Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een beginnende wecker. Ik wil graag mijn spinaziesoep wecken. Er zit ui, knoflook, champignon, een paar aardappels in blokjes en uiteraard spinazie in. Welke wecktijd moet ik aanhouden, 90 min vanwege de aardappels? En kan ik mijn schone potten gewoon omspoelen met heet water met soda (en dan afspoelen) of moet ik deze eerst in de oven steriliseren?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Door MTFD-drukte even geen tijd gehad/genomen om te antwoorden. In mijn weckboek staat geen spinaziesoep maar alle soepen worden geweckt op 100 graden. En dan gaat de ene soep 60 en de andere 90. Ik weet niet goed waarom dat verschil? Want alles gaat al gaar in de potten. 

Zelf zou ik eigenlijk die spinazie tot prakje stomen/koken en het dan invriezen in porties. Daar neemt het dan heel weinig ruimte in. En dan maak je er later soep mee. Zo'n blokje is ook zo ontdooit als je het in een pan met bijna-soep gooit. 

Al snap ik ook wel weer dat je minder in de vriezer en meer in pot wilt hebben. 

• Like 1
Geplaatst:

Dank je, @Jorieke123. Het is inderdaad een vriezer-ruimte-probleem. Plus een paar potten soep kant-en-klaar hebben staan is heerlijk als we weg zijn geweest en weinig tijd hebben om te koken. Invriezen doe ik ook. 

Geplaatst:

Wordt het een dikke, door de aardappelen gebonden soep, dan beter niet wekken. Is het een dunne soep met de ingrediënten zoals je aangaf: dan 90 minuten. Met vlees altijd 2 uur.
Oh, als je elders anders advies krijgt, is dat niet raar. Er gaan zoveel verschillende lijstjes rond.

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik dacht dat bij een dikkere soep je langer moet wecken? Maar misschien heb ik het niet goed begrepen. Ik ben echt nog een beginner. Hoe dan ook, de soep is redelijk dun ondanks het aardappeltje. Dat gaf net een klein beetje binding.

Geplaatst:

Er wordt gezegd dat zelfs met langer wecken het risico blijft dat de warmte niet diep genoeg doordringt waardoor de soep niet zo lang houdbaar is als je verwacht. In dat geval zou het beter zijn om alle ingrediënten in blokjes te wecken en pas pureren voor gebruik. 

Voor mij is dan het grote voordeel van een soep in pot weg dus vooralsnog vries ik soep in. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...