Jorieke123 Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 @Yola: Zijn die slachtlammeren voor jullie zelf? Of verkoop je dat vlees ook? Hier gaat met 2 weken een rammetje naar de slacht, voornamelijk voor vlees voor de honden. Maar ik wil er ook wel wat zelf van eten... wat is nou echt een lekker stuk? Ik houd niet zo van dat jonge vlees.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2012 De honden vinden het vlees (en bot) erg lekker! Onze Griekse zwerfhond vrat meteen alles met bot en al op. Maar onze op en top Nederlandse beagle moest wel even wennen. Ze nam het niet eens aan! En dat voor een beagle... Maar nu is ze er helemaal gek op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Ben zelf geen liefhebber van lam, verkoop ze hier als half lam en sommige draai ik door tot salami ( de slager dan)Desto langer ik dit doe hoe makkelijker ik vegetarier kan worden, eet echt steeds minder vlees. Quote
hansm Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Zijn dat alleen de rammetjes die naar de slacht gaan ?Lijkt mij dan wel hardstikke moeilijk als het paplamram is. Voor de hond lijkt mij super en erg gezond, ik hou van rauwvlees geven aan de hond, supermooi wordt de hond daarvan vooral de vacht. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2012 Dit was inderdaad een ramlam, ooitjes verkopen vaak nog wel. En bij jou Yola? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Jonge ooien houd ik aan, moet mijn kudde uitbreiden, ramlammeren gaan naar de slachter, ook de paplammeren, dit jaar houd ik 2 paplammeren aan, een coburger degene die zolang diaree gehad heeft, Dobey, die ontwikkelt zich nu zo mooi en daar heb ik een heel speciale band mee.(alsie op schoot kruipt legt ie zijn kop op mijn schouder en zucht diep daarna gaan de oogies dicht en valt ie in slaap)Dan heb ik nog een paplam ram wat wel heel mooi breed en stoer is.Maar het blijft elke keer slikken hoor, gek genoeg heb ik met lammeren heel veel moeite, met varkens en hanen een stuk minder, eendjes is ook heftig.Heb pas 2 van mijn droomrammen gekocht Poll Dorset, in Januari koop ik daar nog wat ooien bij en een fokram, heel gedoe om ze vanuit Nederland in te voeren. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 Er zijn 2 lammetjes geboren! Van de Walliser Schwarznase ooi die ons al heel wat lammetjes heeft gegeven. Ze had eerder wel eens 2 lammetjes, en dan was de 1 echt een stuk groter dan de ander, en de kleinste haalde het dan vaak niet. Nu zijn de 2 kereltjes even groot, en wandelen ze al stevig rond! Ik denk dat ze gisteravond al zijn geboren, dat gaat gelukkig helemaal vanzelf. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Geweldig! Ik denk altijd dat lammetjes in het voorjaar moeten komen...hebben ze ook meteen zo`n zwart neusje? gefeliciteerd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 Ja, deze dames en heren bepalen het helemaal zelf hier, de dames werpen zo'n 3 keer per 2 jaar. De Herdwick ooien die we hebben lopen die bevallen van het voorjaar pas. En dan maar 1 keer in het jaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Ik ben op zoek naar een manier om te berekenen hoeveel voer je per schaap moet rekenen om ze de winter door te krijgen, en dan het liefst een berekening voor een groot schapenbedrijf, zoek me wezenloos maar kan niets vinden.Het gaat voornamelijk om krachtvoer. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 Hm, geen idee... Ik heb wel eens wat gezien over hoeveel hooi ze nodig hebben, ten opzichte van koeien en geiten en andere hooi-eters. Maar voor krachtvoer weet ik het niet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Heb gehoord van de KWIN, daar moeten allerlei gegevens te vinden zijn, zal wel heel onnozel zijn want ik kan niets vinden.Heel frustrerend, hoop dat er hier iemand is die een idee heeft hoe je dit kunt berekenen ofwel vinden ergens op het web.Ben stiekem zeer geintereseerd in het overnemen van een grote schapenhouderij hier in de buurt en probeer een beeld te krijgen van wat je dan allemaal nodig hebt.Het gaat hier om een schapenhouderij met 1000 moederdieren.Heb vorig jaar bierbostelmix aan mijn ooien gevoerd en daar ging met een kleine honderd dieren toen 2 ton voer doorheen, je zou zeggen, 20 ton dan, maar er moeten toch ergens cijfers te vinden zijn???d Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Geplaatst: 12 januari 2013 Wallie (ja, orgineel) is gek op varkensvoer. Ik had natuurlijk alleen maar mijn telefoon bij me: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Red Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Dat oogt toch altijd het gezelligst alle dieren bij elkaar.Het lam is ook niet bang voor de varkens. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Jorieke123 Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Geplaatst: 24 februari 2013 We hebben gisteren bij de schaapskooi in Haaksbergen 5 lammetjes gehaald! Het zijn fleslammetjes, we gaan ze dus met de hand grootbrengen. En met zo'n emmer met van die spenen Het zijn van allerlei verschillende rassen door elkaar, dus een bruine, een witte, een witte met bruine vlekken, een donkerbruine, en een witte met 2 bruine vlekken bij zijn oogjes. Echt geweldig! Het zijn al brutale apen! Als ze me zien worden ze nog brutaler, en is het vechten om de fles. Er is er 1 die nu 2 dagen oud is, die heeft al door hoe die spenen-emmer werkt. De rest is niet veel ouder, maar is dus al wat meer gewend aan een fles, en moet nog wennen aan de emmer. Komt goed! Ze zijn snel met leren. Ik maak straks even wat foto's! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Ow wat leuk Jorieke! Ben benieuwd naar de foto's. Quote
Red Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 O dat is echt gaaf mijn 3 rammen waren ook pap lammeren ,hoop werk maar waanzinig om te doen.Zo'n flessen emmer heb ik alleen nooit gebruikt omdat ik graag wilde weten hoeveel ieder dronk en dmv de flessen dit bij kon houden.ik had in die tijd ook nog een papbok erbij dus 4 in totaal. Heb je ooien of rammen? ben benieuwd naar je foto's Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Yola Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Geweldig, in mijn ogen niets leuker dan paplammeren.Hier krijgen ze niet de emmer maar elk een fles, zodat ik in de gaten kan houden wie er wat drinkt.Vandaag zijn mijn eerste ooien uitgerekend, kan haast niet wachten.Hoop op zo min mogelijk paplammeren.Mijn bedrijfsnaam Wooligans komt van de paplammeren, wollige hooligans zijn het als ze een paar dagen oud zijn. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2013 Auteur Geplaatst: 25 februari 2013 Ziehier de foto's! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Red Geplaatst: 25 februari 2013 Geplaatst: 25 februari 2013 ach goosie wat een pracht diertjes Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Yola Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Mooi zijn ze, jammer he, dat je die beesten zo moet mismaken met de walgelijke grote oormerken, neem me elk jaar voor om de lammeren op tijd te oormerken (als ze nog in de lammerstal zitten)handig voor de boekhouding enzo, nu weer het dilemma, kan er niet toe komen de gigantische dingen door die kleine oortjes te drukken.Je hebt een prachtige bonte mix, die bovenste witte, die achter staat, met de oogvlekken lijkt heel erg op een bentheimer, plaatje eronder lijkt wel coburger door te zitten en dat heel kleine ding , die ik stom genoeg ook gelijk de schattigste vind, lijkt wel iets van een moorschnuck te hebben.Geniet er maar lekker van! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari 2013 Auteur Geplaatst: 27 februari 2013 Goed gezien Yola, ze zetten daar bij de schaapskooi 2 Bentheimer rammen in, en moeders van verschillende rassen. o.a. Coburger en nog vele andere (vaak ook al mixen). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Heb hier ook bentheimers rondlopen, mooie sterke schapen, helaas zo geschift als een deur als je ze moet vangen, springen zo tegen je hoofd. Quote
Nepomuk1983 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Wat een leukerds, helaas is mijn tuin te klein voor schaapjes, anders wist ik het wel. Eentje met koeievlekken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.