brenda_janssen Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Hallo. helaas ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dater in mijn nog niet rijpe tomaten groene russen zitten...Inmiddels heb ik de de rupsen dood gemaakt maar er zittenwel gaatjes in mijn tomaten.. ik heb de plant nu licht ingesloten met anti insecten van de antion...Misschien is er al zoveel gevraagd hier over, sorry dan.Hebben jullie misschien een tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Zorgen dat er geen vlinders bij je planten kunnen dmv insectengaas....voordeel: je hoeft geen gif te spuiten op je voedsel Ik neem aan dat de gaten in de bladeren zitten???Maar een paar gaten in de bladeren zullen niet zorgen dat er minder tomaten te plukken zijn....als het gaat krioelen van de rupsen , natuurlijk wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Hoeven niet altijd vlinders te zijn, zou ook van de zaagwesp kunnen zijn. Daar heb ik vooral last van. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Helpt dat insectengaas waarschijnlijk ook tegen....ik heb geen ervaring met zaagwesp....dankt die zijn naam aan het feit dat hij insectengaas doorzaagt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenda_janssen Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Hoi hoi bedankt voor de reacties.. is hier ook de vritace van de ikke goed voor als insecten gaas ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 waarschijnlijk zelfs beter, dan weet je tenminste zeker dat er niks door komt Denk dat dingen zoals de zaagwesp door sommige soorten insecten gaas kunnen... grotere mazen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenda_janssen Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Oke bedankt voor de reactie. Ik ga binnenkort even shoppen bij Ikea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Toch lijkt het me in dit geval handiger om de beestjes gewoon met de hand weg te blijven halen. Insectengaas is prima als preventief middel tegen beestjes waarvan je de aanwezigheid pas ontdekt als het meestal al te laat is zoals bijvoorbeeld wortelvlieg , preivlieg en koolvlieg. Maar om nu ook al tomatenplanten te gaan inpakken ... Bovendien ga je een nieuwe generatie insecten , die nu misschien nog in de vorm van eitjes op je tomatenplanten zit , ook mee inpakken. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts