Geplaatst: Gisteren om 10:091 d Gisteren de tomaten in de kas (grotendeels) opgebonden, terwijl Cor de grond voor de bonen voorbewerkte. Daarna samen alles bewaterd, en ik heb een laag bonenrek gemaakt en de bonen gelegd. Ook nog enkele voorgetrokken cosmea’s geplant. Wat kost alles toch altijd meer tijd dan je denkt. gisteren om 10:171 d aangepast door Tanja65
Geplaatst: Gisteren om 10:301 d Wij hebben even een off-dagje. Terwijl Cor achterstallige klusjes in-en om huis doet, en nog een paar wassen draait, ga ik eindelijk de laatste pepers, potpaprika’s en pottomaten van een groter potje voorzien, en mijn hydroponic plantjes redden. De laatste 2 wedstrijdbonen in een p9 leggen, en misschien nog wat klein spul voorzaaien. Technisch allemaal niet ‘in’ de moestuin, maar wel ‘voor’ de moestuin.
Geplaatst: Gisteren om 16:021 d 5 uren geleden, Tanja65 zei:Wat kost alles toch altijd meer tijd dan je denkt.Absoluut waar!Ik heb vandaag de regengoot aangepast aan 1 kant van de tunnelkas. Ik had de regentonnen aan beide kanten in het midden, omdat 4 meter goot niet in het Aygootje past, maar twee meter lukt wel.Maar ik wil mijn tomatenkas weer in gebruik nemen, want dit rupsje nooitgenoeg heeft te weinig plek voor allerlei warmteminners. Het frame deed dienst als steun voor mijn peren-experiment en de Issai kiwibessen. Dus die laatste eerst losgemaakt van het frame. Alle tie-wraps losgeknipt van de balken en het gaas en dergelijke.Na wat gestuntel en bijna onthoofding van diversen toch achterbuurman Mark maar even gevraagd om hulp bij het verplaatsen. Dat frame is niet zwaar, maar in je eentje wel onhandig 😁En binnen twee minuten stond ie op de goede plek.Daarna eerst twee palen geslagen en een dwarslat bevestigd om de Issai (tijdelijk) aan te binden. Eentje kon ik met wat gefrummel zo een kwartslag draaien en de andere moest ik uitspitten en opnieuw planten. En daarna nog snel wat planten; acorn pompoen en pattison en nog wat paprika. En daarna moest ik ook nog oogsten. Wat aardbeien, veel Jessy sugarsnaps en nog veel meer Honingbessen, verschrikkelijk hoe goed die het doen dit jaar.En snel naar huis, want ik moet nog brood bakken......
Geplaatst: Gisteren om 20:061 d Lekker bezig geweest @woldistel! Ik heb vanochtend vroeg restant pepers in de kas gezet. Eigenlijk suf dat ik het niet eerder heb gedaan. Ben nog geen 20 minuten bezig geweest. Ze hebben allemaal een zee aan ruimte dat ik bijna medelijden had met alle voorgaande jaren dat mijn pepers zo om de ruimte moesten vechten. Nog nooit zo weinig pepers en tomaten in de kassen gehad! Tomaten dus nog minder. Peper alleen naamloos vanwege incidentje met een nieuwe watervaste stift die niet watervast bleek. Zelfs mijn man kreeg medelijden vanochtend toen hij alle lege stokken van de tomaten zag waar tot een paar dagen terug nog tomaten aan zaten… hij bood direct aan wat planten te kopen de lieverd. Is toch anders en vrij standaard in de winkel. Ach ja. Wie weet… Vakantie is toch geboekt. En aangezien mijn huisoppas nul groene vingers heeft, is het misschien niet zo erg dat alles op is. Zo troost ik me maar. Maar blijft toch pijn doen. Ook weer slakken geraapt. 1 wedstrijdboon is getopt door slakken… ik heb een piepklein beetj hoop dat er nog wat gaat groeien. 2 reuzezonnenbloemen zijn ook opperdepop. Altijd fijn. 1 komkommer minder, but who’s counting. Overal een verse laag korrels gestrooid. Ik zie dat ze werken want heb veel slakken met de bel vol blauwe korrels. Maar ze zijn gewoon met te veel vrees ik. Buren aan de andere kant hebben ook een hedera geplant dus vanaf 2 kanten worden we nu aangevallen. 2 dode woelmuizen. 1 heel lief opgekruld in voetenveegmat alsof die sliep voor de deur. Heel gek. Ander doordat er een emmer op zijn kop terecht kwam. Was wel een beetje zielig, want ze zijn echt heel veel schattiger dan die huismuizen… maar ja. Deze wil ik ook niet. Heel veel aardbeien geplukt. Ik doe dat afgelopen w1,5 week 3 x per dag. ‘s ochtends de rijpe van gisteren die ik heb gemist of toch geen zin in had. In de middag die bijgekleurd zijn en die me ‘s ochtends al heerlijk lekem en ‘s avonds weer wanneer ik een rondje tuin doe voor de snek. Zo hebben we (maar vooral ik, 😈 muhahahaaa!) toch elke dag wel een schaal vol aardbeien. Grote lichting moet nog komen. Ook paar uitlopers in de grond gestopt. Ow. En 2 appelbomen motvrij gemaakt. De rupsen kropen er al uit. Had er ook 3 mee naar binnen genomen. Ken je dat dat je wat voelt kriebelen en dan denkt, is niks. Nou. Het was wel wat. Paar handjes mot naar de kippen en toen was ik bang dat ze niet alle rupsen konden eten, dus toen maar weer met de klomp erover heen. Vorig jaar had ik 1 populaire boom. Die is dit jaar ook weer het haasje met een andere boom. Ik blijf goed opletten en alles verwijderen. Maar de mot blijft terugkomen. Nu al 4 x. Had ik jullie mijn lievelingsroos al laten zien? Deze dus. Paar x naam opgezocht maar vergeet elke x de naam. De mooiste vorm, kleur en de allergoddelijkste geur ooit. Daar verdrink ik me graag aan en tegenwoordig meerdere keren per dag. Heb deze succesvol gestekt dit jaar. Erg blij mee. Zitten al meerdere bloemen aan. Volgend jaar verpoten naar een nieuwe plek. Morgen weer nieuwe ronde. Alles maar bijmesten en de dahlia’s eindelijk uit de potten gooien. Heb er gisteren al 2 gedaan. Nog 8 te gaan.
Geplaatst: Gisteren om 20:161 d Die aardbeien zijn gewoon voor jou hoor @Mellie want die heb je gewoon nodig om het allemaal vol te houden…zoveel tegenslag zeg…😞En die roos is echt prachtig doe je goed om paar keer per dag die roos op te zoeken!! 😍🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: Gisteren om 20:271 d 20 minuten geleden, Mellie zei:1 wedstrijdboon is getopt door slakkenEen tip: ik doe er altijd vliegenkapjes overheen en mijn bakken hebben een onderzetter waar water in staat. Dus een grote kans dat ze voortijdig verdrinken. De bakken die dat niet hebben, daar zitten ze dan wel.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Vandaag de aller-, allerlaatste dingen in de tuin gezet.Alle mais en alle zoete aardappelen waren het sluitstuk.Nu maar hopen dat we snel wat lekkere regenbuien krijgen, want regenwater is toch een stuk beter dan kraanwater, volgens mij.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik kwam langs een bouwmarkt gefietst. Toch even binnen kijken Blj de plantjes. Nul tomaten, maar wel 1 paprika en nog een aubergine gekocht. Alles in de grond gezet. Alles water gegeven. Ook andere potten die zielig waren. Wat onkruid eruit getrokken en wat druiven gesnoeid. Bos lathyrus en 2 mooie rozen geplukt. Ze ruiken heerlijk. Kippen gedaan. Ow en vergeet niet het rondje slak en de vele slakkenkorrels die ik weer rond heb gestrooid. Ik blijf vanaf nu maar dagelijks wat bijstrooien. in de kas nog 3 slakken geplukt.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Na het werk nog naar de volkstuin en de mais uitgeplant, wat gewied en geschoffeld en Honingbessen geplukt.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u NZ spinazie uitgeplant en snaps geoogst. Tomaten getikt en opgebonden. De komkommers wat verder aan het rek opgebonden. Die groeien zo hard. Wat gewied en een paar borages die in de weg stonden verwijderd. En de zoete aardappel-aanplant van nog wat water voorzien. En wat zaden besteld voor de moestuin van volgend seizoen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u @Tines In ieder geval Spring blush en Purple magnolia sugarsnaps. En een micro erwt. Ik vond ook een speciale tomatillo en snake gourd. Verder tomaten, pompoenen en pepers. En vast nog veel bladgroenten en bloemen. En nog wel wat, wat ik nu nog niet weet 😊. De wedstrijdgroente 2027 bijvoorbeeld 😉.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.