Geplaatst: 14 uren geleden14 u 1 uur terug, woldistel zei:Irish PreansOp 4-8-2026 om 15:15, woldistel zei:Goldmarie […] Stambonen Golden en Purple Teepee […] NeckarköninginIk begin te begrijpen waarom Rookie jou de Bean Queen noemt! Wauw. Ik ben al blij als ik het verschil tussen een doperwt en een kapucijner kan zien. Over de Goldmarie (die ik heb opgezocht): de verwarring is echt compleet. Sommige sites prijzen haar (ook) als snijboon aan. Maar wel een geinige boon! Leuk om een keer te proberen. Dat geldt overigens voor veel te veel. De Irish Preans lijken me ook erg leuk, vooral omdat ze winter-bewaarbaar zijn als droogerwtjes, net als bonen. Begrijp ik goed dat met bladerwt erwtenscheuten (ongeacht de soort) worden bedoeld? Ik doe dat ook met overgebleven of bijna over tijd erwten. Maar ik vind doperwten en kapucijners vele malen lekkerder en eigenlijk zonde om alleen de scheuten te eten.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Dank, @Petrasmoestuin . Maar ik zie twee weken levertijd, hm. Ik kijk nog even verder. Vreeken had ook leuke (andere). Maar ja, Vreeken. Of dat nou zoveel beter is. Ik zoek nog even door maar het is fijn om te weten dat ze daar zijn. Tnx.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 11 minuten geleden, Tanja65 zei:twee weken levertijd,Klopt, ik zit ook nog te wachten. Maar je kunt ze toch in september dan zaaien?
Geplaatst: 12 uren geleden12 u 2 uren geleden, Tanja65 zei:Ik vond wel leuke andere erwten die ook wintervast zijn, die in het voorjaar, de vroege zomer of de herfst (dan overwinterend) kunnen worden geteeldWelke heb jij gevonden @Tanja65 ?Ik heb eigenlijk alleen maar de Feltham First en hoewel die niet slecht is, zou ik graag nog wat andere soorten willen.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ik zag deze twee, die me allebei wel leuk leken. De eerste vanwege mini formaat. De tweede vanwege de vele mogelijkheden en blijkbaar erg lekker. Maar ja, Vreeken.https://www.vreeken.nl/091800-doperwten-stam-half-pinthttps://www.vreeken.nl/090000-doperwten-stam-eminent-maestro-petit-provencal
Geplaatst: 12 uren geleden12 u @Rookie deze is ook interessant. Emelten lusten ze niet. https://www.vreeken.nl/087800-doperwten-rijs-alderman-telefono-roi-des-halles-floreta
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Die Eminent lijkt me wel wat.Heb je gezien hoeveel erwtjes er in die peulen zitten?Mega!De Alderman ga ik nog een keer proberen, die heeft tijdens de afgelopen stormen het loodje gelegd.Ze worden veel hoger dan de gemiddelde erwtenplant, wel zo'n anderhalve meter.Daar was mijn klimrek niet op berekend.Maar ja, Vreeken...
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Zodra de voorraadinventarisatie is gedaan, en ingevoerd is in hun nieuwe kassasysteem, dan moet het als het goed is wel snel kunnen gaan.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ze waren er mee bezig stond in de nieuwsbrief van ik dacht 2 weken terug. Maar het zou meerdere weken of maanden kosten, want het is best veel wat ze daar verkopen.
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min Het is een prima initiatief en ik hoop dat het wat oplevert in soepeler verloop van bestellingen. Tegelijkertijd hebben we daar voor bestellingen op dit moment nog niet zoveel aan, integendeel; als ze met zo’n grote klus bezig zijn is het niet onmogelijk dat op dit moment een bestelling eerder langer duurt in plaats van korter. Enfin. Op de toekomst dan maar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.