Geplaatst: 6 april6 Apr Quote Insecticiden voor je tuin schadelijker dan je denkt De zon schijnt, dus heel Nederland gaat de tuin in. Ook de insecten komen weer tevoorschijn, wat kan betekenen dat je planten worden aangevreten. Daar kun je insectenverdelgers tegen kopen, maar of je dat moet willen is een ander verhaal. In veel van deze middeltjes zitten insecticiden die zo giftig zijn dat ze verboden zijn voor gebruik in de landbouw. Gif met onuitspreekbare namen als imidacloprid. Wat doen deze stoffen met mens en natuur? En waarom mogen wij deze giffen wel gebruiken, maar de boer niet? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 april7 Apr Auteur Heeft er iemand zonet gekeken? ( maandag 7 april 20.30 NPO 2) Het programma onderwerp ging over bestrijdingsmiddelen tegen mieren en een enkele tegen wespen. Het is schokkend te horen hoe gevaarlijk deze middelen tegen mieren zijn voor bijvoorbeeld Bijen ( voor de mieren toevallig ook maar dat is te verwachten, daar koop je het voor) Er was een spuitbus tegen mieren die genoeg gif bevatte om 20 miljoen bijen te doden. De meeste middelen tegen mieren zijn dus zo gevaarlijk en het kan dus zijn dat er Eco op staat wat niets te maken heeft met de vriendelijkheid van het middel. Kijk het programma nog even terug als je zin hebt en denk nog eens twee x na voordat je mieren gaat bestrijden met een van deze middelen..er gaan al teveel bijen dood! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 april7 Apr Ik heb gekeken en ik ga dit jaar weer extra goed voor mijn diverse mierenvolken zorgen in de moestuin. Ik heb alvast tuinboontjes voor ze staan. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 7 april7 Apr Hebben dus één van deze jongens per moestuincomplex nodig. Hopen dat die middeltjes snel verboden worden!
Geplaatst: 7 april7 Apr Egels eten ook mieren en er zijn ook VERSHILLENDE VOGELS die mieren eten. Zelf heb ik ze nooit bewust gegeten, maar wel termieten in Afrika. 😉 De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.