vinden van wormen voor in onze provosorische composthoop. Zag er even tegenaan maar toen hij ze eenmaal vond, ging hij het leuk vinden Scheelt dat hij het vaak heeft zien doen door opa. Ook wij leren nog dagelijks.

Wat waren de beste tips waar jij het in het begin veel aan hebt gehad?

Geplaatst:

Vertel je zoon dan maar niet dat hij zijn werk waarschijnlijk voor niets heeft gedaan!

De "normale"regenworm(diepgravers) , zal snel vertrekken uit je composthoop die verkiest zand boven de hoop, op de hoop leven andere wormen.Deze strooiselwormen etc. zijn dunner, kleiner en roder van kleur. Onder de juiste omstandigheden komen die vanzelf en als je ze toch sneller wilt hebben, kun je ze tegenwoordig zelfs via internet bestellen, voor speciale wormencompostbakken, of anders ben je aangewezen op de wormen uit iemand anders compostbak.

Naast diepgravers en strooiselwormen heb je ook nog de bodemwoelers, die vermengen dan later je door de diepgravers gedraineerde grond met je door de strooiselwormen gemaakte compost, geweldig toch?!

Geplaatst:

Dat is nou erg jammer. Dan moeten we op zoek naar andere wurmpies. Waarom eten de gewone wormen van de tuin geen groenvoer? En moet je die wormen voor in de compost altijd bestellen? En waar kan je die wel vinden in de natuur?

Geplaatst:
:cry:

Dat is nou erg jammer. Dan moeten we op zoek naar andere wurmpies. Waarom eten de gewone wormen van de tuin geen groenvoer? En moet je die wormen voor in de compost altijd bestellen? En waar kan je die wel vinden in de natuur?

Nee die hoef je zeker niet te bestellen, ik neem aan dat jij je composthoop gewoon op de grond hebt liggen, dan komen ze vanzelf wel. Ik wilde alleen duidelijk maken dat als je ze sneller wilt hebben, aangezien jij op zoek ging, je ze tegenwoordig zelfs kan bestellen of anders uit een composthoop van een ander kan halen. Alle wormen zitten overal in de grond, alleen de diepgravers(regenwormen) komen volgens mij omhoog wanneer ze denken dat het regent, dus die strooiselwormen zijn er wel ze zijn alleen moeilijk te vangen/vinden.

Ik zou zeggen heb geduld ze komen vanzelf!

Geplaatst:

Ik heb gewoon een niet al te groot gat in de tuin gegraven en daar storten wij die groenvoer netjes in. Af en toe even doorhusselen. De regen kan er zo op vallen. En door t gehussel komt er af en toe wat lucht bij.

Dan vraag ik me af, hoe komen ze aan die strooiselwormen die ze verkopen. Kweken ze die gewoon in bakken?

Geplaatst:

Die compostwormen, zoals een verkoper ze noemt, worden gewoon in bakken gekweekt. Ze kweken die in principe voor de zogenaamde wormencompostbakken, ik zal wat informatie zetten in een nieuw topic:

wormencompostbak-t701.html

Geplaatst:

Hier nog even een woord van dank voor jou Koert voor het nieuwe topic.

Jorieke, dan ben ik nu op de goede weg. Ik mis alleen nog het benodigde huis met tuin aan een bosrand (altijd al een droom voor mij geweest).

Geplaatst:

Nou, zoals jij t situeerde klonk t geweldig. Jij zit toch ook bijna aan de bosrand met je tuin? (laatst zoiets hier gelezen)

Met een beekje/stroompje zou de droom helemaal afmaken. Als dat beekje/stroompje vanaf een berg komt, kan je ook nog gratis water halen

Geplaatst:

Leuk onderwerp voor een nieuw topic, ben nu een waterpomp aan het opknappen maar heb nog wel wat vragen, mbt kwaliteit, en het graven van een put, ik heb al grondwater op 50 cm.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:
Leuk onderwerp voor een nieuw topic, ben nu een waterpomp aan het opknappen maar heb nog wel wat vragen, mbt kwaliteit, en het graven van een put, ik heb al grondwater op 50 cm.

Maak er een aan, zou ik zeggen! Wij worden op de moestuin voorzien van grondwater en dat bevalt goed

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...