Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

In onze achtertuin hebben we een paar fruiten gezaaid en nu is bijna tijd om ze te oogsten.

We hebben namelijk aardbeien en kersen.

imagewtd.jpg

Er leeft een merkwaardig beestje met zijn volk tussen de bladeren. Ze eten alles op.

Wat zijn dit voor beestjes en met welke middel voorkom ik ze? Ik heb al eerder een middel gebruikt maar dat helpt blijkbaar niet.

Geplaatst:

Dat is het larvenstadium van het lieveheersbeestje. Eet 2 a 3 x zoveel luizen op als het lieveheersbeestje zelf. Nuttig ! niet bestrijden. Eet geen groen.

Geplaatst:

Oh jeej ik heb gisteren ze nog weggespotten. Dom dom dom...

Ik heb net gekeken en er leven nog een aantal van de volk gelukkig.

Maar als ik ze niet moet bestrijden hoe moet ik dan de luizen bestrijden? Als ik ga spuiten dan gaan ze allemaal eraan toch?

Sry ik ben onwetend hierover en de tuin moest van mijn vrouw komen.

Geplaatst:

Bij luizen probeer ik of het volgende niet werkt:

- luizen plat wrijven

- plant afspuiten met flinke straal water

- erg aangetaste toppen verwijderen

- spuiten met een mengsel van water en bruine zeep.

Meestal is dat voldoende om de plaag in te dijken. Insecticiden gebruik ik sowieso niet, wat niet wil groeien, groeit dan maar niet.

Geplaatst:

Eva, goed idee! Rond m'n werkplek zitten er honderden en de luizen doen het in m'n achtertuin ronduit fantastisch... Misschien moest ik ook maar een stel lieveheersbeesten in spé een nieuw huis geven. Nooit bij stilgestaan.... Blond...

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:
Oh jeej ik heb gisteren ze nog weggespotten. Dom dom dom...

Ik heb net gekeken en er leven nog een aantal van de volk gelukkig.

Maar als ik ze niet moet bestrijden hoe moet ik dan de luizen bestrijden? Als ik ga spuiten dan gaan ze allemaal eraan toch?

Sry ik ben onwetend hierover en de tuin moest van mijn vrouw komen.

Deze beestjes moet je koesteren, zulke lieve heersbeestjes hebben alle luis van m'n tuinbonen afgegeten, super!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...