eelzuhtjuh Geplaatst: 14 juni 2012 Share Geplaatst: 14 juni 2012 Heeft iemand van jullie wel eens geprobeerd om pruimen- en druivenblad in de thee te verwerken?Zo ja wat was het resultaat? Of wat zou je me adviseren? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 14 juni 2012 Share Geplaatst: 14 juni 2012 Ik weet dat je veel soorten bladeren van fruit kunt gebruiken. Zonnatura doet dat ook.Even kijken op de verpakkingen.. in de ontbijtmelange zit oa. braamblad, aardbeiblad, sennablad (weet niet wat dat is) en duizendblad. Dat is t voor de bladeren. Verder nog ingrediënten als munt, citroenmelisse, venkelzaad, goudsbloem, 3kleurig viooltje, verveine en lievevrouwebedstro.In de energiemelange zit sinaasappelblad (beetje lastig te verkrijgen hier).Maar of je pruimen en druivenbladeren kunt gebruiken, dat moet je even opzoeken. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 19 juni 2012 Share Geplaatst: 19 juni 2012 Druivenbladeren zijn wel eetbaar, je leest wel eens recepten van gevulde druivenbladeren. Maar of ze in de thee lekker zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 19 juni 2012 Share Geplaatst: 19 juni 2012 Pruimen en druivenbladeren zijn zo'n beetje de enige bladen die ik nog nooit in de thee heb gedaan.Het druivenblad heb ik wel eens geblanceerd en gevuld met een rijstrolletje.Waarom juist deze bladen? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 19 juni 2012 Share Geplaatst: 19 juni 2012 Druivenbladeren om te vullen (voor Dolma's etc) leg je eerst in in zout (en nog wat geloof ik... heb ergens het recept) gevouwen en gestapeld in potten. Voor gebruik later. Die gebruik je daarvoor niet rauw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.