Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op verzoek van @Dahli hier mijn recept van cowboy candy.Heel makkelijk te maken en super lekker.Er gaan jalapeño pepers in, maar het eindresultaat is absoluut niet scherp, hoe langer je het laat staan, hoe milder het wordt.Lekker voor op crackers met roomkaas, op gewoon een broodje kaas, op pizza, je kunt er alle kanten mee uit.ReceptStuk of 6 groene, rode (of beide) gemiddeld grote jalapeño pepers1/5 c appelazijn (125 ml)1 c suiker (200 gram)Er kan bij, maar hoeft niet:1/4 theel knoflookpoeder of1/4 theel turmeric (kurkuma) ofpeperkorrels of1/4 theel paprikapoederKijk maar wat je lekker vindt.Ik doe er zelf niets bij verder, want dat vind ik niet echt nodig.Als je turmeric toevoegt, blijft het geheel niet echt vers groen meer.Doe de appelazijn en de suiker in een pan, breng aan de kook en roer tot de suiker is opgelost.Doe er dan de in ringetjes gesneden pepers bij en laat dat even een minuut of 5 meekoken, al roerend, tot de pepertjes zacht zijn.Je mag gewoon de zaadjes erbij laten, je mag ze er ook allemaal tussenuit vissen, maar dat doe ik zelf niet, veel te veel werk.Vis dan met een lepel met gaatjes de pepers uit de siroop en doe die in een potje.Giet daar vervolgens de hete siroop overheen tot de pepertjes onder staan.Dan gelijk de deksel er op.Klaar.Laat de potjes wel even een weekje staan, zodat de smaak wat milder wordt.Hoe langer ze staan, hoe minder scherp het wordt.Ik kan absoluut niet tegen heet eten, maar zelfs ik vind dit lekker.Dit is trouwens een hartstikke leuk cadeautje, cowboy candy is niet echt bekend hier in Nederland.Leuk potje, leuk doekje over de deksel met een lintje, klaar. 3 uren geleden3 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dank je wel. Ik had op internet al even zitten speuren, zag recepten, maar niet zo uitgebreid. Dus je hoeft deze niet vacuüm (inmaken) te sluiten? Je maakt het en zet het dan in de koelkast.Dit recept sla ik ook weer op bij mijn pepers. Ik heb er intussen al heel wat. 😊
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur De pepers zijn heet, de siroop is heet.Je kunt ook je potten nog even in de oven zetten, dan zijn die ook heet.Dat trekt vanzelf vacuum, net als jam.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dus ik moet het wel in een uitgekookt potje doen, deksel sluiten e.d. als bij inmaken?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.