Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 jaaaaaaaaa moerasrolklaver Thanks Ik was al aan het zoeken in die onkruid-database... Kon niets vinden. Ik ga me even inlezen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 jaaaaaaaaa moerasrolklaver Thanks Ik was al aan het zoeken in die onkruid-database... Kon niets vinden. Ik ga me even inlezen Ik heb een superdetermineerboek...de planten en bloemen staan op volgorde van bloeiperiode en er staan 1000 soorten in. Het is Wilde Bloemen van Roger Philips, niet meer te koop, maar antiquarisch nog wel te verkrijgen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wouttie75 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 En deze..... weten jullie wat dit is ? Fotos zijn niet zo scherp, ff met mijn telefoon gemaakt vanochtend. Het blad is harig Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
wouttie75 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ha ha jorieke, niet zo googelen met de berichten hoor, thanks ik was nu alles kwijt....maar gelukkig alles weer terecht. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Geplaatst: 17 februari 2012 ik wou je net de juiste link mailen, met je bericht er in. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eefje78 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 En deze..... weten jullie wat dit is ? Fotos zijn niet zo scherp, ff met mijn telefoon gemaakt vanochtend. Het blad is harig Lijkt op een vergeet-me-nietje? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Geplaatst: 17 februari 2012 Ja! Dat denk ik ook. Zat al te denken waar het nou op leek. Maar volgens mij zijn er meer soorten onkruid die er zo uit zien als ze nog zo jong zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 vergeetmenietje of misschien wilde akkerhoornbloem?\laat het eerst maar eens wat groter groeien.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Ja, ik denk ook vergeetmeniet..ik kijk zo even buiten ik heb ze ook volop... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
davo1979 Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Hoop dat iemand het hier weet. Ik heb dit in mijn moestuin zitten. Vorig jaar proberen weg te halen maar het lukt niet echt. Nu is de vraag wat is dit voor onkruid plant. De antwoorden die ik tot nu toe heb gehoord zijn zevenblad maar dat is het niet want ik heb nooit de witte bloemetjes gezien. Wilde aardbeien, maar die heeft maar 3 blaadjes en dit is duidelijk toch meer blaadjes. Hopelijk weet hier iemand het antwoord. In ieder geval bedankt Ps het word maar ongeveer 8 cm hoog en je raakt erin verstrikt met je schoenen als je niet uitkijkt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Ik kan hem zo gauw niet vinden, maar hier kan je zelf zoeken (als het onkruid is dan...): http://unkraut.rheinmedia.de/cgi-bin/unkraut_ausgabe.cgi?sprache=nl Ik verplaats dit bericht ook even naar het topic over onbekende planten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
davo1979 Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Heb onder die naam gezocht en gevonden. Denk dat het deze is Kruipganzerik. Dat is de kruising met Vijfvingerkruid en Tormentil.Hoe kom ik hier vanaf? Quote
Menph Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Het is Potentilla reptans, vijfvingerkruid. Ze maakt uitlopers, net als een aardbei. De penwortels gaan 30 cm diep de grond in. Na afschoffelen sturen ze nieuwe groeipunten omhoog. Had 'm vroeger ook, advies: diepspitten en alle wortels verwijderen. Quote
Eva Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 jeeeeej! en menph gaat door voor de wasmachine! hihi Quote
Borsalino Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 jeeeeej! en menph gaat door voor de wasmachine! hihi Nee enkel een linker of rechter laars (is te zien of ie links of rechts draagt!), heeft aan 1 laars genoeg Quote
davo1979 Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Het is Potentilla reptans, vijfvingerkruid. Ze maakt uitlopers, net als een aardbei. De penwortels gaan 30 cm diep de grond in. Na afschoffelen sturen ze nieuwe groeipunten omhoog. Had 'm vroeger ook, advies: diepspitten en alle wortels verwijderen. Dank je wel! Weet wat me te doen staat nu. Edit Inmiddels begonnen en idd de wortels komen soms wel 40 cm diep. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Weet iemand of Bolderik al zo vroeg kan groeien, uitgezaaid is? Hier op deze plek had ik Bolderik vorig jaar en heb ik nu deze kleine plantjes.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Menph Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Bolderik is een winterannuel en kiemt/maakt een rozet in het koele jaargetijde. Moet ook wel, dat ding komt uit het middelandse zeegebied, en daar is de vegatieve periode kort vanwege de snel oplopende warmte. Foto is Bolderik. Quote
Menph Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Edit Inmiddels begonnen en idd de wortels komen soms wel 40 cm diep. Its a tuff motha *ucker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Dank je wel menno. Betekend winterannuel dat een plant zich aan t eind vd zomer uitzaait en het volgende jaar bloeit? ik heb vaker Bolderik, maar hij heeft zich nooit uitgezaaid..misschien houdt de plant van -17 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Menph Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Een winterannuel is een plant welke s´winters kiemt/groeit. Bolderik kiemt gelijkmatiger als ze een koudeprikkel heeft gehad. Vroegeling (Erophila verna) is een winterannuel welke momenteel bloeit. Quote
Eva Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Crap! ben ik helemaal vergeten mijn bolderik te zaaien!kan dat nog? of moet ik ze een paar weekjes in de koelkast zetten oid? Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vorig jaar heb ik ze gewoon gezaaid en gekregen..nu is dus het gevallen zaad uitgekomen..en hoef ik niet te zaaien. Misschien moet je ook eens kijken op de plek waar je ze vorig jaar had? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.