Eva Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 ik heb nog zaden van de klimmende winde en de lathyrus liggen...volgens mij ben ik al veel te laat met zaaien. of kan het nog? Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Klimmende winde: na de vorst, eind mei, buiten zaaienWelja, dat kan nog prima. Lathyrus: officieel is het een zaad wat best een paar graden kou kan hebben, dus eigenlijk is dan in juni zaaien rijkelijk te laat. Ik heb ze zelf vorige week gezaaid en zie wel wat er nog van komt. Volgens mij kan het prima, de ideale kiemtemperatuur ligt tussen de 16 en 18 graden en och, heel veel warmer is het op het moment niet buiten Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 En ik heb een paar dagen geleden ipomea gezaaid in de kas en die kwam echt heel snel op..zelfs al haalt de plant niet zijn gewone hoogte zal je toch aardig wat bloemen krijgen..gewoon doen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Janine~Bustani Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Ik heb ze gisteren ook nog gezaaid, bedenk ik me! Quote
dick Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 De klimmende winde heeft zich zelf gezaaid ik moet om de zoveel dagen iedere keer de zaailingen verwijderen dus je kunt ze beiden nu nog zaaien, het vriest nog lang niet. Quote
dennislp Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Heb vannochtend nog klimmende winde gezaaid.. Heb al planten van 2m hoog maar die zien er een beetje zielig uit.. Wellicht maken ze weer uitlopers uit hun blad-oksels die er beter uit zien.. maar voor de zekerheid toch nog maar extra gezaaid Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Iemand in april Lathyrus gezaaid ? Bij mij wil het voor geen meter ( heb ze 15 april gezaaid en ze zijn nu allemaal rond de 30 cm hoog , maken teveel zijvertakkingen ( die haal ik weg, 2 hou ik over ) en willen maar niet omhoog. Nooit gehad zo. Quote
Gemma Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Lathyrus wil bij mij ook niet.Zelfde verhaal, blijft zich vertakken, gaat niet omhoog.Nou ja, volgende keer beter.Ik laat hem zijn gang gaan zit jaar.Winde... ik wou dat ik hem vorige jaar nooit had gezaaid.Prachtige blauwe variant, maar......komt nu overal op.vooral op plekken waar ik hem niet wil hebben. ( tussen de aardbeien bijvoorbeeld, en in de bessen struiken en over de kas, en in de rabarber, en, en, en,...Pffff ) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Jongens, bij mij komt de winde nooit een tweede keer op..ieder jaar zaaien...komt het misschien door de kou... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 ipomea die zichzelf uitzaait ? nooit gehad. Is het geen pispot ? iemand waar de lathyrus wel goed gaat ? meter en meer hoog ? Las ergens, dat iemand al bloemen had ? wanneer gezaaid ? Quote
helena Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Hier gaat lathyrus . wanneer gezaaid, weet ik niet meer wel dat het begin april al plantjes waren. Sinds deze week vaasjes aan het vullen. Quote
Eva Geplaatst: 13 juni 2012 Auteur Geplaatst: 13 juni 2012 ok, we gaan dus nog zaaien! nieuw vraagje: zou je winde ook als hangplant kunnen gebruiken? Quote
Bit Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 mjaa. kan wel. Maar hij zal hoe dan ook de neiging hebben om alle uitlopers terug naar omhoog te sturen , en klimt dus ahw terug in zichzelf terug omhoog. Maar jawel , iets eroverheen vallen zal die wel doen ja. Quote
thea Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Iemand in april Lathyrus gezaaid ? Bij mij wil het voor geen meter ( heb ze 15 april gezaaid en ze zijn nu allemaal rond de 30 cm hoog , maken teveel zijvertakkingen ( die haal ik weg, 2 hou ik over ) en willen maar niet omhoog. Nooit gehad zo. Ook in april gezaaid en 4 zaadjes uit de envelop 11.Reukert.Is 80 cm hoog en heeft al bloemen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
dennislp Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 ipomea die zichzelf uitzaait ? nooit gehad. Is het geen pispot ? iemand waar de lathyrus wel goed gaat ? meter en meer hoog ? Las ergens, dat iemand al bloemen had ? wanneer gezaaid ? Meer een onkruid soort die ipomea denk.. Hier in het gemeente stuk naast ons huis stond er vorig jaar 1 : express laten uitzaaien.. Nu staan er 12 Klimt echt tegen elke plant die ze tegen komen de hoogte in. Wel leuk tussen die saaie groene prikkelige struiken Lathyrus gaat hier goed: Maar is hier in potjes gezaaid Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Mooie boel die Lathyrus zaden uit Enveloppe II. Men , dat waren mijn zaden ! hahaha Mooie boel. Ze doen het bij mij echt voor geen meter. Maar dat zei ik al.Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat ik mijn nieuwe tuin heb opgehoogd met totaal dode grond. Geuren ze lekker Thea ? Dat zou dus wel moeten. Waren niet zomaar zaden.... @Dennis, echt nooit gemerkt dat de ipomea zichzelf uitzaait. Zijn dat de gewone paarse ? Quote
thea Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Ja ze reuken heerlijk,ze staan op de tafel te ruiken en pronken.Hoopend dat er bij jou ook nog wat komt kijken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
dennislp Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 @Dennis, echt nooit gemerkt dat de ipomea zichzelf uitzaait. Zijn dat de gewone paarse ? Neeee! Zijn dacht ik vrijwel altijd wit, en iets kleiner blad. Bloemen zijn wel het zelfde, de vormen van het blad ook.De ipomea die we zaaien is dacht ik net iets anders, die zaait zich niet uit (is mijn ervaring tenminste). Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Janine~Bustani Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Jij doelt op haagwinde/pispotjes Dennis, dat is rotzooi Quote
dick Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Ik heb de blauwe en die zaaien zichzelf wel uit,het zaad schijnt ook nog hallicunerend te zijn en werden daarook voor gebruikt Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Het gebruik van die zaden stond of staat volgens mij bekend als Morning Glory trip..Do not try this at home!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dick Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 was ik ook niet van plan, ik hou het op een eau de vie maar niet te veel anders heb je een morninghangover Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.