Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goedkope watertimer / watercomputer


Valentijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ivm de vakantie zoek een goedkope watertimer / watercomputer.

 

Zo'n ding wat je tussen je tuinkruin en de tuinslang zet.

Je kan dan instellen dat deze bv 30 minuten moet sproeien.

 

Dit is een voorbeeld:

 

http://www.budgetland.nl/watertimer-tuinslang-p-4873.html

 

Die lui vragen echter 10 euro verzendkosten voor een artikel van nog geen 5 euro.

 

Verkopen ze deze dingen ook ergens dat iemand weet?

 

In de tuincentra vind ik meestal alleen maar gardena artikelen, waardoor zo'n simpel ding opeens 35-40 euro kost.

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er ook die 2 knopjes hebben 1 voor de sproeitijd en 1voor de intervaltijd dan kan je hem bv elkedag of om de dag vanzelf laten sproeien. Heb er zo een op mijn druppelslang was iets van 20 of 25 euro op eBay.

Mvg, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, weet je iets van een typenaam of nummer? Kan ik die gaan zoeken.

 

Degene die ik nu heb (Aquacraft) is min of meer waardeloos.

 

De waterdruk wordt door dat ding erg geknepen, waardoor je nog maar een heel slap sproeiertje overhoudt.

 

Misschien dat het voor mijn druppelslang net genoeg is, die is 50m.

 

In de planning zit echter nog een uitbreiding van druppelslang, dus dit ding gaat hem niet worden.

 

EDIT: probleem opgelost!. In de aansluiting naar de kraan zit een rubber ringetje dat tegelijktertijd als filter fungeert denk ik omdat het een zeef/maasstruktuur heeft.

Een gedeelt van de doorsnede van de waterbuis is zelfs helemaal dicht. Dit zorgt voor druk/debietverlies. Ik heb dit gekke ringetje vervangen door een normaal rubberringetje en nu fungeert alles prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Groot verschil tussen zone simpele watertimer en een besproeingscomputer.

 

Zone simpele moet je zelf handmatig starten en deze stopt na de ingestelde tijd, deze moet je telkens zelf aanzetten.

 

 

Een besproeingscomputer gaat na het instellen van tijd, herhaling enz... zelf de watertoevoer openen en natuurlijk sluiten na de ingestelde tijd.

 

Je hebt Digitale en Analoge, ik heb de Analoge van Gardena de T1030 Card, werkt zonder waterdruk, dus ideaal om vanuit een waterton te bedruppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Die van raindrip is dus ook een "computer" eigenlijk meer een tijdklok op batterijen.

 

Je stelt met 1 knop de interval in b.v. elke dag of om de dag. en met andere knop de tijd van watergeven b.v. 1 min of 30 min of een uur.

 

Hij werkt ook drukloos op een regenton. (in mijn geval een groene kliko welke ik in de zomer elke week weer vol pomp met slootwater)

 

Wel zorgen dat hij binnen wordt gehaald voor de nachtvorst ze vriezen nog al snel stuk.

 

ebay Raindrip Water Timer

Mvg, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het kouder wordt en de dag korter worden kan ik meer surfen Ik ben eens gaan kijken naar de Gardena 1030 T card dewelke ik als referentie houd. Er zijn andere watertimers met soms meer handige functies. Ik zoek niet persé naar de goedkoopste. Het moet stevig zijn en duurzaam. Het moet geen groot 16/9 formaat scherm hebben want de zon schijnt dit wazig te maken na een tijdje. Het voornaamste is dat het zonder druk kan werken.

Ik heb deze gevonden dat optioneel op zonne-energie je batterijer oplaadt en tevens ook kan stoppen wanneer het regent. Niet zo handig meer als je fruit overkapt is

 

http://www.ebay.com/itm/T120-Greneds-Electronic-Water-Timer-Solar-Charge-RainStop-2Year-Warranty-/170815802648?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid%3D555003%26algo%3DPW.CAT%26ao%3D1%26asc%3D142%26meid%3D3083351408451706933%26pid%3D100010%26prg%3D1076%26rk%3D5%26sd%3D110929239055%26

 

Hetzelfde merk maar dan iets compacter

http://www.ebay.com/itm/L02-Greneds-2-Mode-LCD-Electronic-Water-Timer-Solar-Charge-/170714906441?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid%3D555003%26algo%3DPW.CAT%26ao%3D1%26asc%3D142%26meid%3D3083351408451706933%26pid%3D100010%26prg%3D1076%26rk%3D2%26sd%3D110929239055%26

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je in elkgeval op moet letten als je eenregenton gebruikt is dat ze drukloos kunnen werken. De meeste hebben een bepaalde waterdruk nodig om te werken.

 

Zonnepaneeltje is handig, die ik nu heb werkt twee aa batterijen die hebben het de zomer uitgehouden volgend seizoen voor de zekerheid 2nieuwe er in. De oude gebruik ik dan op in een toepassing waar het niet uitmaakt dat ze leeg gaan.

Mvg, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...