Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hier ook zandgrond. Heb nu zoveel, grote, lekkere riesen, dat ik er echt geen verblijf mee weet. Heb je er 1 van op, is dat genoeg voor een hele dag. Heb ze alleen houtas gegeven, grond is van zichzelf arm.

Geplaatst:

Ik heb voor het eerst radijsjes geplant, van die langwerpige, op 20 augustus. En ze groeien heel goed. Maar het rood zit boven de grond, hoort dat zo? Ik dacht altijd dat he onder de grond moest. En hoe weet je wanneer ze klaar zijn?

Geplaatst:

Dat rood mag best boven de grond zitten. Of ze klaar zijn kan je zien door er één uit de grond te trekken Je kan ze niet meer terug stoppen dus niet te vaak kijken of ze al goed zijn

Geplaatst:

haha okee dat ga ik doen.

En er zitten nu kleine groene rupsen op de bladeren zag ik. En ook gaatjes in een paar bladeren. Ik heb ze er nu allemaal afgehaald, maar had ik dit ook kunnen voorkomen? En zo ja hoe?

Geplaatst:

Een paar gaatjes in de bladeren is niet zo'n ramp. Waarschijnlijk rupsen van het koolwitje of de kooluil. Voorkomen (zonder bestrijdingsmiddelen) kan bij radijsjes denk ik alleen als je ze bijvoorbeeld onder gaas of in ieder geval onder iets kweekt waarbij er geen vlinders op de blaadjes kunnen komen.

Geplaatst:

Nou, als een paar gaatjes niet zo erg is dan laat ik ze maar. Want ik vind vlinders wel heel mooi en lief altijd

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Bij mij waren de radijsjes goed van omvang maar bijna helemaal weggevreten (knolletje).

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Zou ik nu binnen eens kunnen proberen om radijsjes te kweken? Dus gewoon bij circa 20 graden en lekker licht op de vensterbank?

Zou dat lukken?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Radijs-kers (kiem) gaat in ieder geval wél in de vensterbank.... hebben ook een radijssmaak...

• 5 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Dit jaar heb ik opnieuw radijsjes gezaaid, met als voornemen dat wanneer het nu weer niet goed zou gaan, ik ermee zou stoppen. Ik heb 3 soorten gezaaid: gewone rood-witte, watermeloen radijs en ijspegel radijs. Dit jaar gaan de radijsjes een stuk beter dan vorig jaar, ik heb ze dan ook iets dunner gezaaid en ze staan in de MM bak zonder zeil eronder, dus ze kunnen lekker diep wortelen.

Vooral de ijspegel radijs gaat erg goed en deze blijft er dan ook in. De gewone rood-witte radijsjes geven kleine radijsjes, maar goed, dat is al meer dan vorig jaar. Bij de watermeloen radijs zie ik nog niets.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic