Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Chapignons van de makro


Marlein

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik bij de makro een kweekbak voor champignons gekocht. De beschrijving is echter summier. Sterker nog, geen beschrijving alleen 4 plaatjes.

 

nl: deksel eraf halen. Compost met mycelium in kweekbak doen. Met plantensproeier vochtig maken, deksel erop en oogsten maar................................

 

Ik heb de volgende vragen. Waar zet ik de bak neer? Ik heb een koele kelder met een klein raampje. Is dat een geschikte plek, of plaats ik het ergens in de tuin in een donkere hoek?

De plantensproeier. Is dat een eenmalige actie? Hoe vaak moet dat gebeuren?

Hoe lang zal het duren voordat de eerste champignons gaan verschijnen?

Moet de deksel op de bak blijven tot de eerste sprieten tevoorschijn komen, of blijft de bak er gedurende het hele groeiproces op?

 

Dank maar weer voor jullie geduldige antwoorden.

 

Marlein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat er geen handleiding bij zit. Als het een kweekset van het nederlandse bedrijf Minichamp is kun je daar na aanklikken van de link een handleiding van downloaden. Ook als je geen set van minichamp hebt kun je er nog een heleboel nuttige info uit halen .

 

http://www.mychampi.com/nl/handleiding

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Zo een piepschuim bak heb ik ook gehad, je vul de bak de paddestoel schimmel / sporen hier over verdelen met water besproeien niet te nat. Zo ver ik nog kan herinneren is ruim 25 jaar gelden is op de hoeken van de bak cocktail prikkertjes plaatsen zodat de bak een klein beetje open stond.

Ik ben van plan om eind van de week weer een bak aan te schaffen zag van de zomer dat ze bij de hema ook te koop waren maar haal een bak bij vreeken zaden in dordrecht bij zowel hema als vreeken rond de 5 euro kan iets meer zijn.

 

En de kelder is een perfecte plaats, donker en koel.

 

Veel plezier er mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...