Geplaatst: 16 uren geleden16 u Daar komen ze van mij ook vandaan.Ik vind de scherpte (in flakes) vergelijkbaar met habanero. Maar dat kan ook aan mij liggen.Ik heb andere pepers gehad die tussen de 30k en 50k SHU zitten, (ook volgens peperzaden), die ook echt veel milder waren. Rooster spur bijvoorbeeld, was lang niet zo heet als Black Pearl.Maar voor de opbrengst zou ik een ander kiezen, het is meer een bijzondere plant om te zien. Ze rijpen langzaam af, en de pepers zijn klein.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u @donaldk Ik sluit me volledig aan bij wat @Dashbro zegt. Het is een erg bewerkelijk pepertje om te drogen. Of je moet ze met zaad en al willen drogen. Wat ikzelf niet doe. Hij zit barstensvol met zaad namelijk. Zie de foto hieronder. Ik heb er een lucifer naast gelegd zodat je een indruk van de grootte krijgt.Ik gebruik er een paar om de boel wat op te spicen. En verder geniet ik iedere dag van de schoonheid van deze bijzondere plant.Qua hitte ben ik het ook met Dashbro eens. Eerder richting hitte van een Jeanette. Om je een idee te geven, net een likje genomen (zo rauw durf ik niet meer alhoewel ik best wat aankan). Eerst merk je niets. Na een halve minuut komt de hitte. Die houdt zeker een kwartier aan. Het verdovende gevoel. Mijn zaadjes kreeg ik van Dashbro, dus ze zijn uit dezelfde lijn.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u 54 minuten geleden, Dahli zei:Het is een erg bewerkelijk pepertje om te drogen.Dat zei ik vorige maand geloof ik ook al een keer. Is meer een plant voor de sier, anders met die kleine pepers veels te bewerkelijk.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Vandaag heb ik heel wat peper kunnen oogsten waaronder deze Peruviano Arancio. Het was bijna een halve kilo (495 gram). Alhoewel wat mij betreft dit jaar een uitstekend peperseizoen is, spant deze wel de kroon qua opbrengst. Zeer productief. Hij is vrij pittig, volgens de boeken 25000 shu. Een echte baccatum qua geur en fruitigheid. Heel fris ook. En erg sappig en dikwandig. Je kunt er dus alle kanten mee op. Er ligt al wat zaad te drogen en ik zal daarvan wat in de biozadendoos doen, mocht iemand geïnteresseerd zijn. Een aanrader wat mij betreft.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Wat een oogst! Ik ga echt in een hoekje zitten en voel mij heel verdrietig....Maar ik herpak mijzelf en ga het volgend jaar weer proberen om meer pepertjes te krijgen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Dahli ik houd me aanbevolen. De kleur vind ik echt prachtig! Troost je @Petrasmoestuin volgend jaar weer nieuwe oogst. Ik had 2 jaar geleden zo weinig pepers dat het in een mini bakje paste waar 250 gr cherrytomaatjes in hadden gezeten. Echt geen idee waarom. Soms lukt het niet. Ik snap dat je daar verdrietig om bent, maar verder gaat alles zo goed bij je. Ik hoop dat dat een troost is.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 57 minuten geleden, Mellie zei:maar verder gaat alles zo goed bij je. Ik hoop dat dat een troost is.Ja klopt! Ik ben niet voor niets 4 a 5 uur in de tuin bezig en wij eten praktisch elke dag uit de tuin. Dat is het niet.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wauw, wat een mooie opbrengst van 1 plant @Dahli! Ik heb deze ook staan, plant bleef erg achter vergeleken met de rest, maar is nu nog een goeie groeispurt aan het maken met nog veel onrijpe pepers, nog geen vleugje kleur te bekennen. Zeker nu ik jouw mooie pepers zie, hoop dat het nog gaat lukken! 🤞
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dank je @Loraine_ . Het zijn eigenlijk 3 planten in 1 pot. Ik heb zeker zo’n hoeveelheid al verwerkt en in de vriezer liggen. Hier hangt er ook nog steeds een groene lading in. Een tijdje geleden is de pot omgevallen waardoor er een tak was afgebroken met groene pepers. Die zijn allemaal binnen nog afgerijpt. Dus als het buiten niet meer lukt weet ik zeker dat je ze binnen nog rijp krijgt.!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Prachtig, @Dahli ! Een beetje jaloersmakend ook wel. De pepers hier moeten het met een schaduwplekje doen. Ik vind het nog knap dat ze ondanks dat wel degelijk vruchten maken. Maar uiteraard veel minder. Dit is echt wel super joh!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Dahli Goeie tip, ga ik in gedachten houden! Ze staan al wel in een tunnelkas, dat scheelt. Het verbaasd mij met alle andere pepers hoe snel ze nu toch ineens afrijpen allemaal, dus heb voor nu nog goeie hoop, zeker met de prima temperaturen nu nog.
Geplaatst: 57 minuten geleden57 min Deze peper groeide aan een plant die zijn bordje was kwijtgeraakt. Ik dacht dat het een sugar rush peach zou zijn, die ik volgens mij vorig jaar op de MTFD van @Mellie (?) had gekregen, die er geen strepen op had gehad en dus deze naam had gegeven. Ik kan het verkeerd hebben onthouden... Hoe dan ook, deze peper heeft wél strepen. En daarmee is hij, ondanks dat hij wat dikbuikig is uitgevallen, volgens mij toch een echte sugar rush stripey. Thoughts?
Geplaatst: 27 minuten geleden27 min 35 minuten geleden, Tanja65 zei:De pepers hier moeten het met een schaduwplekje doen.Het wonderlijke is dat hier de twee grootste planten (Peachadew en Blended Lemon) grotendeels in de schaduw staan. Wel warm door de beschutte tuin. Aan het einde van de dag als het hoog zomer is, kregen ze ongeveer 4 uur direct zon. Nu hooguit 2 uur. Eigenlijk staat alleen de Black pearl het grootste deel van de dag in de zon. De Habanadas zijn volledig overgroeid door de GGA.Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de tip van @rorror , het sterk verhogen van de voeding als ze beginnende vruchten hebben, erg veel uitmaakt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.