Geplaatst: 14 september14 Sep Aangeboden:Vijgenbladpompoen afgerijpt, graag ruilen voor een ander soort (rijpe). pompoen, of iets anders leuke oogst of zo.Heb zelf butternuts groeien.Als ze aanslaan: waterstekken van salie, tijm en olijfkruidPeperplant bolivian rainbow ter overwintering, ik ga hem verpotten in 3 losse potten dus mogelijk 3xDiverse soorten tomaat, paprika en peper zaad oogst 2025. Tip: vleestomaat golden heart, vleestomaat black-red boar, cherry tomaat black opalAshwhaganda zaadjes (oogst 2025)Stekjes tijm - 1x AcPronk, 1x WeknowStekjes olijfkruid - 1x WeknowStekje onze-lieve vrouwe-bedstroStekje pannenkoekplant (sier)Stek graslelie (sier)Kapucijners blauwschokkers (oogst 2025)Zaden vijgenbladpompoen (oogst 2025)Gedroogde laurierGedroogde rozemarijnEn verder heel veel zaad niet vermeld, zoek je iets, vraag gewoon, wie weetEn voor de liefhebbers kan ik nog een poging doen om het volgende te maken:Tallow in klein potje - voor huidverzorgingFlesje colloidaal zilverFlesje CDSGevraagd:weckpotten en weckflessen/flesjesStekken van plantjes die het doen in de schaduw en die toch nog wat opleverenDahlia knollen of stekken, evt. zaad.Knoflook (liefst met naam)Oerprei bolletjesDoe een suggestieDeals:Arja krijgt: vijgenbladpompoen, pannenkoekplantje, kimchi kruidengeeft: paar zaadjes pompoen Flat White Boer, kouseband, bolcourgette en pattison, venkeltjeGoldfish krijgt: knoflook moradogeeft: olifantenknoflookAPronk: krijgt stekje citroenverbena (als gelukt), stekje tijm, ashwaghanda zaad, zaadjes suikerwortel, kimchi kruidengeeft: knoflook, olifantenknoflook, stekje eeuwig moesWortel krijgt: zaadjes komkommer Sonja en komkommer Azalinageeft: zaadjes bronzen venkelWeknow krijgt: stekje tijm, stekje olijfkruidgeeft: appelboompje Biervliet, knollen Apios AmericanaMellie krijgt: zaadjes peper Tondo Calabrese, peper Lemon Drop, cherrytomaat Gele Dadelwijn, Vleestomaat Beauty de Loreaine, vleestomaat Heart of Gold, tomaatje Rebel Alliancegeeft: zaadjes peper peachadew, Dahlia knollenGalina krijgt: zaadjes vleestomaat Heart of gold en cherrytomaat Black OpalGeeft: zaadjes tomaat Calabasito Rojo, Large Barred boar en Black KrimDonaldk krijgt: zaadjes Ashwaghanda, bolpapaver, Tulsi, Moringa en een stek HartgespanGeeft: zaaitraysMeenemen:SoepRauwe melkChutneyZaadjes extraZaadjes overjarigAshwaghanda bessen + zakjesX 10 oktober10 Okt aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 september15 Sep Ik heb wel interesse in stekken citroenverbena, en eventueel zaden ashwhaganda (moet even kijken waar mijn plantje staat, en of die het overleefd heeft en zo, dus onder voorbehoud).Kun je knoflook en olifantenknoflook aanbieden.Mijn lijst maak ik binnenkort, en binnenkort moet ik ook mijn eigen knoflook sorteren. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 september28 Sep Auteur @acpronk de citroenverbena stek(ken) heeft (hebben) het niet gehaald. Misschien te koud gestaan. Ik heb nieuwe takjes afgesneden en in water gezet, maar het plantje had al flink last van de koude dus ik weet niet zeker of die nog gaan wortelen. Als ze het doen, neem ik gewortelde stekjes in water voor je mee. Het Ashwaghandazaad is geen probleem, heb meer dan genoeg. Dat is trouwens een lastige kiemer, het kostte mij drie jaar voor het lukte. Maar eerder had ik ook geen warmtematjes, dat maakte dit jaar het verschil denk ik. 28 september28 Sep aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 september28 Sep Goed hoor, hopelijk lukt het.En kan ik ook een tijm stekje krijgen? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 september28 Sep Hoi Tanja en Cor,Kijk je ook even in mijn aanbod (staat niet samen maar in 3 stukken) of er iets voor jou bij is?? https://www.moestuinforum.nl/topic/57299-wat-ik-voor-je-kan-meenemen-op-11-oktober-in-gouda/page/2/#comment-564237Als je het nog hebt, heb ik belangstelling voor stekken van Olijfkruid....een plant die ik nog niet kende. Hoe zijn jouw culinaire ervaringen ermee?Als er nog thijm over is, dan zou ik een stekje ook leuk vinden. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 28 september28 Sep Auteur @acpronk en @weknow ik heb nu goed gewortelde takjes tijm. Ik zet ze morgen in de aarde. Keeping my fingers crossed dat ze aanslaan. Dan krijgen jullie er allebei eentje. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 september28 Sep Auteur @weknow ik ben echt gék op olijfkruid. Het smaakt echt naar olijf! Vooral door salades vind ik het superlekker. Maar die stekken hebben nog geen worteltjes gemaakt, ook al staan ze al een tijdje in het water. Ik denk dat ik ze gewoon zo in de grond ga zetten, op hoop van zegen. Het is een beetje takkig plantje, zoals rozemarijn, misschien lukt dat beter. Edit: ik zag dat ik ook al (van eerder) stekken mét worteltjes had. Komt goed, ik neem er eentje voor je mee. 28 september28 Sep aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Eigenlijk wil ik volgend jaar heel graag ook een bolcourgette plant, gewoon om uit te proberen. Wie heeft er een paar zaadjes voor me? Ruilen tegen…?, * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Wat lief! Graag! Zal ik ook even bij mijn courgettezaadjes kijken wat ik nog heb? Vast ook nog wel twee. Of liever pompoen? Of iets anders? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Een pompoentje vind ik eigenlijk wel leuk, heb je die toevallig over? Om te eten bedoel ik, oogst, geen zaad.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Een vijgenbladpompoen? Moet nog wel ff liggen. Kun je engelenhaarjam maken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt En wil je toevallig ook een paar van deze? Ik ben zakjes aan het leegmaken, 2026 kan nog wel, 2027 zijn ze te oud.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Het is overigens geen pompoenTJE 🫣🤪 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Oh graag! De zaadjes die je me vorig jaar gaf zijn wel planten geworden maar die hebben het laten afweten na enkele vruchten. Geen zaad geoogst dus. Er komt vast nog wel wat op.(Daar moest natuurlijk vorig JAAR staan ipv vorig HAAR) 4 oktober4 Okt aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Heb je nog een stekje van de pannenkoekplant over? Hier is een slachting gaande in mijn kamerplanten, mede door alle besmette grond met muggeneitjes.
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Auteur Zeker! Dan verpot ik deze week de mama. Ongetwijfeld babies. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Auteur @donaldk begreep ik goed dat je Ashwaghanda zaadjes wilde? Mss handig een ruillijst te maken? Ik kan wel wat zaadjes voor je meenemen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 oktober7 Okt @Tanja65 Ja, je hebt zover ik weet al in mijn topic gereageerd. Ben nu alle topics van anderen aan het doornemen. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt @Tanja65 Kan ik - eventueel tegen vergoeding - wat collodiaal zilver (is het een zalf?) krijgen om een pootinfectie (Bumblefoot) van een cavia te genezen?
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Auteur Oh oeps @Goldfish dat is een beetje laat. Ik heb het niet op voorraad maar moet nog maken, vandaar dat ik dat al eerder had gepost. Ik kan proberen nog op de valreep een klein hoeveelheidje te maken, dat kost minder tijd, maar ik durf dat niet te beloven ivm andere activiteiten. Colloidaal zilver is een zilveroplossing in gedestilleerd water, geen zalf. Maar wel super wondhelend, je zou iets met een compres kunnen doen. Je kunt overigens ook aan andere wondhelende en ontsmettende dingen denken, bijvoorbeeld honing, CBD olie/zalf, kokosolie, aloë vera gel, compres van calendula infusie. van allemaal ff checken of het je cavia ook geen schade doet. Overigens vond ik over bumblefoot (had ik nog nooit van gehoord) bij kippen onderstaande site. Misschien heb je daar voor de cavia ook iets aan?De KippenclubBumblefoot behandelen: stap voor stap - De KippenclubAls je een zwarte punt ziet in de voetzool of rond de tenen van je kip, dan heeft je kip waarschijnlijk Bumblefoot. Dit is een abces in de voetzool. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Dank je wel voor de tips ik ga er naar kijken! Voorlopig gebruik ik honingzalf maar dat stabiliseert de boel hooguit maar geneest niet. Kippen en cavia's kunnen beide slachtoffer worden van bumblefoot, door o.a. te natte ondergronden.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Ik had er alleen op Youtube over gehoord, om vrouwelijke planten pollenzakjes te laten maken en zichzelf en of andere planten te bevruchten. Doen (veredelaars/zaadproducente/kwekers van planten met groene bloemen, naar ik begreep. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Op 6-10-2025 om 12:46, Tanja65 zei:@donaldk begreep ik goed dat je Ashwaghanda zaadjes wilde? Mss handig een ruillijst te maken? Ik kan wel wat zaadjes voor je meenemen.En nog wat andere zaken had je in mijn topic gemeld, maar staat niet bovenaan vermeld. Aangezien je om controle vroeg meld ik het even. Heb je nog andere (peper)zaden? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.