Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

1 stokroos met andere kleur?


Volkstuingroentje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Even een stokroosvraagje.

2 jaar geleden heb ik ergens zelf de zaden geplukt van 1 stokroosplant. Dit jaar heb ik meerdere stokrozen in mijn voortuin, afkomstig van deze zaden. Ik heb de zaden zelf eerst apart in potjes gezaaid, voordat ik de planten in de tuin heb gezet. Ze kwamen echt allemaal van dezelfde plant. Nu staat alles net een paar dagen volop in bloei; erg mooi, maar wat schept mijn verbazing; 1 stokroos heeft een andere kleur. Alles is heeft een diepe roze kleur maar 1 plant is heel licht gelig/zalmkleurig. Nergens in de buurt groeien stokrozen, dit is niet van een overgewaaid zaadje.

kan dit, of gebeurt dit juist heel vaak?

Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar moet ik de lessen over de bloemetjes en de bijtjes van vroeger maar weer eens doornemen.. Had er niet bij stil gestaan dat bijen en bestuiving ervoor kunnen zorgen dat er een compleet andere kleur bloem komt.

Dankje!

Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is nog net even ietsje anders he ? Ik dacht me te herinneren van de lessen biologie dat weliswaar de dominante de meeste kans maakt, maar als je er maar genoeg zaait, er ook de niet dominante boven komt drijven. toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...