Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Peper en paprika verwelken

Featured Replies

Geplaatst:

@Tanja65 Als je je vinger op de aarde legt en het blijft plakken (aarde op je vinger) dan is het vochtig genoeg. Ik heb ook een vochtigheidsmeter, misschien is dat wat voor jou? Ik gebruik het ook niet altijd hoor, maar het is een indicatie. Zeker voor kweekbakken waar meerdere plantjes staan.

Geplaatst:

Dank voor de tip. Mijn plantjes staan allemaal apart. Ik vrees dat dat niet gaat werken. Vooral niet omdat ik merk dat niet alles even snel uitdroogt.

Geplaatst:

Ik heb ook 3 plantjes in de tent staan die vanaf het begin te nat stonden en nu nog steeds zijn deze niet groter dan 10cm door te nat.. Dus die gaan dan ook gewoon weg. Maar ik blijf alles gewoon ongeveer het zelfde water geven, zeker nu ze zo groot zijn een flinke scheut water per 2dagen. Ook wat lastig om alle planten er elke dag / twee dagen uit de tent te halen en te controleren hoe vochtig ze nog zijn.
Voor pepers kan je ze wat laten uitdrogen en dat de bladeren wat hangen, maar dan heb je wel al vaak dat de onderste bladeren geel worden en afvallen omdat ze zich willen beschermen tegen de droogte en dus wat blad laten afwerpen. Dus dan beter iets vochtig houden.
Wat ik bij sommige planten in de huiskamer doe is een houten satéstokje tot diep in de bodem steken. Als ik dan water geef eerst het stokje er uit, is de onderkant nog vochtig/nat dan sla ik een keer over.

Geplaatst:

Niet lachen hoor, maar volgens mij heeft mijn waterspinazie er ook last van. Pas een dag of 2 ofzo, door de vele regen denk ik.

Maar waterspinazie die te nat staat?!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.