Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
jaaaaaaaaa moerasrolklaver Thanks Ik was al aan het zoeken in die onkruid-database... Kon niets vinden.

Ik ga me even inlezen

Ik heb een superdetermineerboek...de planten en bloemen staan op volgorde van bloeiperiode en er staan 1000 soorten in. Het is Wilde Bloemen van Roger Philips, niet meer te koop, maar antiquarisch nog wel te verkrijgen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

En deze..... weten jullie wat dit is ? Fotos zijn niet zo scherp, ff met mijn telefoon gemaakt vanochtend. Het blad is harig

p1702121122521329484596.21

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ha ha jorieke, niet zo googelen met de berichten hoor, thanks ik was nu alles kwijt....maar gelukkig alles weer terecht.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:
En deze..... weten jullie wat dit is ? Fotos zijn niet zo scherp, ff met mijn telefoon gemaakt vanochtend. Het blad is harig

Lijkt op een vergeet-me-nietje?

Geplaatst:

Hoop dat iemand het hier weet. Ik heb dit in mijn moestuin zitten. Vorig jaar proberen weg te halen maar het lukt niet echt. Nu is de vraag wat is dit voor onkruid plant. De antwoorden die ik tot nu toe heb gehoord zijn zevenblad maar dat is het niet want ik heb nooit de witte bloemetjes gezien. Wilde aardbeien, maar die heeft maar 3 blaadjes en dit is duidelijk toch meer blaadjes. Hopelijk weet hier iemand het antwoord.

In ieder geval bedankt

35hmjb4.jpg

21lto1x.jpg

Ps het word maar ongeveer 8 cm hoog en je raakt erin verstrikt met je schoenen als je niet uitkijkt.

Geplaatst:

Het is Potentilla reptans, vijfvingerkruid.

Ze maakt uitlopers, net als een aardbei.

De penwortels gaan 30 cm diep de grond in. Na afschoffelen sturen ze nieuwe groeipunten omhoog.

Had 'm vroeger ook, advies: diepspitten en alle wortels verwijderen.

Geplaatst:
Het is Potentilla reptans, vijfvingerkruid.

Ze maakt uitlopers, net als een aardbei.

De penwortels gaan 30 cm diep de grond in. Na afschoffelen sturen ze nieuwe groeipunten omhoog.

Had 'm vroeger ook, advies: diepspitten en alle wortels verwijderen.

Dank je wel! Weet wat me te doen staat nu.

Edit Inmiddels begonnen en idd de wortels komen soms wel 40 cm diep.

Geplaatst:

Weet iemand of Bolderik al zo vroeg kan groeien, uitgezaaid is? Hier op deze plek had ik Bolderik vorig jaar en heb ik nu deze kleine plantjes..img425479441330358671.JPG

Geplaatst:

Bolderik is een winterannuel en kiemt/maakt een rozet in het koele jaargetijde. Moet ook wel, dat ding komt uit het middelandse zeegebied, en daar is de vegatieve periode kort vanwege de snel oplopende warmte.

Foto is Bolderik.

Geplaatst:

Dank je wel menno. Betekend winterannuel dat een plant zich aan t eind vd zomer uitzaait en het volgende jaar bloeit? ik heb vaker Bolderik, maar hij heeft zich nooit uitgezaaid..misschien houdt de plant van -17

Geplaatst:

Een winterannuel is een plant welke s´winters kiemt/groeit.

Bolderik kiemt gelijkmatiger als ze een koudeprikkel heeft gehad.

Vroegeling (Erophila verna) is een winterannuel welke momenteel bloeit.

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik ze gewoon gezaaid en gekregen..nu is dus het gevallen zaad uitgekomen..en hoef ik niet te zaaien. Misschien moet je ook eens kijken op de plek waar je ze vorig jaar had?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...