Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


jacob

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben jacob,38 jaar woonachtig in Kollumerzwaag.

Ga ook van start met een moestuin,aangestoken door mijn ouders en aangezien ik ruimte zat heb toch maar eens van start gegaan.

Wil niet gelijk al te groot van start gaan,ben nu begonnen met spitten van een 30 vierkante meter ongeveer.

Zaden van stamslabonen (montana) al in potjes gedaan,dus dat zullen de eerste planten worden.

Verder graag tips etc wat nu nog te planten etc voor deze beginner

Zodra alles gespit en geplant is volgens de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Jacob!

 

Je zou naast de nu nog te zaaien planten (kan ik je zo niet aan helpen, sorry) ook een paar planten in t tuincentrum kunnen kopen! Daar stikt t mu van de groente en fruit planten!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Jacob. Je kunt best nog wel wat zaaien volgens mij. Zelf heb ik recentelijk spinazie, paksoi (waarvan ik las dat het beter na 21 juni gezaaid kan worden), raapstelen, tuinrapen, radijs en sla gezaaid. Als je even bij het item huiskamer kijkt zie je wat mensen zoal zaaien/planten in deze tijd van het jaar. Ik spiek er zelf ook iedere dag even Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo. welkom hier.

Wat nu gezaaid kan worden. o.a. witlof, herfst andyvie, kropsla,raketsla, romeinse sla, groenlof, roodlof, ruccola, nieuwZeelandse spinazie en ook lage prinsesse boontjeszijn nog net te doen.

Dus nog veel te doen.

We horen nog wel van je, en foto,s graag.

groetjes Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Jacob. Je kunt best nog wel wat zaaien volgens mij. Zelf heb ik recentelijk spinazie, paksoi (waarvan ik las dat het beter na 21 juni gezaaid kan worden), raapstelen, tuinrapen, radijs en sla gezaaid. Als je even bij het item huiskamer kijkt zie je wat mensen zoal zaaien/planten in deze tijd van het jaar. Ik spiek er zelf ook iedere dag even Veel succes.

 

Hahaha las je berichtje ik was ook zo'n slimme tante om paksoi te zaaien nou we zien zag al wel dat het omhoog komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom,

 

Volgens mij kunnen paksoi (nog even wachten ), raapjes, radijsjes, prinsesseboontjes (lage), peentjes, pastinaak, sla, andijvie, roodlof, groenlof, winterprei, rucola, peterselie, basilicum (als we een mooie zomer en herfst krijgen) nog wel.

 

Plantjes kopen en poten kan nog van heel. O.a. kolen, prei, sla en wat daar op lijkt, .....

 

(ik heb de dubbelingen met de vorige schrijvers er niet uitgehaald, ik wil weer de tuin in )

 

Oh ja, nog een suggestie, ga even op zoek naar een 'zaaikalender'. Daarin vind je wanneer je kunt/moet zaaien, uitplanten, oogsten etc.. Je vindt er heel veel opinternet, ook wel op dit forum denk ik.

 

Veel plezier in je tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom

 

Er is nog heel veel wat gewoon kan, don't worry

Tomaat en paprika zou ik niet meer zelf zaaien, een plantje is zo gekocht

 

Maar courgettes, komkommers en augurken zijn nog mogelijk.

Stokbonen en de stambonen kunnen de hele maand nog.

 

Andijvie, sla, witlof, herfst en winterprei, wortelen, winterwortelen, radijs, rucola, bietjes, witte kool, rode kool, chinese kool, spruiten, bloemkool, broccoli etc. etc.

 

Kijk wel eerst op het zakje zaad. Sommige groenten zijn nu te zaaien om in de herfst te kunnen oogsten, voor sommige wintergroenten is het misschien nog iets te vroeg. Sommige groenten zijn echt voor het voorjaar en dan ben je net te laat.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...