Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nieuw zaad, liggend op de grond of erin gestoken met het pluimpje boven de grond….het wil maar niet lukken om afrikaantjes te laten kiemen.Wat doe ik verkeerd? Staat het te warm? Moet ik het in de koelkast zetten?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Waar staan ze, binnen of buiten?Hoe lang geleden zijn ze gezaaid? In principe moeten ze vrij gemakkelijk kiemen, een of twee weken dacht ik. Ze houden wel van warmte, dus misschien ben je nog te vroeg.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn Tagetes (Afrikaantjes) zijn ook nog niet gekiemd. Ik zaai ze voor op potgrond in een bloemenbak. Op de potgrond strooi ik de zaden en die bedek ik dan weer niet met grond. Ik druk ze een beetje in de grond, maar het merendeel lig gewon op de potgrond. Dan op een warme (overdag 20 graden), lichte plek IN HUIS zetten en dan kiemen ze vanzelf wel binnen een paar weken. Niet in de koelkast zetten, dat werkt niet.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.