Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Google Play Store - Testers gezocht. Moestuin Forum App is nu te vinden in de Play Store!

Featured Replies

Geplaatst:

Om onze Moestuin Forum App in de Google Play Store te kunnen publiceren, zoeken testers voor een periode van minimaal 14 dagen.

Het is dus wel belangrijk dat de App gebruikt wordt door de testers, wordt er op accounts te veel inactiviteit gedetecteerd. Dan wordt dat persoon niet mee geteld als tester. We zoeken daarom zoveel mogelijk mensen die de app tijdens de test periode zo veel mogenlijk gebruiken.

Wat heb je nodig om mee te doen:

• Een Android apparaat met toegang tot de Google Play Store.

• Een Google account.

Hoe kun je je aanmelden:

• Je kunt je in dit topic aan aanmelden met een bericht. Als je al met een Google e-mailadres hier op de website hebt aangemeld.
    Heb je je niet aangemeld met een Google e-mailadres, stuur mij dan een PM met je Google e-mailadres dan zal ik deze toevoegen.
    Zodra we je hebben toegevoegd, laten we jouw dat weten, dan kan je hieronder de test fase accepteren:

• De test fase accepteren:

https://play.google.com/apps/testing/nl.moestuinforum.www.twa

chrome_XR2ACPG9JE.png

Geplaatst:

Ik ben nu nog op vakantie, zaterdag terug. Als dat geen probleem is doe ik mee

Geplaatst:
  • Auteur

Geen probleem, heb je tot de lijst toegevoegd. Wanneer de test fase start, krijg je vanzelf een email.

Geplaatst:

Yep ik kan

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt! Toegevoegd tot de lijst.

Geplaatst:
  • Auteur

We hebben nog een paar mensen nodig.

Geplaatst:
Dit bericht werd beloond door rorror!

woldistel kreeg de badge 'Google Play Store Beta Tester'

"We zijn nu te vinden in de Google Play Store, mede dankzij jouw bijdrage. Je hebt een badge verdiend!"

Ik wil ook wel, hoor.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

@woldistel Kan je dan in een PM je google account emailadres doorsturen?

Geplaatst:

Ik doe ook mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Update: De laatste verificaties zijn door google uitgevoerd en goedgekeurd.

Sinds vanmiddag kan ik voor mijzelf de de app downloaden in de Play Store. (App is nu nog verborgen voor iedereen.)
Er waren 3 punten die mij opvielen. Één daarvan zojuist opgelost. De andere twee los ik morgen op. Ik verwacht dat dan donderdag de testfase van start kan gaan.

Geplaatst:
  • Auteur

Update: het duurt allemaal iets langer dan verwacht.

Op 26-8-2025 om 19:50, rorror zei:

Er waren 3 punten die mij opvielen. Één daarvan zojuist opgelost. De andere twee los ik morgen op. Ik verwacht dat dan donderdag de testfase van start kan gaan.

De overige twee punten aan de App zijn eind vorige week opeglost.

Hierna verder gegaan met de aanvraag. Tijden alle stappen doorlopen, kregen we helaas nog onverwacht een hele vragenlijst waar we aan moesten voldoen. Hier heb ik afgelopen dagen aangewerkt en zojuist het laatste punt afgehandeld.

De Moestuin Forum App, heb ik zojuist ter beoordeling aan Google Play Store aangeboden. Ze zullen deze beoordeling binnen 7 dagen afhandelen.

Als dit allemaal goed gaat, kunnen we met de 14 dagen test gaan beginnen. 🤞

Geplaatst:
Dit bericht werd beloond door rorror!

Arja kreeg de badge 'Google Play Store Beta Tester'

"Even een testje, ik wil de mensen die actief hebben mee gedaan, bedanken met een Badge. Laat even weten of je dit een leuk idee vind? Dit is ook meteen een test om te zien hoe dat wordt weergeven op de website."

Ik heb de app gedownload, tot nu toe werkt alles als vanouds. 👍

Geplaatst:

Succes!

Mogen we binnenkort ook een app verwachten voor iPhone gebruikers?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur
5 minuten geleden, appelvrouw zei:

Mogen we binnenkort ook een app verwachten voor iPhone gebruikers?

Om een App te mogen publischeren in Google App Store. Kost dat éénmalig 25,- euro.
Om dit in de Apple Store te mogen doen, kost dit elk jaar 99,- euro.

We moeten even kijken hoeveel gebruikers er via Google App Store binnen gaan komen aankomend jaar. En op basis van het aantal gebruikers eens zien of we een berekening kunnen maken om te kijken of we de kosten dekkend te kunnen krijgen. Maar aangezien de website gratis te gebruiken is en we voor de App geen geld vragen. Is het eerlijk gezegd maar de vraag of dat haalbaar is.

Voor nu kan de App op Iphone/Ipad geinstalleerd worden via onze website zelf: https://www.moestuinforum.nl/topic/57185-moestuin-forum-app/#findComment-560269

Geplaatst:

@rorror Voor wat het waard is: ik ben een Apple-gebruiker en lees de site gewoon via de url. Meestal met de iPad, heel soms met mijn iPhone. Helemaal tevreden mee!

Geplaatst:
  • Auteur

6 van de 12mensen heeft de App nu geinstalleerd.

Maar we kunnen natuurlijk ook nog meer Android testers gebruiken, des te meer hoe beter Google dit beoordeeld.

Iedereen met een Google Account kan zich hier aanmelden:

Eerst de test fase accepteren:

https://play.google.com/apps/testing/nl.moestuinforum.www.twa

En dan een link om de App android te installeren voor de 14dagen test: Gaat in zodra iedereen dit bevestigd heeft.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.moestuinforum.www.twa

Dan natuurlijk wel de komende tijd de deze App gebruiken.

Help ons mee om in de Google Play Store te komen!

Geplaatst:

Ik kijk ook (meestal) via de url op mijn Ipad. Maar zoveel geld, phoe.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Interessant: iets wat in de nieuwe app wel kan, en in de oude app (die geen echte app was) niet, is het openen van een bericht in een nieuw scherm. Er wordt dan een webpagina geopend waar je het geopende bericht vindt, en in de app blijf je op de plek waar je al zat.

Geplaatst:
  • Auteur
2 minuten geleden, Arja zei:

oude app (die geen echte app was) niet

De App die je via forum kan installeren is een PWA (Progressive Web Application) is Cross-Platform compatible dat wil zeggen voor beide Apple/Android. Waarbij de website eigenlijk gewoon als App wordt getoont. (Deze is meegeleverd met forumsoftware)

De gene via Google Play Store is een TWA (Trusted Web Activities) en laat je ook web content laten weer geven in de App. Maar deze is speciaal gemaakt voor android en kan dus ook meer standaard features van de Android gebruiken. (Deze heb ik zelf gemaakt)

Beide vinden veel mensen niet echt een App, maar vallen onder de Noemer WebApp. Wat het dus mogenlijk maakt om een website als een App te tonen. Maar het maken van een aparte app, kost te veel tijd en als de website al mobiele weergave ondersteund en als een soort van losstaande App functioneerd is dit een goede compromis.

8 minuten geleden, Arja zei:

Er wordt dan een webpagina geopend waar je het geopende bericht vindt, en in de app blijf je op de plek waar je al zat.

Iets wat nog meer kan is een stukje tekst selecteren op de website. Dan krijg je beneden een balk te zien. Het gene wat je geselecteerd hebt wordt dat meteen in Google opgezocht en de resultaten zijn dan onder in het scherm zichtbaar, boven in blijf je Moestuin Forum Website zien.

• rorror heeft de titel gewijzigd in Google Play Store - Testers gezocht voor Moestuin Forum App.
  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Testers van de Google Play Store Moestuin Forum App, zouden jullie op jullie android apparaat feedback willen geven via de Play Store, dat wordt meegenomen in de beoordeling door Google.

Dit kan hier gedaan worden? https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.moestuinforum.www.twa

Tevens kunnen andere mensen ook nog steeds mee doen. Wil je mee doen, laat het mij dan weten.

Bedankt.

Geplaatst:

De link werkt bij mij niet 🤷

Geplaatst:
  • Auteur

Wat voor foutmelding krijg je?

Geplaatst:

Inmiddels doet ie het wel. Misschien kwam ik net op een moment dat iemand er mee bezig was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.