Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knollen, hoelang houdbaar, invriezen of inmaken?


Antoine

Aanbevolen berichten

Hallo,'

 

Ik heb Knollen uit de tuin, van die knollen van boven een soort paars en bij de wortel onder de knol wit, Koolrapen Friese Gele...

 

Hoe bewaar ik die? Moet ik ze aan gort snijden en dan invriezen?

 

Ze zijn niet voor mezelf maar voor mn schoonouders, dus ik moet ze wel 2 tot 3 weken bewaren..

 

imand een id?

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je er vlug bij met je koolraap Anton ! Normaal wordt koolraap half mei tot begin juni gezaaid , eind van het jaar geoogst , en is dan gedurende de winter na inkuilen goed bewaarbaar. Die bewaarheid zal nu niet zo groot zijn maar op een niet te warme plek moeten die paar weken (en nog langer ook) echt geen probleem zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd vroeg ja, had ze februari gezaaid binnen en april uitgezet. Dit is de eerste die ik eruit gehaald heb, van ongeveer 3 á 4 ons. Ze kunnen nog groter, maar ik wilde weten of ie lekker was van m'n schoonpa. En ik had plek nodig...

 

De rest laat ik staan, waarschijnlijk wel tot het eind van het seizoen..

 

Bedankt voor de reply, en tot schrijfs....

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn koolrapen begin mei gezaaid denk ik (kan het niet meer terug vinden, maar op het (Engelse) zakje staat mei-juni, dus dan zaai ik meestal begin mei.) en ze zijn nu al enorm!

Het blad wordt wat lelijk, maar is nog steeds wel grotendeels groen. Stoppen ze nog een keer met groeien? Ik lees namelijk dat ik ze voor de vorst moet oogsten, en dat duurt nog wel even....

En om ze nou nu al te gaan eten.... Het is toch wel echt een winterkost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...