Geplaatst: 20 mei 202520 Mei De eerste bloem van mijn afgelopen najaar geënte Auguste Louise bloeit, en meer bloemen zijn onderweg. Jammer dat @Melliedie niet gezien heeft, zou ze spontaan jaloers op zijn geworden.. en lekker geuren dat die doet! De compacte bloemscherm van de vlier Black Tower. De vlier Haidegg 17 heeft dan weer hele grote losse bloemschermen, maar bloeit nu nog niet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 mei 202521 Mei Het is er weer tijd voor: de Gele Lis (inheems) bloeit. ^ Prachtige bloemen. Jammer dat ze erg snel uitgebloeid raken. Hier in Zeeland (Tholen, Sint Philipsland) ze ik ze niet of nauwelijks langs de slootkanten. Vreemd. Want import stekken (van Bouwvrouwe en Erny, jaren terug) zijn hier prima aangeslagen, ze zijn dus zout-tolerant. (Hier wordt er -tijdens het akkerbouwseizoen- gestreefd naar 1/20e van zeewater, door de watergangen extra te spoelen met zoet water uit het Schelde-Rijnkanaal. Zodat boeren kunnen beregenen. Buiten het seizoen neemt het zoutgehalte toe, tot soms wel 1/5e van zeewater.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 mei 202521 Mei @henkg facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 mei 202521 Mei Ja Jorieke, aan de sloot heb ik er ook veel staan. We hebben er verder weinig aan: niks eetbaars, alle plantendelen zijn licht giftig. Maar mooi! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 mei 202521 Mei De enorme wortelstokken zien er behoorlijk eetbaar uit, als gember of kurkuma. Maar helaas facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 mei 202521 Mei Hier ook een zwarte vlier met donker blad. Heet Black lace en heeft diep ingesneden blad en roze witte bloemschermen. Eigenlijk staat ie net iets te donker waardoor het blad vaak diepgroen is ipv zwart. Maar wel mooi. De roos die vlakbij staat is Gertrude Jeckyll Ander goed rozennieuws is dat nu ook de laatste roos van de Aldi aankoop (geurende, wit/rode struikroos) dit voorjaar is uitgelopen. Aanhouder wint zal ik maar zeggen. De rode klimroos en de geurende rode struikroos waren al eerder uitgelopen en ook met moeite. Ik ben wel gewend dat planten met kale wortel die uit de koeling komen soms de snoeivlakken in de parrafine/was hebben, maar deze waren alle drie geheel gewaxt 😯 Ze zullen het wel wat benauwd hebben gehad. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 mei 202522 Mei Oooo @acpronk inderdaad een plaatje. Dat zalmkleurige of abrikoos zo je wilt, vind ik heel mooi! En dan ook nog eens lekker ruiken. De ideale combo. Witte nigella Witte rozen nu ook wat lager en kon er aan ruiken zonder trap [emoji12] altijd handig.
Geplaatst: 23 mei 202523 Mei @Mellie mooi zeg! Die Nigella 😍. Vorig jaar ter plaatse gezaaid, maar dat werd niets. Misschien toch nog eens met voorzaaien proberen want ze zijn zo mooi!
Geplaatst: 23 mei 202523 Mei 😘 ja, mooi! Die van mij zijn nog maar een cm of 10 hoog denk ik. En gewoon blauw. Maar zijn uit zichzelf opgekomen dus ik heb er geen werk van. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 mei 202523 Mei De grap is dat ik ze dit jaar niet heb gezaaid. Kwam tussen de stoeptegels op. Ik dacht dat het cosmea was wat daarboven in potten groeide. Niet dus. Die zaden waaien dan toch aardig ver. Heb ze nu overal 🫣 maar handig te verwijderen en supermakkelijk herplanten. Misschien omdat die tussen de stoeptegels niet zo diep wortelen? Zal wat zaden bewaren dit jaar.
Geplaatst: 23 mei 202523 Mei 1 minuut geleden, Mellie zei: Kwam tussen de stoeptegels op Bij mij komt er alleen maar amarant op tussen de stoeptegels….
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei Beauty’s! En passen zo mooi bij je avatar😎 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei De rozen staan in volle bloei. Onze tweede clematis duikt ieder jaar weer op een ander plekje in de heg op, dit jaar groeit hij door de rozen heen.
Geplaatst: 25 mei 202525 Mei Verrek, da's waar ook. Ik heb een clematis. Hij staat op een plek waar ik weinig kom.
Geplaatst: 26 mei 202526 Mei De mini rododendron begint mooi te bloeien. Ik zal vanavond of morgen een betere foto maken.
Geplaatst: 27 mei 202527 Mei Poging om clematis te stekken, geen idee of het gaat lukken. De middenstukken van een aantal ranken staan in de aarde, en de uiteinden met bloem of knop heb ik maar op een vaasje gezet.
Geplaatst: 27 mei 202527 Mei Omdat het buiten almaar regent hier.. de bloemen naar binnen gehaald…😍…spaart weer een bos koop/gif bloemen uit en als deze uitgebloeid zijn kunnen ze fijn in de compostton 😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 27 mei 202527 Mei Poging om clematis te stekken, geen idee of het gaat lukken. De middenstukken van een aantal ranken staan in de aarde, [Dat werkt heel goed!
Geplaatst: 28 mei 202528 Mei Deel 2 van bloemen met insecten. De pioenroos is geliefd bij mieren. Sierui met vlieg. Pyjamawants op engelwortel. Vlieg op engelwortel. Veel vliegen op engelwortel. Ik tel er 11. Kontje.
Geplaatst: 29 mei 202529 Mei Oooo mijn allermooiste pioen vorig jaar voor mijn verjaardag gehad ala kale plant en dit jaar 2 stelen met bloem. Zooooo mooi!Echt genieten deze zalm met een hart van geelDeze pioen begon ooit roze en sinds vorig jaar of jaar ervoor nagenoeg wit. Ook heel leuk tussen alle roze pioenen. Kuiflavendel 2 soorten fuchsia’s Ook een mooie pioenEerste keer kiwi bloemen
Geplaatst: 29 mei 202529 Mei Allemaal mooi @Mellie, maar die witte pioen met dat hele kleine beetje roze is wel wonderschoon , prachtig.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.