Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
Helaas niet in combinatie met onze ram, haar vader...

Je doelt op inteelt neem ik aan? Ik wist niet dat dat ook zo'n een probleem was bij (oer)schapen. Vertel!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

We zijn erkend stamboekfokker (hebben zelfs een bordje gekregen, om dat op te hangen ) en dan kan dat echt niet hoor.

Plus: we hebben nu 3 ooien en een ram, en meer schapen hebben we niet nodig. Wel inkomsten, en deze schapen leveren een leuk bedrag op. (anders dan de geiten...)

Geplaatst:
We zijn erkend stamboekfokker (hebben zelfs een bordje gekregen, om dat op te hangen ) en dan kan dat echt niet hoor.

Plus: we hebben nu 3 ooien en een ram, en meer schapen hebben we niet nodig. Wel inkomsten, en deze schapen leveren een leuk bedrag op. (anders dan de geiten...)

Waarom niet? Ik snap best dat je pa niet de hele tijd zijn eigen dochters kan laten dekken, plus ook nog zijn kleindochters erbij. Maar een paar keer kan toch wel. Ik meen mij te herinneren dat het bij honden in ieder geval aan 'hoeveelheden' is gebonden. Maar wellicht is de schapengemeente wat strenger in de leer?

Veuvecouderc

Geplaatst:

Ik dacht ook dat inteeld "'notedone"" was bij alles eigenlijk, ik ken het alleen van terugkruisen maar daarbij gaat het vaak om (daardoor)

zwakke (vaak absurd gevormde, onnatuurlijk) sierrassen, persoonlijk denk ik dat Jorieke gelijk heeft om daar niet aan te beginnen met stamboekdieren.

Ik ben zelf stamboekhouder en dat is niet iets wat je toejuigt omdat je zoveel mogelijk goede zuivere bloedlijnen wilt voor een brede basis van fok en inteeld is niet echt goede bloedlijn.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Er zijn er vast die het meer OK vinden dan anderen, ik vind het niet OK

En ook nergens voor nodig in dit geval. Er zijn genoeg ooien, en mochten we een nieuwe ram willen voor nieuw bloed, dan is daar ook best goed aan te komen.

Met rassen waarvan nog niet veel exemplaren in NL zijn, doen ze het wel eens, maar het wordt er nooit beter op.

Geplaatst:

Met rassen waarvan nog niet veel exemplaren in NL zijn, doen ze het wel eens

Nou dat zal het dan ook bij die honden zijn geweest, als de spoeling dun is heb je niet zoveel keus. Persoonlijk geef ik weinig om stamboek of zuivere lijnen maar die discussie moeten we hier maar niet voeren

Veuvecouderc

Geplaatst:

Soms toch heel nuttig om bv zeldame huisdieren rassen instand te houden, is zonde als die verdwijnen zie topic steenkonijn

Geplaatst:
Soms toch heel nuttig om bv zeldame huisdieren rassen instand te houden, is zonde als die verdwijnen zie topic steenkonijn

Konijnen zijn om te eten, da's dus inderdaad belangrijk dat er daar nog genoeg van blijven bestaan

Veuvecouderc

Geplaatst:
  • Auteur

Die heeft ze ook achterop. Op haar... ellebogen? Nou ja.. zoiets.

Er zit wel verschil in hoe mooi die vlekken zijn, soms zijn ze te groot, of niet gelijk aan elkaar. En zoals je ziet heeft moeders een vlek in haar nek. Maar bij dit ooitje is alles helemaal goed. Bij het vorige lammetje ook.

Geplaatst:

Geinige oren heeft ze!

Geplaatst:

Mooi beestje, ik vindt de oren en krullenkopie erg leuk.

Geplaatst:

Lijkt een beetje op Shaun het schaap:

shaun%20het%20schaap%20plaatjes.jpg

Geplaatst:

Oohh.Jorieke...wat een prachtig lammetje/ooitje hebben jullie! Ik was op vakantie in de Achterhoek. Hebben weer een aantal Pieterpad etappes gelopen.....eentje was van Vorden naar Zelhem........had ik toch zo jouw schaapjes " live" tegen kunnen komen! )

Geplaatst:

We zijn over de /oude Ruurlosseweg/Oosterwijkweg/Vrogteweg Zelhem binnen gekomen. Je kan eventueel op ons blog kijken, daar staat ook een routekaartje op, kan je precies zien hoe we gelopen hebben!

jjsehpp.blogspot.com

Geplaatst:
  • Auteur

Jup, wij wonen aan de oosterwijkweg

We hebben wekelijks mensen die langs ons huis komen en dan dus een afslag hebben gemist

Edit: 'dagelijks' aangepast naar 'wekelijks' ik overdrijf nogal soms...

Geplaatst:

Dan woon je in een kwijlend mooie omgeving!

Onze volgende etappe is van Zelhem naar Braamt!

Geplaatst:

Ja, we zijn in Pieterburen begonnen, en zijn nu net over de helft. We zijn er een hele poos uit geweest ivm het ziek worden van manlief ( acute reuma, gaat heel goed nu) maar hebben nu de gang wel weer te pakken!

Geplaatst:

mmmmmm als ik die vacht van mams zie......**haalt alvast schaar**

leuke schapies jorieke!!

Geplaatst:
  • Auteur

We hebben ons net helemaal krom gelachen om Wallie (de 3e). Ze huppelt al als een echt lammetje, met 4 poten tegelijk in de lucht. En ze vindt het echt geweldig om achter de ganzen en de kippen aan te zitten

Die ganzen zijn al van die oude wijven die zo lekker kunnen mopperen als ze denken dat ze worden weggejaagd. En als er dan ook nog een lammetje achter ze aan zit en ze met flapperende vleugels weg proberen te komen hahahahaha.

Wallie heeft net zeker 10 minuten lang de clown uitgehangen en door de wei gesjeesd om ons te vermaken

92_6aeae44d9d83cc9bfc878669b99650b5.jpg

Geplaatst:

Hele mooie foto !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic