Geplaatst: 6 uren geleden6 u Heb in de tuin geprobeerd om morieltjes te kweken en ik heb geluk gehad. Ik tel er momenteel 25 stuks op 1 vierkante meter.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur In het najaar het mycelium in de grond (pH 7,5 , 8) gebracht. De grond is verrijkt met houtmolm en verteerde takjes. Als het mycelium boven de grond zichtbaar wordt heb ik er in twee gesneden appels en gesteriliseerd graan in zakjes op aangebracht. Dit alles vochtig houden en een schaduwdoek er op. Voor de rest wat geluk hebben . En.... hou de slakken weg. 6 uren geleden6 u aangepast door Bombina
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Superleuk om te zien!Misschien een domme vraag: waarom plaatste je de (dichte zakjes zo te zien in een ander topic https://www.moestuinforum.nl/topic/18330-mijn-experiment-met-morchella/#comment-572241 ) zakjes met gesteriliseerd graan. Wat doet dat?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Die zakjes zij externe voedingsstoffen om het mycelium te voeden en daarna sclerotia te vormen waaruit zich de morieltjes vormen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.