Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Brocoli oogst en Paprika vraag

Paul1985

Recommended Posts

Eindelijk begin ik resultaat te zien van al dat zaaien en verzorgen van groenten.

Nu is de brocoli bijna klaar (4 planten), maar zie ik om de grote brocoli heen een paar kleine brocoli's groeien. Nu vraag ik me af: als ik de grote brocoli afsnij, groeit er dan direct weer een nieuwe aan? Of is het eenmalig en alles kan de grond uit?

Daarnaast staat de paprika eindelijk in de bloei (pff veel gaatjes aan de bladeren, maar geen luis of wat dan ook te zien) en tik ik iedere dag een paar keer op de bloemen om het stuifmeel los te tikken (bedankt voor de tip!). Is het nu van belang om nog ergens op te letten in deze fase buiten het bijmesten?

Gr Paul

Nu vraag ik me af: als ik de grote brocoli afsnij, groeit er dan direct weer een nieuwe aan? Of is het eenmalig en alles kan de grond uit?
Ter aanvulling op rubo: Als je de grote broccoli hebt geoogst ontstaan er twee tot vier weken later 4-8 zijscheuten / mini – broccoli's in de oksels van de plant. De plant kan dan nog wel enkele weken doorgaan met produceren. Indien je dat wilt kun je blijven oogsten tot de plant alles gegeven heeft.

Dank voor de reacties.

Dan zal ik vandaag de brocoli's maar gaan oogsten, met het warme weer op komst kan alles weer lekker doorgroeien dan

Zijn er trouwens nog dingen die je met de plant of de bladeren zelf kan doen? Ze zijn zo mooi groot, niet eetbaar, maar om er alleen compost van te maken?

Ik had het najaar dezelfde vraag, was mijn eerste broccoli

Heb een paar keer die zijscheutjes kunnen eten, toen schreef hier iemand dat de steeltyjes sowieso kon eten, gewoon mee koken of roerbakken.

Maar ook de grote stengel kan je schillen en iets mee maken.

Bladeren schijnen wel eetbaar te zijn, geen idee wat je ermee kan maken en zijn hier gewoon in het compostvat gegaan.

Eet smakelijk