Geplaatst: Donderdag om 07:382 d @Tanja65 wat een prachtige pompoen. Ook niet al te groot. Ik ga hem toch op mijn lijstje zetten.
Geplaatst: Donderdag om 08:542 d Kom je naar de MTFD? Dan kan ik wel een paar zaadjes voor je meebrengen. Ze gaan waarschijnlijk niet in de doos want ze moeten echt nog drogen (pas gisteren uit de pompoen). Maar ze kunnen natuurlijk wel bij jou nadrogen.
Geplaatst: Donderdag om 09:082 d Voor kruisbestuiving hoef je niet bang te zijn, omdat het een Moschata is? En geen Maxima.
Geplaatst: Donderdag om 16:111 d 7 uren geleden, Tanja65 zei:Kom je naar de MTFD? Dan kan ik wel een paar zaadjes voor je meebrengen. Ze gaan waarschijnlijk niet in de doos want ze moeten echt nog drogen (pas gisteren uit de pompoen). Maar ze kunnen natuurlijk wel bij jou nadrogen.Ik ga er niet bij zijn. Ben sinds vandaag flink aan het hoesten. Ik ga moet me nog afmelden. Ga ik straks doen. Misschien kunnen we onderling ruilen met elkaar. Als je dat ziet zitten, dan kunnen we beter via privébericht verder gaan.
Geplaatst: Donderdag om 20:341 d Pompoenen geroosterd van de Gleisdorfer. Heerlijk!Alleen moet je ze niet op keukenpapier 3 dagen laten drogen in de keuken, dat zat eraan vast. Opnieuw geweekt, niet al te lang, was ongeduldig. En toen in theedoek gedroogd en in de oven 15 minuten op 150 graden. Nu even geen kruiden erop, dat kan altijd nog, als ik wat papier zie kan ik dat eraf krabben. Maar ik moet zeggen, ook zonder kruiden zijn de pitten lekkerder dan als je ze koopt. Ik heb nog een 2e Gleisdorfer, dus ook binnenkort slachten. Jammer, dat ik er niet meer heb. gisteren om 08:091 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Donderdag om 23:031 d @Petrasmoestuin Is dit op de foto hierboven de opbrengst aan zaden van 1 Gleisdorfer?
Geplaatst: Gisteren om 08:061 d Ja, eigenlijk een klein beetje meer. Ik had p.o. wat weggespoeld en mijn man had er een aantal gebroken met open snijden.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u @Petrasmoestuin mag ik je de naked bear aanraden. Die heb ik ook. Rijpen heel snel en zitten boordevol. Ik had een stuk of 8 pompoenen van rond de 2 a 3 kilo.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @bonnie f Dank je wel Bonnie voor deze tip! Ik zag op een foto van Vreeken dat deze inderdaad propvol met zaden zitten. En ik las dat van deze Naked bear het vruchtvlees wél smakelijk is i.t.t. andere naaktzadigen, bijvoorbeeld in soep. Hij is dus ook nog eens tweezijdig te gebruiken. Dat vind ik namelijk een groot nadeel van andere naaktzadigen. Lange kweektijd en relatief weinig opbrengst met alleen die paar zaden.Ik heb nog een vraag m.b.t. deze Naked Bear: is deze sterk rankend? Dat zou namelijk een mooie bijkomstigheid zijn omdat ik ieder jaar met pompoenen een lelijke muur laat begroeien. Ik leid ze dus omhoog. En dan is het fijn als hij goed rankt.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 3 uren geleden, Dahli zei:Lange kweektijd en relatief weinig opbrengst met alleen die paar zaden.Ik heb die Gleisdorfer ook gehad en had toch echt veel meer zaden. Ik denk eerder dat bij @Petrasmoestuin de bestuiving niet optimaal is geweest.Maar inderdaad jammer dat het vruchtvlees niet echt erg aantrekkelijk is om iets mee te doen. Ik heb er toen over gedacht om de pompoenen naar een vrije varkens boer in de buurt te brengen, maar ze zijn toch gewoon gecomposteerd.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 22 minuten geleden, woldistel zei:de bestuiving niet optimaal is geweest.Dat denk ik wel. Maar jij had misschien een grotere pompoen?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Meerdere pompoenen ook. Maar ook in volle grond en dat is misschien ook nog iets wat verschil maakt. Sommige soorten zijn m.i. niet zo geschikt om in bakken te kweken. Die Gleisdorfer nam een halve tuin in!Volgend jaar de Naked bear misschien proberen?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 8 minuten geleden, woldistel zei:Volgend jaar de Naked bearGa ik zeker doen, hoewel ik al heel veel pompoenen heb, vind ik deze ook interessant. Ik had hem wel in een grote speciebak, maar met grote gaten erin en kon in de grond zijn wortels verder laten groeien. Maar direct in de volle grond zal wel uitmaken, maar dat gaat helaas bij ons niet met al die vele rozen en hortensias die er al staan. Ik zou ze niet meer herkennen en ik kan er ook niet naar toe lopen om ze ergens op te leggen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.