Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

H2O2 (waterstofperoxide) en gebruik in de tuin


jina

Aanbevolen berichten

Ik gebruik het wel eens, niet in de tuin, maar bij mijn botanische orchideeën. In geval van schimmel, spuit ik het op de aangedane plekken. Ook om iets te ontsmetten (na schimmel), bijv potten, een mesje of ander gereedschap, doe ik wel eens met een plantenspuitje met waterstofperoxide. Ik gebruik dan 3%.

 

In de tuin nooit nodig gehad/over na gedacht.

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is interessant om te horen, op het net vind ik dat mensen het ook in het water doen bij water-geven.

Hoeveel ml of druppels doe je in je plantenspuit, en hoeveel water kan er in je spuit Eva?

Hier wordt er wat over geschreven: http://www.vakbladvoordebloemisterij.nl/pdf/fb8dbfcea5819157672b8a15f3c7ad70.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik het zo, uit het flesje

 

Maar ik weet niet of alle planten er tegen kunnen??? Orchideeën lijden er niet onder in elk geval, de schimmel die ik aanpak wel! Ik heb een apart spuitje staan voor de waterstof peroxide, een kleintje (van de blokker geloof ik)

 

Het is al verdund hè, ik gebruik de 3% variant voor de plantjes!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel interresant:

Waterstofperoxide is met succes getest tegen o.a. de volgende ziektes/schimmels:

echte meeldauw, valse meeldauw, Botrytis cinerea, Phytophthora, Fusarium

http://www.sosef.nl/documents/freebac.pdf

 

Edit; hier hebben ze het op een wiet plantje gebruikt.. plantje had er geen rare effecten op. Klikje

Edit2; Deze is ook erg interresant:

“De Clavibacter ging niet verder, de plekjes met meeldauw verdwenen en Botrytis en bladrandjes droogden uit. Een studieclub die goed ingepakt kwam kijken constateerde ook dat Clavibacter tot staan was gebracht.” Hij herhaalde de bespuitingen iedere drie à vier weken. “De besmette planten gingen op den duur dood, maar er kwamen nauwelijks meer nieuwe bij. Tegen Phytophtora werkte het eerst ook, maar toen het in augustus, september vochtiger werd, vielen er planten uit doordat ze te lang nat bleven.”

 

http://archief.degroentenenfruit.nl/groentenenfruit/2010/05/11/nummer-19/H2O2-spuiten-tegen-Clavibacter-misdaad-of-kans.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk wel Jina. Was bedoelt idd om te ontgiften. Heb daar wel meer dingen voor gedaan in de hoop dat zooi wordt opgeruimd. Zolang er niets wordt getest weet ik niet wat er vanbinnen precies gebeurt. Heb mezelf met meerdere op zuurstof gerichte therapiën uiteindelijk uit de ZW gewerkt. Voor mijn gevoel werkt het, ben van binnen hartstikke proper inmiddels .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...