Geplaatst: 29 september29 Sep Mijn glazen kasje staat niet eens vol in de zon, maar wordt toch nog heel heet...te heet naar mijn zijn, zelfs met 2 ramen en de deur helemaal open. Tot hier dit jaar kon ik me redelijk redden met speciaal witspul, dat bij regen doorzichtig wordt.Redelijk, want het werd toch nog erg heet op zonnige dagen.Afgelopen jaar verbrandden zelfs de toppen van alle tomatenplanten.....hoe zo klimaatopwarming? denk ik dan.Ik weet dat er schaduwdoek voor binnenin bestaat, maar dat vind ik lastig (geen goede bemvestigingsmanier en niet zo handig om ramen te bedienen.) Ik zag hier en daar een oplossing die me beter lijkt....kasjes waar een lichtgewicht kunststof doek met veel gaten overheen was gespannen.Ik heb al goed gezocht op internet en blijkbaar is het geen materiaal dat speciaal hiervoor is gemaakt. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn?Wie weet het? Dank je wel!Behoorlijk veel licht doorlatend.Zon temperend.Gaat toch een jaar of 5 minstens mee. (UV-bestendig)Niet zwaar.Een groot stuk mogelijkBetaalbaar.....Wit zou ook mogen. Hier een voorbeeld: 29 september29 Sep aangepast door weknow In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 30 september30 Sep Ik gebruik windreductienet 80% voor op steigers in verschillende kleuren te koop kosten zijn nieuw rond de 1.50/2 euro per m2 gebruikt voor veel minder. elke steigerbouwer kan je daar wel aan helpen.
Geplaatst: 30 september30 Sep Auteur Bedankt voor deze tip, Eduro!! 🤩Nooit aan gedacht. Een bedrijfstak waar ik helemaal niet mee bekend ben....(al is het maar vanwege hoogtevrees. 😂)Maar dat spul lijkt behoorlijk goed te voldoen als ik even nadenk:Stevig, UVbestand, licht doorlatend (hoe witter hoe meer), licht spul, Tot 3 meter breed. Toch nog 2 vragen:Ben je zelf content erover en - als ik het goed zie heb je ook wit rond je grote serre - voldoende licht voor je tomaten?Heb je nog slimme adviezen voor mij (en anderen die het overwegen misschien?) voor gebruik? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 30 september30 Sep Het is verbazend dat het in de moestuinwereld niet/weinig wordt gebruikt, het hangt letterlijk overal te zien in weer en wind tot zeer hoge hoogtes en betaalbaar.Ja ik ben er super tevreden over en gebruik het voor dit doel alweer een jaar of 8, ik heb eerst groen gebruikt en later wit.Bij gebruik aan de buitenkant probeer een 30cm vanaf je glas te blijven anders heb je nog steeds warmtedoorslag. bijvoorbeeld met 6 mm staaldraad als steundraad bij goot en nok.Om het gelijkmatig strak te trekken kan je de ingeweven ogen aan de zijkant en middenin het net gebruiken om een bouwstaal 6/8mm als gewicht en als knooppunt in te rijgen.
Geplaatst: 9 oktober9 Okt Als het echt erg is, dan klassieke rietmatten. isoleren ook nog. Werden vroeger ook hiervoor gebruikt. Dan heb je wel blokkade in plaats van diffusie. Lag je vroeger ook wel op grondzeil n een voortent;-), waren ook afscheidingsvarianten van. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.