Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wil de bedrijf niet opnoemen maar daar had ik een hazelaar gekocht omdat ik het mooi vond.

Net zag ik de plagen dus meteen actie ondernomen maar het viel mij op dat één van die twee op dat moment een eitje had gelegd, dus waar het beland is kon ik niet zien en overal sluiten heeft geen zin omdat het nog een eitje is, tweede probleem is er zijn zeker meer dan één.

Dit had ik nog niet tot dat ik deze boom had besteld. Kon ook niet meer dan twee vinden.

Ben nu bang dat het hele grote plaag zal worden, heb meteen ook foto's van gemaakt.

Hopelijk valt het nog mee.

Wie heeft hier verstand van? Wil aan de verkoper ook doorgeven.

Hierbij de foto's:

20250609_204425.thumb.jpg.65ed8955fba5e675c3b85ff1fa071a01.jpg20250609_203719.thumb.jpg.a79f87a4f82222816f4efd2ffe76e08a.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat je niet in paniek moet raken. Tenzij je alles doodspuit, zul je op bomen en planten insecten tegenkomen. 

Je foto's zijn nogal onduidelijk, maar op de eerste foto denk ik een wants te zien en op de tweede een motje of ook een wants. Van beide bestaan vele soorten, die in mindere of meerdere mate schadelijk zouden kunnen zijn. Maar nogmaals, om een of twee beestjes zou ik me niet echt druk maken. 

• Arja changed the title to Heb last van plagen
Geplaatst:

Beide inderdaad een wants. Bepaalde planten trekken bepaald ongedierte aan. Kan dus zomaar ook uit de omgeving naar de boom gegaan zijn.
De wantsen zijn nu actief, ik zie ze de afgelopen dagen ook in de tuin.

Niet pletten, want ze stinken enorm. Dan liever levend in een oud plasticzakje en die dichtknopen en in de kliko ermee.

Geplaatst:

Zo te zien de klimopkevercicade. Geen plaag maar gewoon een insect wat in de tuin voorkomt. Kan dus zowel uit jouw tuin komen als met de plant meegekomen zijn. 

Geplaatst:
  • Auteur

Arja: had via een app kunnen vinden. Het is klimopkevercicade issues coleoptratus.

Het zou kunnen dat van de omgeving komt, genoeg tuinen in de buurt veel parken, dus genoeg groen is de buurt.

Rorror: ik was te vroeg en gelukkig ruikte ik niks of de papier had goed geholpen, deed niet met dr blote vingers.

TuinLB: je bent goed in raden en daarnaast met informaties d'r bij!

aangepast door Nieuw
extra reactie regel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic