Geplaatst: 25 oktober25 Okt Heeft iemand deze staan? Ik heb ze ooit beide gekocht bij de kruisbessen proeftuin, maar eentje is overleden en ik weet ook niet meer welke van de twee ik nu nog over heb. Ik luisterde net een podcast waarin die man van de kruisbessenproeftuin deze bestempelt als zijn lievelingsbes, vandaar dat ik er toch weer benieuwd naar ben. Ik heb ze dus nooit kunnen proeven tot nu toe, en ik wil ze ook weer aanplanten. Ik zie ze alleen in België te koop, maar zij versturen niet
Geplaatst: 26 oktober26 Okt Interessant! Ik krijg ze wel eens aangeboden als zaailingen, maar tot dusver niet in het assortiment opgenomen omdat ik juist het tegenovergestelde hoorde (niet de moeite waard). Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Auteur Misschien is dat omdat het zaailingen zijn? Ze worden in principe voor de sier verkocht. Om te eten gaat het echt om de selectie Elza waar die meneer het over had. En dan moet dus de bestuiver Schmidt erbij. Ik ben er wel eens geweest, hij heeft veel kennis en is wel een echte vakidioot, dus het moet wel een lekkere bes zijn. Hij gaf ook aan dat mensen die op zijn open dag kwamen, het ook lekker vonden. Echt behoorlijk veel zoeter dan een aalbes zei hij. Ik heb 1 van de twee struikjes nog staan, maar welke het is weet ik niet, en komt sowieso geen vrucht aan mocht het Elza zijn, omdat Schmidt weg is. En als het Schmidt is, komen er sowieso geen vruchten aan omdat alleen Elza draagt 27 oktober27 Okt aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Ribes alpinum 'Schmidt' zie ik wel redelijk vaak aangeboden worden, dus die moet makkelijker te krijgen zijn dan Elza. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Auteur Maar wel heel leuk. Als je via een betrouwbare weg aan het koppel kunt komen wil ik hem zeker hebben. Ik denk dat je dan in België moet zijn, aangezien de kruisbessenproeftuin ook in België zatIk heb trouwens lichtelijk het vermoeden (en natuurlijk ook hoop) dat ik Elza heb, omdat dat een tragere groeier is. To be continued 27 oktober27 Okt aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 28 oktober28 Okt Ik ben hier wel benieuwd naar, Aalbessen zijn niet mijn favoriet en ik heb inderdaad ook gehoord dat ze lekker zouden zijn.Toen ik 5 jaar geleden al dat bijzondere fruit ging uitzoeken kwam ik vaak Vlaamse websites en video's tegen.
Geplaatst: 28 oktober28 Okt Schmidt is een siercultivar, dus wel vaak aangeboden. Volgens mij is de Elza de moeilijke om te vinden. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 29 oktober29 Okt Auteur Klopt, maar niet onmogelijk. De verwildering in België biedt haar aan
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.